Matrix jest bliżej, niż mogłoby się wydawać. VR to przyszłość gier, kto nie nadąży, ten wypadnie z obiegu – twierdzi Gabe Newell

LM
2020/03/19 08:45
3
0

Szef Valve mocno wierzy w możliwości technologii wirtualnej rzeczywistości i jest przekonany, że Half-Life: Alyx otworzy nowe drogi dla gier VR. Matrix jest tuż za rogiem?

Matrix jest bliżej, niż mogłoby się wydawać. VR to przyszłość gier, kto nie nadąży, ten wypadnie z obiegu – twierdzi Gabe Newell

Już za kilka dni na serwerach platformy Steam zadebiutuje najnowsza odsłona serii Half-Life – Alyx. Tymczasem redakcja serwisu IGN udała się do Valve, by bezpośrednio od Gabe’a Newella dowiedzieć się nieco więcej o koncepcjach towarzyszących projektowaniu gry i przyszłości marki oraz samej branży. Okazuje się, że odejście od klasycznego modelu zabawy na rzecz technologii VR jest według szefa Valve przyszłością gier.

W rozmowie z redakcją IGN Newell przyznał, że możliwości współczesnych zestawów VR wykraczają daleko poza to, czego spodziewali się po nich twórcy. Jednocześnie w nadchodzących latach technologia będzie jeszcze silniej rozwijana, aż stanie się standardem i jedynym słusznym podejściem do elektronicznej rozrywki. Przy okazji wspomniał, że Half-Life: Alyx jest odpowiedzią na ten trend, do którego już niebawem wszyscy będą musieli się dostosować – kto nie pojmie w czas możliwości gogli VR, ten wypadnie z obiegu.

Przy okazji dowiedzieliśmy się, że zdaniem Newella wizja świata zaprezentowana w serii filmów Matrix jest nam o wiele bliższa, niż mogłoby się to wydawać. Oczywiście świat przyszłości nie będzie wyglądał dokładnie tak, jak na kinowych obrazach, gdyż w tych brakuje wszystkich technologicznych subtelności, które pokazują, jak dziwny będzie świat komputerowych interfejsów. Jednocześnie oznajmił, że sama koncepcja sztucznej inteligencji w naszym życiu jest zbyt skomplikowana, by dało się ją prosto wyłożyć – to tak, jakby opisywać internet komuś, kto nigdy wcześniej z niego nie korzystał.

Przyszłość to jedno, ale Half-Life: Alyx debiutuje już lada dzień. Według szefa Valve będzie to punkt zwrotny we wprowadzeniu VR na branżowe salony. Broni przy tym decyzji, o wyłączności gry na goglach VR tłumacząc, że gracze szybko to pojmą, gdy tylko zagrają w Alyx.

Half-Life: Alyx ukaże się już 23 marca wyłącznie na PC z VR HTC Vive, Oculus Rift, Valve Index oraz Windows Mixed Reality.


GramTV przedstawia:

Sprawdź bogatą ofertę gier na PC i konsole w sklepie Sferis.pl

Komentarze
3
dariuszp
Gramowicz
19/03/2020 11:27
KucharzSnaf napisał:

Jestem ciekaw czy wydzadą jakiegoś nowego Half-Life lub po jakimś czasie tą Alyx bez VR czyli na standardowego PC-ta.

To jest chyba pierwsza gra AAA w 100% zaprojektowana pod VR. Także szanse by Alyx był bez VR są nikłe. Jest długi materiał gdzie opowiadają o różnicach pomiędzy VR a nie-VR. Jak np projektowali starcia. 

Nie mówiąc o tym że przejście przez pokój w VR trwa kilka minut czasem a przejście normalnie może trwać kilka sekund. Więc gra i to musi brać pod uwagę.

Mówią że Alyx jest na jakieś 15 godzin. Jak Half Life 2. Ale jak wyjmiesz pod uwagę że w VR wszystko trwa dłużej i musisz dać więcej interakcji w otoczeniu - nagle się okaże że przeskoczenie przez wszystkie pomieszczenia w trybie FPS zajęło by 3h.

Usunięty
Gramowicz
19/03/2020 11:05

Jestem ciekaw czy wydzadą jakiegoś nowego Half-Life lub po jakimś czasie tą Alyx bez VR czyli na standardowego PC-ta.

dariuszp
Gramowicz
19/03/2020 10:05

Kompletnie nie czaje czemu wydają tą grę po weekendzie zamiast przed.




Trwa Wczytywanie