Avowed pozostawi Skyrima daleko w tyle. Pierwsze nowinki o RPG-u Obsidianu
LM
2020/07/27 09:39
9
0
Większy, bardziej zróżnicowany i dużo bardziej zagęszczony od Skyrima otwarty świat, na który jeszcze sobie poczekamy. Jak oceniacie taką wizję RPG Avowed?
Jeśli jedną z najważniejszych zapowiedzi niedawnego Xbox Games Showcase okazało się dla Was Avowed od Obsidian Entertainment, to z pewnością zainteresują Was opublikowane w sieci rewelacje. Użytkownik Twittera znany jako Joe Sinister podzielił się pierwszymi szczegółami nowego erpega w świecie Pillars of Eternity, a znany insider Klobrille przekonuje, że może być w nich sporo prawdy. Oczywiście to wciąż nieoficjalne informacje, więc z zachwytami warto wstrzymać się do komunikatów twórców, ale trzeba przyznać, że Avowed może świetnie wpasować się w lukę pomiędzy kolejnymi The Elder Scrolls.
Avowed – pierwsze pogłoski
Wedle źródeł Sinistera Avowed przeniesie nas do w pełni otwartego świata, który będzie większy, dużo bardziej zróżnicowany niż ten ze Skyrima, a dodatkowo zareaguje na podejmowane przez nas działania. Gra wykorzysta bestiariusz znany z Pillarsów, aczkolwiek mogą się tu pojawić zupełnie nowe kreatury, z ogromnymi bossami włącznie. Obok tego możemy liczyć na wiele różnorodnych frakcji, związanych z tym towarzyszy i zaawansowany system pogodowy.
Jednocześnie Obsidian szykuje zaawansowany kreator postaci i system magii, który wykorzysta zaawansowaną fizykę. Na gruncie technologicznym możemy spodziewać się też znacznie usprawnionej sztucznej inteligencji, wspomnianej fizyki oraz oświetlenia. Nie bez znaczenia jest tu także oficjalne wsparcie dla modów. Wedle informatora projekt rozwijany jest od ponad dwóch lat, a w ostatnim czasie wciąż rosnący zespół liczył już około 100 deweloperów. Premiery powinniśmy wyczekiwać w okolicach przełomu 2022 i 2023 roku.
Zapowiada się ciekawie, ale najwyraźniej jeszcze sobie na grę poczekamy, chociaż z pewnością nie tak długo, jak na The Elder Scrolls 6. Pozostaje czekać na wieści z w pełni wiarygodnych źródeł.
GramTV przedstawia:
Szykuje się świetny RPG, a może w opisie brakuje czegoś niezwykle istotnego? Dajcie znać w komentarzach.
Byłem zajarany i nagle bum 2022/2023, zapał ostudzony. Na cholerę oni ogłaszają te gry tak wcześnie? Hej mamy już scenariusz i dwie mapy plus pół bańki poszło na pierwszy CGI kupujcie nasze akcje hur dur :P
wolff01
Gramowicz
27/07/2020 22:51
Headbangerr napisał:
... z pewnością wiążesz z tą serią tyle emocji, że obiektywna dyskusja z tobą będzie trudna ;)
wolff01 napisał:
Zawsze jest "lepsze, większe". Nie o to tu chodzi (...) Wdg mnie nie da się tej gry podrobić...
Jako osoba która wtopiła w to 500 godzin...
Po prostu mi siadła. Uwielbiam nordyckie klimaty a tu wyszło im to bardzo dobrze. Fabuła owszem, może nie najlepsza, walki mało epickie a Bethesda powinna pokusić się o cutscenki, bo choć ideą gry jest "wszystko z perspektywy gracza" to tu akurat przydałoby się trochę fajerwerków. Ale to co gra obiecuje a co moim zdaniem akurat spełnia to idea "świata otwartego na twoją eksplorację". Pełno zakamarków, smaczków, każda lokacja ręcznie stworzona (mimo że powtarzalne tła, to jednak każda lokacja coś kryje). Swoboda w robieniu tego co chcesz. I o ile większość książek pojawia się już w poprzednich grach, to dopiero po przeczytaniu ich widzisz jak bogaty jest i fajnie napisany to świat, moim zdaniem jeden z lepiej wykreowanych. W sumie nie potrafię powiedzieć co tak naprawdę jest siłą tej gry, ale mówi się że najlepsze gry w jakie grałeś to które z radością wspominasz po latach a na samą myśl masz tylko pozytywne emocje. A taki jest dla mnie właśnie Skyrim.
Illidian_Stormrage
Gramowicz
27/07/2020 19:48
Ciekawe ciekawe, w sumie fabularnie to chyba nawet mario przebija skyrima ;].
Headbangerr
Gramowicz
27/07/2020 16:23
wolff01 napisał:
Zawsze jest "lepsze, większe". Nie o to tu chodzi (...) Wdg mnie nie da się tej gry podrobić...
Nie trzeba nic podrabiać. Wystarczy rzucić wygłodzonym graczom podobny tytuł w okresie posuchy.
Jako osoba która wtopiła w to 500 godzin...
