News

Greedfall - garść informacji o nowym RPG twórców Technomancera

Małgorzata Trzyna, 21.04.2019 14:31 0

Język w grze będzie ważnym elementem - np. jako świeżo przybyły na obcą wyspę kolonista nie będziemy rozumieć języka tubylców.

Spiders (znani jako twórcy gier Technomancer czy Bound by Flame) pracują nad Greedfall - RPG-iem, w którym przenosimy się kilka stuleci wstecz, w środek konfliktu między rdzennymi mieszkańcami pewnej wyspy a kolonizatorami zza oceanu. Grę mogliśmy obejrzeć na zwiastunie z E3 2018 oraz gameplayu. Teraz nadszedł czas na garść szczegółów:

  • W grze wcielamy się w jednego z uciekinierów, który opuszcza rodzinne Serene w obawie przed niszczycielską zarazą. Uciekinierzy docierają do nowej wyspy, którą nazywają New Serene (tubylcy zwą ją Teer Fradee),
  • mieszkańcy wyspy posługują się językiem przygotowanym specjalnie na potrzeby gry z pomocą lingwisty, wzorowanym na językach nacji celtyckich i Galów,
  • nie będziemy mogli zrozumieć mieszkańców wyspy, chyba że dołączymy do drużyny lingwistkę Siorę,
  • można będzie wybrać płeć postaci i wykorzystać wiele opcji personalizacji,
  • w zależności od umiejętności i talentów wybranych z drzewka można na różne sposoby wykonać to samo zadanie, np. przekonać strażników, by uwolnili więźnia, zakraść się i odblokowywać sobie drogę wytrychami lub ukraść klucz, wybić dziurę w ścianie lub zapłacić,
  • cykl dnia i nocy wpływa na szansę powodzenia przedsięwzięcia,
  • towarzysze odgrywają ważną rolę - do drużyny można zaprosić pięć postaci, ale równocześnie można zabrać ze sobą tylko dwie; towarzyszom nie można rozkazywać, ale można ich wyposażyć odpowiednio, by nam pomagali,
  • podczas walk wykorzystamy pauzę taktyczną; do dyspozycji będziemy mieli szeroki arsenał mikstur, bomb, broni i nie tylko, będziemy mogli również unikać walki, jeśli mamy dar przekonywania,
  • twórcy nie obawiają się poruszać tematów dotyczących kolonializmu czy religii; frakcje są podzielone, jedni chcą żyć po staremu, inni pragnąć iść naprzód z nowymi osadnikami,
  • w grze pojawia się inkwizycja, która chce "oświecić" pogan, mimo, że klasa rządząca Serene pragnęła w pokoju dzielić wyspę z tubylcami,
  • twórcy nie silili się na historyczną poprawność, raczej wykorzystali ciekawe fakty z historii feudalnej Europy i postarali się je pokazać z klasą i humorem,
  • członkom drużyny mogą nie podobać się nasze działania lub zaniedbania - mogą nas nawet opuścić i być wrogo nastawieni,
  • z towarzyszami można także romansować,
  • początek gry jest wielkim samouczkiem, oferującym rozmaite zadania,
  • za wykonywanie zadań zdobywamy wpływy, co przekłada się na odblokowywanie nowych obszarów i zadań,
  • gra wystarczy na około 35 godzin rozgrywki.
najnowsze