Oto prawdopodobnie najbardziej zaawansowany system zniszczeń w historii gier

Wincenty Wawrzyniak
2019/08/25 16:00
4
0

Destrukcja i wszelkiego rodzaju zniszczenie w grach komputerowych to chleb powszedni od początku świata. Takiej destrukcji jednak (prawie) na pewno jeszcze nie widzieliście.

Wiemy już, że gry są przepełnione okrutną przemocą, zabijaniem i rozczłonkowywaniem innych żywych istot, destrukcji wszystkiego dookoła i generalnie najlepiej byłoby całkowicie zakazać ich sprzedaż. Dzisiaj jednak nie będzie o polityce, tylko o wspomnianym niszczeniu. A dokładniej – o jednym z najbardziej zaawansowanych systemów zniszczeń w historii gier.Oto prawdopodobnie najbardziej zaawansowany system zniszczeń w historii gier

Dennis Gustafsson pochodzi ze Szwecji, jest fizykiem, programistą i niezależnym deweloperem. Kilka dni temu na jego Twitterze pojawiły się wpisy z krótkimi materiałami nagraniowymi z pewnej produkcji, która prezentuje bardzo zaawansowany system zniszczeń wirtualnych obiektów zbudowanych z voxeli. Materiały przedstawiają niesamowicie szczegółową i realistyczną destrukcję otoczenia. Niszczone przedmioty faktycznie zachowują się dokładnie tak, jak w naszym świecie. Na jednym z filmów ofiarą stała się zardzewiała rura. Na drugim zaś mogliśmy zobaczyć bardzo satysfakcjonujący proces bezlitosnego niszczenia dachu.

Wczytywanie ramki mediów.
Wczytywanie ramki mediów.

GramTV przedstawia:

Gustafsson do tej pory podzielił się ze światem jedynie samym systemem zniszczeń. Twórca przyznał jednak, że od kilku miesięcy pracuje nad pełnoprawną grą, która wykorzysta powyższe rozwiązania. Produkcja znajduje się wprawdzie w bardzo wczesnym etapie rozwoju, ale możemy mieć pewność, że jeżeli ujrzy światło dzienne, będzie co najmniej bardzo dobra. Zwłaszcza, iż deweloper podkreślił, że tytuł nie będzie wymagał od nas posiadania mocnego sprzętu – obecna wersja działa płynnie w 60 klatkach na sekundę na komputerze z czterordzeniowym procesorem oraz kartą graficzną GeForce GTX 1070. Gra obsłuży jednak technikę ray tracingu, czyli znaną technikę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, jednakże twórca zastosował trochę inne rozwiązanie, które nie wymaga od nas GPU z serii RTX of firmy Nvidia. Nie znamy daty premiery, ani nawet tytułu gry, aczkolwiek ta powinna niedługo trafić do fazy wczesnego dostępu na platformie Steam.

Pełna oferta gier komputerowych w sklepie Sferis.pl

Komentarze
4
Illidian_Stormrage
Gramowicz
26/08/2019 14:17

Fajne i nie jakieś potworo-wymagajace ;>.

dariuszp
Gramowicz
26/08/2019 08:27

Właśnie z uwagi na obecność voxeli ciężko nazwać to najbardziej zaawansowanym systemem.

Materiały zachowują się identycznie z drobnymi wyjątkami, nie ma odkształcenia, voxele nie wpływają na siebie nawzajem itp.

 

To jest ładne ale też niesamowicie proste.

sebba99
Gramowicz
25/08/2019 18:10

BRACE YORSELF VOXEL IS COMING !!




Trwa Wczytywanie