Cyberpunk 2077 z "nieco krótszą" historią – bo w Wiedźminie 3 była za długa

Wincenty Wawrzyniak
2020/09/18 22:30
5
0

Starszy projektant zadań zajmujący się grą Cyberpunk 2077 odpowiedział na sporo pytań w trakcie ekskluzywnego wywiadu po prezentacji Night City Wire.

Tuż po dzisiejszej prezentacji Night City Wire odbył się obszerny wywiad z jednym z przedstawicieli studia CD Projekt RED, Patrickiem K. Millsem, który jest starszym projektantem zadań. Wśród pytań znalazło się jedno, które może Was szczególnie zainteresować (aczkolwiek pełne podsumowanie znajdziecie już niedługo w naszym kompendium po aktualizacji!) – poruszono między innymi temat długości gry, a dokładniej długości samej historii w Cyberpunku 2077.

Cyberpunk 2077 z

Okazuje się, że będzie ona nieco krótsza od historii przedstawionej w Wiedźminie 3? Dlaczego? Jak przyznał sam twórca, w przypadku wspomnianej produkcji mamy do czynienia z ogromną ilością zawartości – już nie wliczając w to żadnych aktywności pobocznych czy rozszerzeń, samo poznanie głównej historii Geralta z Rivii może nam zająć od 40 do nawet 50 godzin. Choć wielu graczy było z tego faktu niezwykle zadowolonych, tak równie wielu narzekało na długość gry – co nie umknęło uwadze deweloperów.

GramTV przedstawia:

Postanowiono więc, że historia w Cyberpunku 2077 będzie, jak już wspomnieliśmy, nieco krótsza, a takową decyzję podjęto biorąc pod uwagę ilość osób, które nigdy nie ukończyły fabuły Wiedźmina 3. Przypomnijmy jeszcze, że Cyberpunk 2077 zadebiutuje na komputerach osobistych, konsolach obecnej generacji PlayStation 4 i Xbox One, a także na wspomnianym już sprzęcie nowej generacji, czyli PlayStation 5 i Xbox Series X. Jeżeli chcecie być na bieżąco z informacjami dotyczącymi gry, zapraszamy pod ten adres. Zainteresowanych zapraszamy również do lektury naszego obszernego kompendium na temat produkcji, które zostanie zaktualizowane o nowe informacje.

Komentarze
5
Krzemien
Gramowicz
20/09/2020 02:50

Jeśli Gra pozwoli na podobną swobodę jaka była w Wieśku trzecim to mi to pasuje. Podstawkę Dzikiego Gonu przerobiłem w 250h, po czym dodatki łącznie ok. 60h.

Fun_g_1_2_3
Gramowicz
19/09/2020 10:51
seba93DJ napisał:

Ta jasne.. , by się nie ośmieszali przynajmniej

No nie wiem czy się ośmieszają. Wystarczy wejść się trochę rozejrzeć i zobaczyć ile w tym tekście jest prawdy. Dla przykładu takie osiągnięcia na Steam mogą powiedzieć całkiem wiele.

"Ukończ grę na dowolnym poziomie trudności." niby proste osiągnięcie z Wiedźmina 3 do zdobycia, ale zaliczyło je aż 26,9% graczy. Tylko co czwarta osoba ukończyła główny wątek, który jak na moje oko i wliczając dodatki stanowi jakieś 30% całej gry.

Wiedźmin 3 nie jest jedynym takim przypadkiem. Wystarczy przejrzeć inne gry i to wszystko wygląda podobnie. Główny wątek w zależności od gry kończy 5-30% graczy, a do połowy dobija jakieś 40-60%.

I nie twierdzę, że na te liczby przedkłada się tylko długość głównego wątku. Wszelkie zapychacze typu znajdźki, zadania "kopiuj-wklej" i inne tego typu do wykonania po dziesiątki razy z czasem zaczynają nudzić i odpychać od kontynuacji danej gry w wyniku czego odkładamy ją na przyszłość, a ta przyszłość pewnie nadejdzie w dniu 30 lutego :-)

piomink
Gramowicz
19/09/2020 10:32

W wiedźminie 3 problemem była bitwa o kaer morhen. Byłem święcie przekonany, że to koniec gry a tu bam jeszcze kilkanaście godzin przydługiego finału po fakcie. Cieszę się, że wątek główny będzie krótszy bo gra będzie miała tyle misji pobocznych, że jak już je skończę będę zbyt zmęczony żeby wałkować drugie tyle misji głównych. Zazwyczaj gry tego typu mają bardzo krótkie wątki główne. Np. taki mass effect 2 można było w jakieś 10h ukończyć biegnąc tylko misje główne, a 40-60 razem z pobocznymi.




Trwa Wczytywanie