Kolejne plotki sugerują, że Xbox Live Gold może przestać istnieć

Maria Wawrzyniak
2020/07/31 21:40
19
1

Kolejny informator donosi, że firma Microsoft może całkowicie zrezygnować z usługi Xbox Live Gold, dzięki czemu granie w sieci z innymi będzie dostępne za darmo.

Jak donosi serwis Wccftech, firma Microsoft może całkowicie zrezygnować z usługi Xbox Live Gold. Według Jeffa Grubba, dziennikarza portalu VentureBeat – który w przeszłości wielokrotnie dowodził, że jest dobrze poinformowany we wszelkich kwestiach związanych z branżą – abonament aktualnie znajduje się na ostatnim etapie przed swoją emeryturą. Jednocześnie wyłączenie usługi oznaczałoby, że granie w sieci z innymi zostanie udostępnione całkowicie za darmo. To tłumaczyłoby, dlaczego jakiś czas temu informowaliśmy o zakończeniu sprzedaży 12-miesięcznego wariantu abonamentu. Co sądzicie o takim zagraniu Microsoftu?

Wczytywanie ramki mediów.

Zresztą, jeśli wziąć pod uwagę popularność Xbox Game Passa, który jest również znacznie lepiej reklamowany i promowany przez giganta z Redmond, usługa Xbox Live Gold rzeczywiście wydaje się niepotrzebna. A dodając do tego fakt, że ostatnimi czasy wspomniana usługa nie przynosi już tak dużych zysków, jak wcześniej, skierowanie uwagi pozostałych użytkowników (którzy na przykład posiadali tylko Xbox Live Gold) właśnie na Game Passa również zdaje się mieć sens. Ba, nie jest to pierwsza tego typu plotka, bowiem prawie trzy tygodnie temu pisaliśmy o innym informatorze, którego zdaniem Xbox Live Gold rzeczywiście zniknie z rynku.Kolejne plotki sugerują, że Xbox Live Gold może przestać istnieć

GramTV przedstawia:

Komentarze
19
wladek616
Gramowicz
03/08/2020 20:22
Headbangerr napisał:

Nigdzie. Jak widać muszę pisać wszystko dosłownie, żeby łatwiej się myślało ;) Napisałeś, że na jednego takiego jak ja przypada TYSIĄCE tych, którzy kupili. 

... tylko skąd wiesz, ilu jest takich, którzy się zniechęcili? Ta informacja też jest potrzebna, jeśli chcesz pisać o tysiącach przypadających na jednego. Logika dalej za trudna?

A czy musisz brać wszystko dosłownie? Na "chłopski rozum" jeżeli widujesz na forach ludzi którzy narzekają i piszą, że nie kupują gier studia x a później po premierze okazuję się, że gra studia x sprzedała się w kilku czy kilkunastu milionach egzemplarzy to chyba spokojnie można napisać coś pokroju "na jednego narzekającego przypada tysiące tych co mają coś gdzieś i to kupią". Informacja o której piszesz byłaby potrzebna jeżeli chciałbym stworzyć jakieś oficjalne statystyki odnośnie ludzi którzy czegoś nie kupują a tych którzy to robią.

No stary zupełnie nie mam pojęcia, gdzie popełniłeś błąd. Coś mi się popierniczyło, cofam to całkowicie.

Ja skupianie większej uwagi na tym, co wygodne a unikanie tego, co nie za bardzo, nazywam manipulacją, a nie wymianą zdań ;)

W każdym komentarzu odpisywałem na wszystko co pisałeś, gdzie w tym skupienie większej uwagi na czymkolwiek?

No kurczę, jak by ci to powiedzieć... w tej części, w której piszesz, "nie ważne, w co wierzysz czy co myślisz". Wydawało mi się, że wspominałem o tym już dwa razy, ale sam już nie wiem, bo ta rozmowa jest taka trudna xD

Napiszę tak. Jakoś dziwnie interpretujesz to zdanie a prościej już napisać się go nie da...

Taa... bo twoje drwiny z mojego stwierdzenia, że opinie graczy mają znaczenie dla twórców, czy nazywanie sytuacji z płatnym multi "normalną" ABSOLUTNIE nie zdradzają twojego podejścia do tematu. Ale tak, masz rację. Nigdzie tak nie napisałeś, więc moje uszanowanko i uścisk dłoni.

