Gangi napadają na ciężarówki w stylu Szybkich i wściekłych, aby wykraść PS5

Radosław Krajewski
2020/12/07 15:15
0
0

W Wielkiej Brytanii gangi okradają kurierów, aby zdobyć najnowszą konsolę Sony i inne sprzęty.

PlayStation 5 wyprzedało się na całym świecie, a pojedyncze egzemplarze, które z powrotem trafiają do ofert sklepów, błyskawicznie są wykupowane. Najnowsza konsola Sony stała się dobrem luksusowym, które jest pożywką dla przestępców liczących na spory zysk. Niedawno informowaliśmy o nieetycznej praktyce resellerów z grupy CrepChiefNotify, którzy skupowali PS5 gdy te były jeszcze dostępne przed premierą. To jednak nic przy gangach, które w Wielkiej Brytanii napadają na ciężarówki dostawcze. Dla kogoś tegoroczne święta nie będę zbyt udane.

Gangi napadają na ciężarówki w stylu Szybkich i wściekłych, aby wykraść PS5

Redakcja The Times podała, że złodzieje do kradzieży wykorzystują metodę zwaną „rollover”, która wydaje się wyjęta wprost z serii filmów Szybcy i wściekli. Działanie tej metody polega na podjechaniu od tyłu ciężarówki, aby jedna z osób zabezpieczona linkami mogła wskoczyć na pędzący około 80 km/h samochód dostawczy, wspiąć się na dach i wyciąć w nim dziurę, aby dostać się do środka. Złodziej otwiera drzwi wozu i przekazuje paczki z towarem do osób jadących w samochodzie. Poniżej zobaczycie wideo z podobnej akcji, którą przeprowadzono w 2012 roku w Rumunii.

GramTV przedstawia:

The Times podało, że w tym roku doszło do 27 przypadków kradzieży metodą „rollover”, które były wykorzystywane do zdobycia paczek z PlayStation 5, telewizorami, smartfonami i różnymi innymi towarami. W czasie okresu świątecznego, gdy kurierzy rozwożą paczki, częstotliwość ataków złodziei zwiększyła się do tego stopnia, że brytyjska policja ostrzegła firmy kurierskie o stosowaniu tej taktyki.

Gangi wolą napady na jadące ciężarówki, niż wykradać towar z innego punktu łańcucha dostaw, przez dużo mniejsze ryzyko wykrycia i niepowodzenia napadu. Były kierownik ochrony z Road Haulage Association wskazał, że taktyka złodziei musi opierać się na uzyskiwaniu poufnych informacji, które zdobywane są od osób z firmy przewozowej. Inaczej złodzieje nie mogliby znać trasy i ładunku ciężarówek. Zdaniem byłego kierownika ochrony nie jest to więc przypadek i cała sprawa opiera się na łapówkach.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!