Jak gry komputerowe pomagają przetrwać samoizolację?

gram.pl
2020/05/21 14:25
0
0

Do czego prowadzi izolacja w czasach epidemii COVID-19? Sprawdzamy razem z try_evidence i Actiną – oto druga część wyników ankiety Gaming w czasach zarazy!

Try Evidence, agencja badawcza skoncentrowana na grach, opublikowała drugą część badań, dzięki którym starano się odpowiedzieć na pytanie: jak gry komputerowe pomagają przetrwać samoizolację? Patronem medialnym akcji jest gram.pl a technologicznym Actina – producent topowych komputerów gamingowych.

Jak gry komputerowe pomagają przetrwać samoizolację?

Na początku bieżącego miesiąca informowaliśmy Was o pierwszej porcji wyników ankiety Gaming w czasach zarazy. Dowiedzieliśmy się, że po przeprowadzeniu badań z udziałem 870 graczy (773 mężczyzn i 97 kobiet), tylko 15% z nich czuje się lepiej w obecnej sytuacji – nietrudno wywnioskować, iż pozostali chętniej oddałaby się także innym formom spędzania wolnego czasu. Jak wynika z badań, liczba osób grających codziennie zwiększyła się z 42% do 63%. W czasach pandemii większość użytkowników przeznacza na granie od 2 do 4 godzin dziennie, ale zdarzają się i tacy, którzy w wirtualnych światach spędzają po 8 godzin na dobę.

Dziś mamy dla Was drugą część wyników wspomnianej ankiety – tym razem przyjrzymy się popularności konkretnych gatunków gier. Przeanalizowane zostały dane z serwisu Steam Spy – narzędzia służącego do śledzenia wyników i trendów sprzedaży gier w najpopularniejszym serwisie cyfrowej dystrybucji. Pomiędzy kwietniem ubiegłego roku a kwietniem bieżącego roku zanotowano ogólny wzrost zainteresowania gatunkami nawiązującymi do bio-katastrof (mowa tutaj o 52%). Co więcej, od stycznia do kwietnia tego roku zainteresowanie tego typu grami wzrosło aż o 70%. Wniosek? Koronawirus wyraźnie wpłynął na wybory graczy.

Jakie gatunki cieszą się największą popularnością w czasie pandemii?

Największy wzrost zainteresowania (150%) odnotowali wydawcy gier osadzonych w settingach epidemii i bio-zagrożeń (z ang. plague-related) i multiplayer (100%). Z drugiej strony mamy natomiast gry z gatunku RPG, które odnotowały spadek aż o 24%. Wszystkie te wyniki potwierdzają wnioski z poprzedniej części raportuzainteresowanie tematyką bio-zagrożeń rośnie. Równocześnie gracze znacznie chętniej sięgają po gry multiplayer, które chociaż w niewielkim stopniu umożliwiają zaspokojenie części potrzeb społecznych.

GramTV przedstawia:

W stosunku do kwietnia 2019 gracze chętniej sięgają po gry logiczne (wzrost o 90%) oraz symulatory (78%). Gry multiplayer i epidemiczne osiągnęły odpowiednio 56- i 32-procentowy wzrost zainteresowania. Największy spadek zaangażowania odnotowano w przypadku gier sportowych – aż o 46%.

Czy gramy dłużej?

Tutaj warto zaznaczyć, że wystąpiło niezwykle ciekawe zjawisko – pomimo spadku liczby graczy wybierających gry sportowe, gatunek ten w okresie od stycznia do kwietnia odnotował największy wzrost, aż o 162%. Gry o settingach bio-zagrożeń z jednej strony zanotowały spadek czasu jaki gracze im poświęcają aż o 39% w stosunku do podobnego okresu sprzed roku, ale z drugiej od stycznia 2020 czas, jaki poświęcają im gracze, wzrósł o 32%.Czy gramy dłużej?, Jak gry komputerowe pomagają przetrwać samoizolację?

To tylko część wyników, które zamieszczono w drugiej części raportu – szczegółowe informacje na temat badań wraz z czytelnymi wykresami dostępne są na stronie Try Evidence. Jeśli jednak podsumować ankietę, liczba graczy wzrosła. Wirus wywarł ogromny wpływ na graczy. Pogorszony nastrój, brak kontaktów towarzyskich czy stres zmieniły ich konsumenckie wybory i przyzwyczajenia.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!