Zwróć uwagę, że później napisałem skąd ta moja drwina bo sam jednak nie doszedłeś do tego i podałem kilka przykładów dużych studiów a zapewne sam wiesz, że mogłoby tego być znacznie więcej. Co do "normalności" to z Tobą się nie dogadam choćbyśmy usiedli i wypili kilka litrów wódki (o ile Twój wiek pozwoli). Spytaj kogoś z MS czy Sony czy uważają to za normalną rzecz. Albo zrób jakąś ankietę na jakiejś większej grupie na FB i zobaczymy opinię innych graczy. Tak samo nie odniosłeś się do przykładu z abonamentem gier MMO, w końcu żeby pograć pomimo tego, że grę kupiłeś to musisz płacić co miesiąc...

Headbangerr
Gramowicz
03/08/2020 17:44
wladek616 napisał:

Gdzie napisałem, że jako jedyny się zraziłeś? 

Nigdzie. Jak widać muszę pisać wszystko dosłownie, żeby łatwiej się myślało ;) Napisałeś, że na jednego takiego jak ja przypada TYSIĄCE tych, którzy kupili. 

... tylko skąd wiesz, ilu jest takich, którzy się zniechęcili? Ta informacja też jest potrzebna, jeśli chcesz pisać o tysiącach przypadających na jednego. Logika dalej za trudna?

Napisałem jedynie, że na takiego jednego co nie kupi jest wielu innych a Ty byłeś jedynie przykładem. Gdzieś w tym zdaniu popełniłem błąd? Statystyki? Popatrz na sprzedane kopie ich gier...

No stary zupełnie nie mam pojęcia, gdzie popełniłeś błąd. Coś mi się popierniczyło, cofam to całkowicie.

Dopóki sam ciągnąłeś temat to też o tym pisałem. To się nazywa wymiana zdań.

Ja skupianie większej uwagi na tym, co wygodne a unikanie tego, co nie za bardzo, nazywam manipulacją, a nie wymianą zdań ;)

W którym miejscu w tamtym zdaniu ("Przez wiele lat tak właśnie było czy ktoś tego chciał czy nie. Żeby pograć musiałeś zapłacić i nie ważne w co wierzysz czy co myślisz.") się mylę? 

No kurczę, jak by ci to powiedzieć... w tej części, w której piszesz, "nie ważne, w co wierzysz czy co myślisz". Wydawało mi się, że wspominałem o tym już dwa razy, ale sam już nie wiem, bo ta rozmowa jest taka trudna xD

Również NIGDZIE nie napisałem, że nie należy wyrażać swojej opinii czy w ogóle próbować tego robić.

Taa... bo twoje drwiny z mojego stwierdzenia, że opinie graczy mają znaczenie dla twórców, czy nazywanie sytuacji z płatnym multi "normalną" ABSOLUTNIE nie zdradzają twojego podejścia do tematu. Ale tak, masz rację. Nigdzie tak nie napisałeś, więc moje uszanowanko i uścisk dłoni.

wladek616
Gramowicz
02/08/2020 20:30
Headbangerr napisał:

Tak, ja jedyny zraziłem się do Ubi i EA. Problemy z logiką? Czy może poznałeś jakieś statystyki, które tak mówią?

Gdzie napisałem, że jako jedyny się zraziłeś? Napisałem jedynie, że na takiego jednego co nie kupi jest wielu innych a Ty byłeś jedynie przykładem. Gdzieś w tym zdaniu popełniłem błąd? Statystyki? Popatrz na sprzedane kopie ich gier...

Jedynie o tym wspomniałem, a ty się uczepiłeś tego już do końca wątku, podczas kiedy sednem sprawy od początku było co innego.

Dopóki sam ciągnąłeś temat to też o tym pisałem. To się nazywa wymiana zdań.

To naucz się czytać. I myśleć przy okazji. Nie napisałem nigdzie, że negatywny odzew graczy działa ZA KAŻDYM RAZEM.

Właśnie z czytaniem to Ty sam chyba masz problem bo rozumiesz to co chcesz a nie to co ja piszę. I tak, wiem o tym, że nie napisałeś "działa za każdym razem" bo nawet nic takiego nie sugerowałem...