... z pewnością wiążesz z tą serią tyle emocji, że obiektywna dyskusja z tobą będzie trudna ;)
koNraDM4
Gramowicz
27/07/2020 14:00
wolff01 napisał:
Zawsze jest "lepsze, większe". Nie o to tu chodzi. Skyrim ma niepowtarzalny klimat. Jako osoba która wtopiła w to 500 godzin i nawet ze wszystkimi swoimi problemami, wciąż uważam jest jest to jeden z najlepszych, najbardziej wiarygodnych i "atmosferycznych" RPG w historii. Wdg mnie nie da się tej gry podrobić...
Projekt mapy, klimat i design jak najbardziej zasługuje w Skyrimie na uznanie ale z drugiej strony mamy naprawdę sporo powtarzalnych podziemi (nie to, że mi jakoś to specjalnie przeszkadzało ale brakowało dostatecznie mocnej nagrody by większość z nich zwiedzić), taki sobie system walki oraz i tu muszę się powstrzymać od brzydkich słów - niesamowicie sztywny i beznadziejny system dialogów, który naprawdę jak mało który mnie zabił i nie dałem rady nie skipować wypowiedzi NPC. Tak naprawdę od strony mechanicznej mamy sztywne kwestie wypowiadane przez równie sztywne postacie, a reżyseria dialogów nie istnieje co naprawdę sporo grze ujmuje bo lepiej się wczuwałem w wydarzenia fabularne czytając o nich na wiki niż je przechodząc w grze, a to już naprawdę wyczyn. Fabularnie za to nie jest źle pomijając oczywiście dialogi bo jak już wspomniałem - kiedy czyta się o wydarzeniach wydają się bardziej epickie i dużo ciekawsze niż gdy przeżywa się je w grze i mam nadzieję, że tak jak wiele innych studiów tak i Bethesda podłapie co nieco z Wiedźmina 3, który wytyczył pewne standardy w branży. Póki co seria to jest niezły symulator bohatera w fantastycznej krainie, a jeszcze lepszy symulator podróżnika bo niestety brak reżyserii, a nawet brak głosu naszej postaci (Fallout 4 to zmienił ale przy okazji jeszcze bardziej skopał system dialogowy) nie pozwala dość wczuć się w to co się dzieje na ekranie. Ale Skyrim był przodownikiem w otwartych światach i pokazał jak można je zrobić dobrze i tego życzę im przy nowej grze. A co do większe i lepsze to zależy jak chcą to zagospodarować bo Wiesiek robił to dobrze i jasne mamy tam masę znaków zapytania ale z drugiej strony można je wyłączyć (ja w ogóle grałem bez minimapy, a na normalnej odfiltrowałem te znaczniki) i mapa jest spora, a zarazem wiarygodna bo wioski nie leżą prawie jedna na drugiej, a dwie zupełnie różne jaskinie leżą w odległości paru kroków od siebie i może to ja po prostu jestem fanem takiej immersji ale takie Kingdom Come Deliverance było może i mniejsze ale bardzo dobrze tam było czuć dystans do różnych obiektów i też niesamowicie się tam wczuwałem (szczególnie jak zgubiłem się w lesie na trybie Hardcore :) ). Więc wszystko rozbija się o zagospodarowanie i wiarygodność. Z drugiej strony takie Metro: Exodus miało spore mapy ale realnie przez mechanikę i gatunek to zwiedzanie najczęściej mijało się z celem
fenr1r
Gramowicz
27/07/2020 13:50
wolff01 napisał:
Zawsze jest "lepsze, większe". Nie o to tu chodzi. Skyrim ma niepowtarzalny klimat. Jako osoba która wtopiła w to 500 godzin i nawet ze wszystkimi swoimi problemami, wciąż uważam jest jest to jeden z najlepszych, najbardziej wiarygodnych i "atmosferycznych" RPG w historii. Wdg mnie nie da się tej gry podrobić...
Skyrim fabularnie to ściek, a ciekawych postaci jest ze 2-3 (i to w DLC!). Mechanicznie oraz technicznie gra jest popsuta. System walki jest niedopracowany i nudny, a system rozwoju postaci zepsuty i nieprzemyślany. Skyrim ratuje formuła i potężne zaangażowanie moderów.
Jeżeli chodzi i atmosferę - jest wiele dużo lepszych przykładów z gatunku, jak chociażby Morrowind. Skyrim to dobra gra, ale absolutnie fatalne RPG.
GThoro
Gramowicz
27/07/2020 13:22
Na papierze to wszystko wygląda genialnie, szczególnie jak się rzuci parę buzzwordowych idei. PoE jakoś mnie nie przekonał, Outer Worlds także, do trzech razy sztuka? Przekonam się za trzy lata :F.
wolff01
Gramowicz
27/07/2020 12:30
Zawsze jest "lepsze, większe". Nie o to tu chodzi. Skyrim ma niepowtarzalny klimat. Jako osoba która wtopiła w to 500 godzin i nawet ze wszystkimi swoimi problemami, wciąż uważam jest jest to jeden z najlepszych, najbardziej wiarygodnych i "atmosferycznych" RPG w historii. Wdg mnie nie da się tej gry podrobić...
Headbangerr
Gramowicz
27/07/2020 10:32
Genialny ruch Obsidianu. Kiepska kondycja Bethesdy + TESVI w produkcji przez wiele kolejnych lat = najlepszy moment, żeby wcisnąć się z czymś własnego pomysłu i trafić w gusta znudzonych graczy.