Okazuje się, że Heroes of the Storm wciąż żyje i walczy

Wincenty Wawrzyniak
2019/07/31 17:50
4
0

Gra miewała swoje wzloty i upadki – więcej było wprawdzie tych drugich, zwłaszcza, jeśli wziąć pod uwagę drastyczny spadek popularności tytułu. Twórcy jednak wciąż walczą!

Okazuje się, że deweloperzy Heroes of the Storm postanowili udowodnić graczom, iż tytuł ma w sobie jeszcze resztki życia. Wspomniana sieciowa z gatunku MOBA od studia Blizzard Entertainment istnieje już na rynku od 2015 roku. Walczą w niej ze sobą bohaterowie z uniwersum Diablo, StarCrafta oraz Warcraft, a także postaci z pomniejszych gier giganta. Szybko po premierze gra przyjęła się naprawdę dobrze, jednakże aktualnie jej popularność drastycznie spada. Sporo graczy jest nawet przekonanych, że tytuł praktycznie umarł. Tymczasem okazuje się, iż twórcy są zupełnie innego zdania.

Ostatnia aktualizacja pojawiła się na serwerach trzy dni temu i jest największą aktualizacją ze wszystkich, jakie dotąd otrzymała produkcja od czasu, kiedy firma postanowiła przenieść deweloperów Heroes of the Storm do zespołów zajmujących się innymi produkcjami. Przy okazji anulowano wówczas ligę e-sportową Heroes Global Championship. Wówczas większość fanów pomyślała, że to początek końca. Tymczasem twórcy ogłosili zupełnie nową postać oraz spore i dość ważne zmiany w systemie rankingowym gry, co mogłoby odrobinę podnieść jej popularność. Kto wie, może Heroes of the Storm ma jeszcze szanse na powstanie z popiołów?Okazuje się, że Heroes of the Storm wciąż żyje i walczy

Zacznijmy więc od nowej postaciQhiry. Urodzona w krainie Nexus, dołączy do nas na polu bitwy i stanie u boku najpopularniejszych herosów oraz złoczyńców Blizzarda. Bohaterka pochodzi z Iresii – części wspomnianego Nexusa, gdzie technologia osiągnęła najwyższy możliwy poziom. Najnowsza postać specjalizuje się w walce wręcz, zadawaniu ogromnych obrażeń pojedynczym celom oraz szybkim zmienianiu swojej pozycji.

Majestatyczne orbitalne megastruktury, wspaniałe, lśniące złotem miasta i zaawansowana technologia Iresji słynne były w całym Nexusie. Niestety, dobrobyt i potęga stały się zarzewiem konfliktów. Kiedy wojujące frakcje Iresji zniszczyły tę krainę i strzaskały jej osobliwość, słynna wojowniczka imieniem Qhira musiała salwować się ucieczką. Dziś Qhira jest łowczynią nagród i przemierza Nexus w poszukiwaniu innych ocalałych z zagłady jej ojczyzny uzbrojona w miecz łańcuchowy.

Tak wypowiada się o bohaterce sam Blizzard na swojej stronie z informacjami. Qhira ma być potężną i niezwykle zwinną zabójczynią, a premiera jej pełnej wersji w grze została zaplanowana na tydzień z 6 sierpnia. Znamy także umiejętności Qhiry:

  • Chwytak (D) – Qhira wystrzeliwuje Chwytak, który gwałtownie przyciąga ją do trafionego elementu; jeśli trafiony zostanie przeciwnik, otrzymuje on wówczas obrażenia, a gdy Qhira zostanie do niego przyciągnięta, wymierza mu cios kopnięciem, zadając dodatkowe obrażenia; z Chwytaka można korzystać w czasie działania Obrotowego Zamachu (czyli umiejętności, którą znajdziecie odrobinę niżej, pod czwartą kropką).
  • Rzeź (Q) – bohaterka wysuwa swój łańcuchowy miecz, po czym atakuje we wskazanym kierunku, zadając obrażenia wszystkim przeciwnikom, których spotka na swojej drodze.
  • Krwawy Amok (W) – ta umiejętność posiada stadium pasywne oraz aktywne; podczas pierwszego ataki podstawowe i zdolności wywołują u przeciwników krwawienie, które zadaje obrażenia, kumulując się maksymalnie pięć razy; podczas drugiego stadium w chwili aktywacji Krwawego Amoku, Qhira zadaje dodatkowe obrażenia oraz leczy się, przywracając sobie zdrowie za każdego wrogiego bohatera, który znajdzie się w zasięgu działania efektu, natomiast wartość obrażeń i skuteczność leczenia wzrastają wraz z naszym poziomem kumulacji w danym momencie.
  • Obrotowy Zamach (E) – miecz Qhiry zaczepia się o pierwszego trafionego nim wrogiego bohatera, po czym go ogłusza; wtedy bohaterka zaczyna wirować wokół zaatakowanego i zadaje tym sposobem obrażenia przeciwnikom znajdującym się pomiędzy nią oraz wrogim bohaterem; ponowna aktywacja umiejętności powoduje doskok do celu, odrzucenie go w tył i ogłuszenie.
  • Nieustępliwe Natarcie (R1) – pierwszy wariant umiejętności heroicznej, gdzie Qhira dobywa swojej broni i wykonuje serię cięć, z których każde zadaje 46 punktów obrażeń co pół sekundy przez 2.5 sekundy; w czasie działania zdolności bohaterka rani wszystkich pobliskich wrogów, natomiast w chwili jej zakończenia zadaje im 86 punktów obrażeń i dodatkowo ogłusza na 0.75 sekundy.
  • Ostateczny Cios (R2) – po krótkim czasie oczekiwania Qhira uderza mieczem w ziemię, zadając spore obrażenia (432 punkty) wszystkim przeciwnikom, którzy znajdują się na jej drodze; przeciwnicy, których zdrowie wynosi mniej, niż 50%, otrzymają 25% dodatkowych obrażeń.