 Ale napisałem, że się mylisz, kiedy stwierdziłeś, że: "Przez wiele lat (...) żeby pograć musiałeś zapłacić i nie ważne w co wierzysz czy co myślisz", bo to zwyczajnie nieprawda, czego dowodem choćby powyższa sytuacja z wycofaniem XLive Gold, czy każda inna sytuacja, kiedy opinie graczy jednak zostały wysłuchane. Co ty skwitowałeś jedynie drwiną, że wiele studiów opinii nie słucha. Co nie zmienia faktu, że próbować warto, bo niektórzy słuchają, więc się mylisz. Prościej się nie da. Ale ty pewnie wolisz rozmawiać dalej o licencjach ;)

W którym miejscu w tamtym zdaniu ("Przez wiele lat tak właśnie było czy ktoś tego chciał czy nie. Żeby pograć musiałeś zapłacić i nie ważne w co wierzysz czy co myślisz.") się mylę? Od lat MS czy później Sony pobierali opłaty za dostęp do trybu multi. Chyba, że się mylę i tak nie było ale wtedy nie byłoby tego artykułu. Do tego, w którym miejscu masz napisane, że rezygnują z Golda po wysłuchaniu opinii graczy? Raz jeszcze napiszę, Microsoft rezygnuje z JEDNEGO abonamentu na rzecz DRUGIEGO na którym obecnie więcej po prostu zarobi. Również NIGDZIE nie napisałem, że nie należy wyrażać swojej opinii czy w ogóle próbować tego robić.

Headbangerr
Gramowicz
02/08/2020 18:36
wladek616 napisał:

Widzisz, ja wcale się tym nie przejmuje bo gdzie niby tak napisałem? I co z tego, że nie kupujesz, na takiego jednego jak Ty przypada tysiące tych którzy kupują.

Tak, ja jedyny zraziłem się do Ubi i EA. Problemy z logiką? Czy może poznałeś jakieś statystyki, które tak mówią?

Akuratnie temat licencji sam zacząłeś w odpowiedzi na to jak zwróciłem uwagę na to, że gdy kupujesz grę jesteś jej właścicielem . 

Jedynie o tym wspomniałem, a ty się uczepiłeś tego już do końca wątku, podczas kiedy sednem sprawy od początku było co innego.

W którym miejscu niby pokazałeś, że się mylę bo jakoś nie mogę tego znaleźć w komentarzach? 

To naucz się czytać. I myśleć przy okazji. Nie napisałem nigdzie, że negatywny odzew graczy działa ZA KAŻDYM RAZEM. Ale napisałem, że się mylisz, kiedy stwierdziłeś, że: "Przez wiele lat (...) żeby pograć musiałeś zapłacić i nie ważne w co wierzysz czy co myślisz", bo to zwyczajnie nieprawda, czego dowodem choćby powyższa sytuacja z wycofaniem XLive Gold, czy każda inna sytuacja, kiedy opinie graczy jednak zostały wysłuchane. Co ty skwitowałeś jedynie drwiną, że wiele studiów opinii nie słucha. Co nie zmienia faktu, że próbować warto, bo niektórzy słuchają, więc się mylisz. Prościej się nie da. Ale ty pewnie wolisz rozmawiać dalej o licencjach ;)

wladek616
Gramowicz
02/08/2020 16:04
Headbangerr napisał:

(...) no i nie zgadniesz, co się stało? Przestałem kupować gry od Bethesdy, EA i Ubisoftu, bo pojawiły się inne studia, które obserwowały rynek i reakcje graczy na różne paskudztwa i unikają praktyk, które są źle przyjmowane w internecie.

Widzisz, ja wcale się tym nie przejmuje bo gdzie niby tak napisałem? I co z tego, że nie kupujesz, na takiego jednego jak Ty przypada tysiące tych którzy kupują.

 Ale widzę, że ty dalej wolisz się przejmować tym, że żadna z w/w firm nie zmieniła swojej polityki. Pewnie dalej bardzo lubisz ich gry. Zaczynam rozumieć.

Czy lubię? Owszem znajdą się tytuły które lubię. Nie powiem, że nie.

