Cyberpunk 2077 – do premiery wciąż daleka droga

LM
2019/03/08 12:31
5
0

Garść szczegółów o kulisach powstawania niewątpliwego hitu.

Cyberpunk 2077 – do premiery wciąż daleka droga

Firma Sony przygotowała specjalny materiał poświęcony prawdopodobnie najbardziej oczekiwanej grze obecnej generacji – Cyberpunk 2077 od studia CD Projekt RED. Na załączonym do wiadomości wideo możecie na chwilę zajrzeć za kulisy powstawania rzeczonej produkcji, gdzie twórcy dzielą się zarówno przemyśleniami związanymi z samym procesem deweloperskim, jak i wrażeniami po stosunkowo intensywnym okresie dla RED-ów, jakim był czas pomiędzy targami E3 2018, na których zaprezentowano nowy zwiastun tytułu a targami Gamescom 2018, po których udostępniono publicznie pierwszy oficjalny gameplay Cyberpunka 2077. Materiał konkluduje stwierdzenie, że do premiery gry jest jeszcze daleko, a ten ukaże się, dopiero gdy będzie gotowy, co może oznaczać, że na tegoroczny debiut nie mamy co liczyć.

Cyberpunk 2077 powstaje z myślą o komputerach osobistych, PlayStation 4 oraz Xbox One. Nie ulega wątpliwości, że bieżąca, ósma generacja stacjonarnych konsol jest już na wylocie, ale wciąż nie wiemy, kiedy nowy sprzęt trafi na rynek, ani kiedy zadebiutuje najnowsza gra RED-ów.

GramTV przedstawia:

Przy okazji warto wspomnieć, że na początku lutego zespół odpowiedzialny za produkcję gry wzbogacił reżyser gry Wiedźmin 3 - Konrad Tomaszkiewicz - który przejął obowiązki Sebastiana Stępnia na stanowisku dyrektora kreatywnego gry.

Komentarze
5
Usunięty
Usunięty
09/03/2019 16:40
Lamenre napisał:

W tym roku na pewno nie wyjdzie. Już po dodatku 'Serce z kamienia' obstawiałem, że to będzie 2020 rok, lub póżniej. Chodza słuchy, że nawet z 2020 moga sie nie wyrobić.

Następna generatcja konsol to końcówka 2020 roku, a Cyberpunk 2077 wyjdzie jeszcze na obecnej generacji konsol. Najbardziej prawdopodobna data wypada więc w pierwszej połowie 2020 roku. Do E3 jeszcze daleko, więc prawdopodobnie redzi zdążą do tego czasu ustalić datę przemiery, by ją ogłosić. Poza tym inwestorzy nie są zbywani z niczym, bo dawno już dostali informację, że Cyberpunk ma wyjść pod koniec roku fiskalnego 2019. Poczekamy więc jeszcze najprawdopodobniej około 13 miesięcy.

Usunięty
Usunięty
09/03/2019 16:00
Dnia 8.03.2019 o 13:48, Face7 napisał:

2 lata w pre-produkcji, od 2014 roku 300 osobowy zespół zaczął działać, a obecnie 400 osoby zespół - czyli 5 lat produkcji na pełnej kur**e i oni mówią, że jeszcze dużo roboty przed nimi i wyjdzie jak wyjdzie /emoticons/mellow.png" srcset="/emoticons/mellow@2x.png 2x" title=":|" width="20" /> Raz - bardzo fajne podejście do fanów

Masz rację powinni iść w ślady bethesdy i wydawać nieskończone gry, ewentualnie w stronę Ubi i pykać niewiele różniące się sequele co rok /emoticons/smile.png" srcset="/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20" /> 

koNraDM4
Gramowicz
09/03/2019 10:52
Face7 napisał:

2 lata w pre-produkcji, od 2014 roku 300 osobowy zespół zaczął działać, a obecnie 400 osoby zespół - czyli 5 lat produkcji na pełnej kur**e i oni mówią, że jeszcze dużo roboty przed nimi i wyjdzie jak wyjdzie :| Raz - bardzo fajne podejście do fanów, dwa - proces produkcyjny potwierdza to co mówią wszyscy byli pracownicy Red-ów, że u nich panuje jeden wielki bałagan i nikt nie wie co ma robić, a po trzecie - na miejscu inwestorów to zacząłbym się wycofywać. Wkładanie pieniędzy w coś co nie wiadomo kiedy wyjdzie i da jakiś zarobek to żart. Zresztą na wszelkich serwisach giełdowych wielokrotnie poruszano ten temat i REDzi podonbo z powodu zniecierpliwienia inwestorów zaczęli coraz częściej organizować meetingin inwestycyjne uspakajając, że wszystko jest cacy. A ja mam jeszcze dziwne wrażenie, że wszystko idzie tak wolno bo robią z pieniędzmi na CP 2077 to samo co robiło Gearbox z pieniędzmi na Alien: Colonial Marines - wkładają w inny projekt. Tyle, że Gearbox wypiął tyłek i wydał na szybko grę zrobioną za grosze.  

Redzi powinni uważać - Wiesiek już nie przynosi takich super dochodów (na co wskazują ciągłe obniżki i promocje). Thronebreaker okazał się finansową klapą (chociaż gra fajna), a do tego pootwierali X studiów. Już byli tacy cwaniacy co próbowali złapać zbyt dużo srok za ogon, a nazywali się Telltale Games.  

Tyle, że Telltale Games wydawali kilka tytułów na raz niewiele różniących się mechaniką (a czasem i wcale) i gracze musieli czekać sporo czasu na następne sezony; z resztą sam pomysł sezonów to coś co wielu graczy odpychało mocniej niż niedoróbki, woleli oni poczekać aż wydadzą wszystkie i dopiero kupić. CDPR ma co prawda swoje problemy i swoje niedoróbki w zespole ale mało kto powie, że robi złe gry i że niewarto jest czekać, to poniekąd pomaga im ponieważ przy każdym większym materiale z gry odnotowywano skoki wartości akcji na giełdzie, zainteresowanie nagle rosło i to jest ta ich specyficzna cecha. Teraz nie ma u nich najlepiej w organizacji ale sądzę, że mimo wszystko ogarną to, zwłaszcza, że jest teraz taka sytuacja jak mówisz.




Trwa Wczytywanie