GramTV przedstawia:

Poza nową bohaterką gracze Heroes of the Storm będą mogli sprawdzić się w pierwszym sezonie Storm League, której polskim odpowiednikiem jest Liga Nexusa. Punkty rankingowe zostaną bezpośrednio zmapowane do wskaźnika MMR gracza. Co ciekawe, system nie będzie brał pod uwagę naszych rang. Opuszczenie poczekali lub meczu w trybie rankingowym skutkuje od razu nałożeniem na danego użytkownika kary, w ramach której traci on 500 punktów rankingowych. Karę będziemy mogli odrobić w kolejnych meczach. Poza tym, mocno zmniejszono liczbę meczów kwalifikacyjnych – z 10 jest już ich tylko 3. Usunięto również mecze o awans oraz utrzymanie się w lidze, ponieważ gracze będą od teraz automatycznie awansować do kolejnych dywizji lub iść po drabinie w dół.

Zmian doczekał się również system utraty rangi. Teraz obejmuje ona wyłącznie graczy, którzy mają co najmniej rangę diamentową z numerem 5 i rozegrali wszystkie misje klasyfikacyjne. Licznik zaniku rangi, który nie przekroczy 3 dni, zostanie zresetowany, po czym będzie znów wynosił 3 dni w chwili rozegrania meczu w lidze. Jeśli natomiast licznik osiągnął lub też przekroczył 3 dni, gracz zostanie zmuszony do odrobienia jednego dnia karnego za każdy rozegrany mecz. Maksymalnie tych dni może być 30.

Dostępna jest już również rankingowa seria zadań, która od teraz będzie dostępna w każdym sezonie. Aby otrzymać nagrody na koniec sezonu i zakwalifikować się na tablicę wyników rangi arcymistrzowskiej, należy ukończyć całą serię.

Aktualizacja wpłynęła również na mapy, dodała nowe kolekcje, wierzchowce oraz inną zawartość. Ponadto, jak zawsze, zadbano również o poprawienie sporej ilości błędów. Wszystkie szczegóły znajdziecie pod tym adresem. Jeśli wolicie czytać po polsku, pamiętajcie, że zawsze możecie zjechać na sam dół strony i zmienić język.

Heroes of the Storm zadebiutowało 2 czerwca 2015 roku wyłącznie na komputerach osobistych. Gra z gatunku MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) jest dostępna w modelu free-to-play i – taka ciekawostka na koniec – początkowo miała być modem do popularnej strategii czasu rzeczywistego StarCraft II.


Komentarze
4
Illidian_Stormrage
Gramowicz
03/08/2019 20:54

Hots nadal ma się rewelacyjnie ludzie, znów gadanie o umieraniu jak w wowie bo spadł ułamek populacji.

Kotleciq
Gramowicz
02/08/2019 14:52

pierdzielicie jak potłuczeni. HOTS nadal żyje, nigdy nie umarł i nadal gra w niego sporo osób. Gry szybkie, pozarankingkowe i rankingowe wyszukują się w czasie poniżej 30 sekund, zdażają się pojedyncze przypadki, że trafiam jednego gracza z drużyn z poprzedniej gry (ale tak było zawsze i zdaża się w LoL tak samo). Dodają nowe eventy, postaci, są amatorskie ligi e-sportowe. Gra martwa bo tak sobie media napisały gdy przesunęli ludzi z teamu? bo płaczek Nexos zrobił sobie materiał, gdzie jak zwykle pierdzielił jak potłuczony, nie sprawdzając żadnej informacji i dodając do każdej tonę swoich "chyba-mi-się-zdaję"?

wolff01
Gramowicz
31/07/2019 21:33

Rany boskie, to juz nawet nie jest śmieszne. Wśród gier Blizzarda mamy mało people of color no to stworzyli sobie całkiem nową postać.

Ta gra jest martwa, dowidzenia...




Trwa Wczytywanie