Poza tym zacząłeś dyskusję ze mną od stwierdzenia, że sytuacja z płatnym multi na konsolach jest normalna i że gracze musieli płacić i nie ważne co o tym myśleli. Ale od kiedy tylko pokazałem ci, że się mylisz i że opinia graczy ma znaczenie, czego dowodem jest choćby powyższy artykuł, czy wiele innych sytuacji, jakoś przeskoczyłeś na temat licencji i od tamtej pory kurczowo się go trzymasz, ciekawe, dlaczego

Akuratnie temat licencji sam zacząłeś w odpowiedzi na to jak zwróciłem uwagę na to, że gdy kupujesz grę jesteś jej właścicielem . W którym miejscu niby pokazałeś, że się mylę bo jakoś nie mogę tego znaleźć w komentarzach? Do tego ten artykuł nie jest żadnym dowodem na to, że studia "słuchają graczy" tylko na to, że MS zmienia jeden ze swoich abonamentów na drugi który w obecnym czasie będzie bardziej rentowny (I w sumie dowodzi, że gry to usługi i nie masz ich na własność).

Headbangerr
Gramowicz
02/08/2020 06:05
wladek616 napisał:

(...) no i nie zgadniesz, co się stało? Przestałem kupować gry od Bethesdy, EA i Ubisoftu, bo pojawiły się inne studia, które obserwowały rynek i reakcje graczy na różne paskudztwa i unikają praktyk, które są źle przyjmowane w internecie. Ale widzę, że ty dalej wolisz się przejmować tym, że żadna z w/w firm nie zmieniła swojej polityki. Pewnie dalej bardzo lubisz ich gry. Zaczynam rozumieć.

Poza tym zacząłeś dyskusję ze mną od stwierdzenia, że sytuacja z płatnym multi na konsolach jest normalna i że gracze musieli płacić i nie ważne co o tym myśleli. Ale od kiedy tylko pokazałem ci, że się mylisz i że opinia graczy ma znaczenie, czego dowodem jest choćby powyższy artykuł, czy wiele innych sytuacji, jakoś przeskoczyłeś na temat licencji i od tamtej pory kurczowo się go trzymasz, ciekawe, dlaczego ;)

wladek616
Gramowicz
01/08/2020 23:09
Headbangerr napisał:

Zobaczymy, jak daleko wspomniane przez ciebie studia zajdą na takim podejściu.

Hmm nie wspomniałem o żadnym w sumie.Ale jak chcesz ciągnąć temat dalej to proszę, patrz na EA lub Ubi. Pierwsi ma mikrotranzakcjach zarabiają do dzisiaj krocie. Mieli co prawda problem z Battlefrontem 2 gdzie już sam Disney wkroczył do akcji (z tego co pamiętam) i dopiero wtedy coś się troszkę zmieniło. Drudzy od lat robią identyczne gry pomimo narzekań graczy. Coś się zmieniło? Bo jakoś nie widzę tych zmian a ich gry od trzeciego Far Cry różnią się otoczką i mapą bo mechaniki są prawie, że bez zmian.Lećmy dalej, Bethesda lata temu sprzedała pierwsze DLC (sławna zbroja dla konia) wszyscy cisnęli beke " bo 2$ za nic" i psioczyli na nich a jednak sprzedało się tyle tego szajsu, że do dzisiaj jesteśmy zalewani badziewnymi pseudo dodatkami które są nic nie warte a ludzie to dalej kupują. Niekiedy za bardzo duże sumy.Czyżby jednak przy takim podejściu dało się zajść daleko? Chyba jednak tak.

wladek616
Gramowicz
01/08/2020 23:01
Headbangerr napisał:

... co w dalszym ciągu nie oznacza, że taką sytuację można nazwać "normalną", ani że nic się nie da z tym zrobić, więc cały twój wykład jest jałowy i bez znaczenia. 

No tak racja. Bo Ty sam jeden wiesz najlepiej.Wiesz dlaczego nic nie zmienisz w regulaminach czy licencjach?Bo większość ludzi jak zapewne Ty sam akceptujesz je w ciemno lub też nigdy nie czytając a później wylewasz jakieś żale w intrenecie. Tylko pojawia się  taki mały, maluteńki, tyci, tyci problem. Mianowicie pierwsze akceptujesz a później narzekasz więc to Twoje narzekanie mają daleko w poważanym miejscu...

Headbangerr
Gramowicz
01/08/2020 17:09
wladek616 napisał:

No tak, bardzo ważne. Widać to po reakcji wielu studiów na reakcję graczy 😂

Zobaczymy, jak daleko wspomniane przez ciebie studia zajdą na takim podejściu. Póki co - prezentacja Xbox One spotkała się z falą hejtu po ogłoszeniu wielu ograniczeń w nadchodzącej konsoli. W odpowiedzi Sony podczas prezentacji wyraźnie puszczało okiem do graczy, prezentując coś dokładnie odwrotnego. Link podałem wcześniej.

Więcej przykładów? Hmm... bo ja wiem? Może plotka na temat rezygnacji Xbox Live Gold? Gdzie ja to słyszałem... czy to nie pod tym artykułem właśnie piszemy? Ciekawe, dlaczego Microsoft zdecydował się na taki krok? Hmm... toż to zagadka nie do rozwiązania, przecież nikt się nie skarżył, wszyscy łykali te dodatkowe opłaty jak pelikany, bez mrugnięcia okiem.

Headbangerr
Gramowicz
01/08/2020 16:52
wladek616 napisał:
(...) 

... co w dalszym ciągu nie oznacza, że taką sytuację można nazwać "normalną", ani że nic się nie da z tym zrobić, więc cały twój wykład jest jałowy i bez znaczenia. 

wladek616
Gramowicz
01/08/2020 16:05
Headbangerr napisał:

I tu się mylisz - co myślą ludzie, jest dla branży growej bardzo ważne :) Reakcja internetu na różne zjawiska nie pozostaje niezauważona. I wtedy właśnie wielką różnicę robi, czy mamy więcej tych, którzy otwarcie niektóre praktyki krytykują, czy tych, którzy twierdzą, że "chesz, czy nie chcesz, tak to już jest".

NO NIE, serio? Kurczę, nie wiedziałem, bo o tych licencjach sam zacząłem pisać tak sobie, wiesz, bez sensu.

Jak wyżej. Póki co, to raczej ty wyglądasz tutaj na kogoś, kto akceptuje, chociaż nie popiera, i jeszcze próbuje tłumaczyć innym, że taka jest kolej rzeczy i niewiele da się z tym zrobić.

wladek616 napisał:

Przez wiele lat (...) żeby pograć musiałeś zapłacić i nie ważne w co wierzysz czy co myślisz. 

To, że za coś zapłacisz nie oznacza, że jest to od razu Twoja własność (tak działa wiele rzeczy w tych czasach). 

A licencje które akceptujesz są od wielu lat bardzo podobne. Jeżeli się nie podoba zawsze możesz kliknąć w "nie zgadzam się" i zrobić zwrot danego produktu bo nikt nie każe Ci z niego korzystać.

No tak, bardzo ważne. Widać to po reakcji wielu studiów na reakcję graczy 😂

Akceptuję tak samo jak i Ty czy wielu innych graczy. Chcesz pograć to musisz zaakceptować. Nie możesz powiedzieć "pier*** się licencjo i tak zagram" albo "mam cię w d*** i tak przypiszę ten produkt do konta". No chyba, że masz gdzieś jakiekolwiek prawne pierdoły i lecisz sobie na piratach gdzie i tak akceptujesz te same licencję żeby zainstalować dany produkt.A jakby nie patrzeć to nie licząc tych licencji akceptujesz dziennie dziesiątki innych regulaminów i innych tego typu rzeczy nawet nie wiedząc o tym, każde wejście na market czy do jakiejś galerii, przejazd komunikacją czy skorzystanie z płatności kartą wiążę się z akceptacją jakiegoś regulaminu (tak na gry są licencję a nie regulaminy, wiem) nawet pomimo tego, że możesz się z nim nie zgadzać czy nawet nigdy nie przeczytać.

Headbangerr
Gramowicz
01/08/2020 13:57
wladek616 napisał:

Przez wiele lat (...) żeby pograć musiałeś zapłacić i nie ważne w co wierzysz czy co myślisz. 

I tu się mylisz - co myślą ludzie, jest dla branży growej bardzo ważne :) Reakcja internetu na różne zjawiska nie pozostaje niezauważona. I wtedy właśnie wielką różnicę robi, czy mamy więcej tych, którzy otwarcie niektóre praktyki krytykują, czy tych, którzy twierdzą, że "chesz, czy nie chcesz, tak to już jest".

To, że za coś zapłacisz nie oznacza, że jest to od razu Twoja własność (tak działa wiele rzeczy w tych czasach). 

NO NIE, serio? Kurczę, nie wiedziałem, bo o tych licencjach sam zacząłem pisać tak sobie, wiesz, bez sensu.

A licencje które akceptujesz są od wielu lat bardzo podobne. Jeżeli się nie podoba zawsze możesz kliknąć w "nie zgadzam się" i zrobić zwrot danego produktu bo nikt nie każe Ci z niego korzystać.

Jak wyżej. Póki co, to raczej ty wyglądasz tutaj na kogoś, kto akceptuje, chociaż nie popiera, i jeszcze próbuje tłumaczyć innym, że taka jest kolej rzeczy i niewiele da się z tym zrobić.

wladek616
Gramowicz
01/08/2020 13:30
Headbangerr napisał:

I w tym właśnie problem, że większość ludzi w to uwierzyła i nauczyła się tak myśleć ;)

Dlaczego? Bo instalując grę akceptujesz warunki licencji, w której to twórcy jadą cię jak chcą, ale godzisz się na to, bo chcesz wreszcie pograć? To zapewne jest kolejna sytuacja, która jest twoim zdaniem "normalna" ;) Jeśli uważasz, że podejście "f*ck you, and give us your money" jest czymś, co musimy akceptować, jeśli chcemy sobie pograć, to pozwól, że pokażę ci przykładowy krok w innym kierunku:

https://youtu.be/GiKOXxk1qz8

wladek616 napisał:

Ale wiesz, że na konsolach to w sumie normalne, że multiplayer jest płatny?

Plus z tym "właścicielem" to też tak nie do końca...

Przez wiele lat tak właśnie było czy ktoś tego chciał czy nie. Żeby pograć musiałeś zapłacić i nie ważne w co wierzysz czy co myślisz. Równie dobrze możesz napisać, że abonament przy grach MMO jest tylko po to żeby z "bałwanów" (bez urazy) wyciągnąć pieniądze za to żeby mogli grać w grę za którą zapłacili już.

To, że za coś zapłacisz nie oznacza, że jest to od razu Twoja własność (tak działa wiele rzeczy w tych czasach). A licencje które akceptujesz są od wielu lat bardzo podobne. Jeżeli się nie podoba zawsze możesz kliknąć w "nie zgadzam się" i zrobić zwrot danego produktu bo nikt nie każe Ci z niego korzystać.

Headbangerr
Gramowicz
01/08/2020 11:32
wladek616 napisał:

Ale wiesz, że na konsolach to w sumie normalne, że multiplayer jest płatny?

I w tym właśnie problem, że większość ludzi w to uwierzyła i nauczyła się tak myśleć ;)

Plus z tym "właścicielem" to też tak nie do końca...

Dlaczego? Bo instalując grę akceptujesz warunki licencji, w której to twórcy jadą cię jak chcą, ale godzisz się na to, bo chcesz wreszcie pograć? To zapewne jest kolejna sytuacja, która jest twoim zdaniem "normalna" ;) Jeśli uważasz, że podejście "f*ck you, and give us your money" jest czymś, co musimy akceptować, jeśli chcemy sobie pograć, to pozwól, że pokażę ci przykładowy krok w innym kierunku:

https://youtu.be/GiKOXxk1qz8

Melchah
Gramowicz
01/08/2020 11:13
Muradin_07 napisał:

W sumie to o tyle zabawne, że to właśnie Xbox wprowadził ten standard, Sony poszło za nimi i teraz MS się z tego wycofuje... 

Co nie jest wcale takie złe. Właściwie to wszyscy mogą się spokojnie zgodzić, że płatne opcje online w czasach, gdy większość gier wymaga jakiegoś tam dostępu do sieci jest bezsensowny. A podwójnie bezsensowne było to, że MS nawet pobierał opłatę za granie w gry F2P (tak, do grania po sieci w takich grach niezbędny był Gold).

So yeah, trochę rewolucja, trochę równanie do pecetów z Windowsem. Ciekawe co na to Sony.

Sony przynajmniej za te gry F2P nie kosiło. Nie wiem, czy za wszystkie odpuściło opłatę, ale na pewno w Warface można grać bez płacenia.

No i opłaty są jednak za granie, a nie za dostęp do sieci. Bo rankingi, statystyki i takie tam pierdoły, z tego co kojarzę, od zawsze są bez opłat. Ot, na przykład pocinam teraz w V-Rally 4 i wyzwania online są dostępne bez płacenia (bije się czasy innych graczy, nie ma bezpośredniej interakcji z innymi). Oczywiście za multi w tej grze już należałoby zapłacić, ale tu akurat jest martwe jak głaz.

Płacenie ma złe strony (płacenie) i dobre (nie ma cziterów, nie ma bluzgów, jest mało toksycznie). 20zł miesięcznie za abonament plus gry do ogrania co miesiąc to nie jest majątek. Nie gram regularnie online, więc nie płacę (czasem kupuję na miesiąc), ale kiedyś miałem PS+ przez 2 lata i to nie był zły deal.

Oczywiście lepiej, żeby wszystko było za darmo, ale tu pojawia się pytanie czy chcemy mieć stabilną, bezpieczną platformę sieciową czy byle jakie barachło. Jak brak tych opłat odbiłby się na usłudze sieciowej w grach? Nie wiem.

jakis_typ
Gramowicz
01/08/2020 09:22
Muradin_07 napisał:

W sumie to o tyle zabawne, że to właśnie Xbox wprowadził ten standard, Sony poszło za nimi i teraz MS się z tego wycofuje... 

Co nie jest wcale takie złe. Właściwie to wszyscy mogą się spokojnie zgodzić, że płatne opcje online w czasach, gdy większość gier wymaga jakiegoś tam dostępu do sieci jest bezsensowny. A podwójnie bezsensowne było to, że MS nawet pobierał opłatę za granie w gry F2P (tak, do grania po sieci w takich grach niezbędny był Gold).

So yeah, trochę rewolucja, trochę równanie do pecetów z Windowsem. Ciekawe co na to Sony.

Ja musiałem kupić live gold, żeby grać online w grze za 200zł :/

Muradin_07
The King of Iron Fist
01/08/2020 09:02

W sumie to o tyle zabawne, że to właśnie Xbox wprowadził ten standard, Sony poszło za nimi i teraz MS się z tego wycofuje... 

Co nie jest wcale takie złe. Właściwie to wszyscy mogą się spokojnie zgodzić, że płatne opcje online w czasach, gdy większość gier wymaga jakiegoś tam dostępu do sieci jest bezsensowny. A podwójnie bezsensowne było to, że MS nawet pobierał opłatę za granie w gry F2P (tak, do grania po sieci w takich grach niezbędny był Gold).

So yeah, trochę rewolucja, trochę równanie do pecetów z Windowsem. Ciekawe co na to Sony.

wladek616
Gramowicz
01/08/2020 00:56
Headbangerr napisał:

No nie może być! To da się pograć z kolegami w multi w grę, której jest się właścicielem i nie płacić nikomu dodatkowego haraczu za nic? Brawo, Microsoft, świetny pomysł! Wprawdzie słyszałem kiedyś plotkę, że takie coś już działa na PC od jakiegoś czasu, ale nieee, pewnie coś mi się pomyliło.

Ale wiesz, że na konsolach to w sumie normalne, że multiplayer jest płatny?Plus z tym "właścicielem" to też tak nie do końca...

Headbangerr
Gramowicz
01/08/2020 00:07

No nie może być! To da się pograć z kolegami w multi w grę, której jest się właścicielem i nie płacić nikomu dodatkowego haraczu za nic? Brawo, Microsoft, świetny pomysł! Wprawdzie słyszałem kiedyś plotkę, że takie coś już działa na PC od jakiegoś czasu, ale nieee, pewnie coś mi się pomyliło.