Twórca gry Metro Exodus: „jeśli gra nie sprzeda się na PC, to kolejna odsłona ominie pecety”

LM
2019/02/02 18:15
28
0

Wygląda na to, że niedawna decyzja Deep Silver podgrzała atmosferę nie tylko w społeczności graczy.

Po wielu komentarzach dotyczących ekskluzywnego charakteru gry Metro Exodus na komputerach osobistych przyszła pora, by głos w sprawie zabrało odpowiedzialne za nią studio 4A Games, a konkretnie pojedynczy deweloper podpisujący się na forum gameru.net jako scynet.

Ten przyznał, że rozumie, iż gracze mogą być zdenerwowani faktem, że na niespełna miesiąc przed oficjalną premierą wydawca blokuje wybrane kanały dystrybucji, ale zaznaczył przy tym, że nie rozumie, dlaczego gracze wzięli na celownik poprzednie odsłony cyklu, bombardując je negatywnymi recenzjami, czy wygrażają pobraniem pirackiej kopii Metro Exodus z sieci. Zapewnił też, że osoby, które zamierzały sięgnąć po piracką kopię Metro Exodus, zrobią to i tak, a decyzja o czasowym wycofaniu gry ze Steam nie ma tu nic do rzeczy. Dodał, że nie zaszkodzi to w żaden sposób marce, bo takie osoby nigdy nie były docelową grupą odbiorców. Ostatecznie scynet nieco się zagalopował, ogłaszając, że jeśli Metro Exodus nie osiągnie komercyjnego sukcesu na PC, to potencjalna kolejna odsłona cyklu nie ukaże się na pecetach.

GramTV przedstawia:

Warto zaznaczyć, że anonimowy deweloper nie wypowiadał się w imieniu całego zespołu, a jedynie wyraził własne zdanie, a decyzja o wydaniu gry na określonych platformach sprzętowych zależy w dużej mierze od właściciela marki, a nie producentów gry. Metro Exodus ukaże się na PC, PlayStation 4 i Xbox One już 15 lutego. Pod tym adresem znajdziecie obszerny materiał wideo z prezentacją najważniejszych mechanik rozgrywki.

Komentarze
28
asceta
Gramowicz
06/02/2019 08:35

Pomijając kwestię platformy dystrybucyjnej, to jako gracz czuję, że jest wywierana na mnie presja - kup bo więcej nie będzie. Nie podoba mi się takie ultimatum. Jak gra po premierze będzie dobra to kupię a jak będzie zła to nie kupię - zupełnie niezależnie od tego na jakiej platformie będą się sprzedawać.

Gregario
Gramowicz
06/02/2019 04:33
18 godzin temu, CorbenDallas napisał:

Stem na początku bierze 30% potem spada jeżeli gra osiągnie odpowiedni dochód na steamie nawet do 20% ale tutaj trzeba zarobić minimum 50 milionów dolarów!!!

GOG jeżli dobrze pamiętam koło 17% - obniżyli bo brali tez koło 30% - chyba, że coś pokręciłem to sorry ale nie moge teraz znaleźć tej informacji. Na bank czytałem z miesiac temu o tym.

Teraz jest jeszcze nowy gracz na rynku w postaci DISCORD-a, który oferuje 10% prowizji i duzo usprawnien i narzedzi zarówno dla studia wydajecego gre jak i uzytkowników.

Wiem ile bierze Steam, ale jakoś nigdy nie widziałem informacji ile aktualnie życzy sobie GOG i stąd moje pytanie. Przy okazji chciałem zobaczyć na jakiej podstawie twierdzisz, że Steam "przegina pałę". Ostatnio jako koronny argument na "przeginanie pały" przez Steam ciągle słyszę ten o podziale zysków. Problem w tym, że podział 70/30 jest standardem w tej branży i wiele firm go stosuje. Wydaje się on też dość uczciwy w stosunku do tego co np. taki Steam oferuje twórcom gier, czyli przede wszystkim dostęp do olbrzymiej bazy potencjalnych klientów. Wiem, podział 88/12 zaproponowany przez Epic Games (czy 90/10 przez Discord) jest medialnie bardziej nośny, ale bynajmniej nie wziął się on z dobroci serca. Te firmy zwyczajnie oferują mniej twórcom gier -graczom zresztą też- niż Steam, więc aby w ogóle zaistnieć i być w jakikolwiek sposób konkurencyjnymi, musiały obniżyć swoją prowizję.

Zresztą nie jest wcale powiedziane, że wystawiając swoją grę na Steam'ie (sklep z wyższą prowizją) trzeba zarobić na niej mniej, niż kiedy wystawimy ją np. w Epic Games Store (sklep z niższą prowizją), czy nawet we własnym sklepiku (sklep bez prowizji). A to chyba sugerowałeś w swoim poprzednim komentarzu, prawda? /emoticons/wink.png" srcset="/emoticons/wink@2x.png 2x" title=";)" width="20" /> Wg. mnie najlepszym rozwiązaniem dla gry Metro Exodus -oraz graczy- byłoby sprzedawanie tej gry zarówno na Steam'ie jak i w epickim sklepie, ale wtedy wydawca nie dostałby kasy od Epic Games. 

Co ciekawe wiele osób krytykujących Steam'a za wysoką -w ich mniemaniu- prowizję, w żaden sposób nie wspomina o tym, że Steam płaci deweloperom za dodawanie do swoich gier osiągnięć, kart, odznak itd. Steam płaci nawet deweloperowi za każdą stworzoną przez graczy paczkę kart z jego gry. Jak sam widzisz sprawa sklepów, prowizji i ich opłacalności dla twórców jest trochę bardziej złożona. Trochę tak samo jak sprawa grania na PC, czy na konsoli /emoticons/wink.png" srcset="/emoticons/wink@2x.png 2x" title=";)" width="20" />

Anger_Ash
Gramowicz
05/02/2019 09:38
Gregario napisał:
18 godzin temu, Kafar napisał:

W ten sam sposób dociera głos sprzeciwu z reddita i za pomocą internetu i portali. Rozumiem ocenianie GRY która wyszła. Ale totalny debilizm jechanie po poprzednich grach developera.Ja z jednej strony rozumiem bojkot i ok, każdy ma prawo a wiadomo że najlepszym sposobem głosowania jest portfel. Jednak znów jak widzę ludzi co tłumaczą tą dramą fakt że ściągną pirata to nóż w kiszeni się otwiera ;/

Hę? Przecież gracze nie oceniają gry, która nie wyszła. Metro Exodus nie miało jeszcze swojej premiery, więc możliwość oceniania tej gry jest zwyczajnie wyłączona. Później natomiast będą to mogły robić tylko osoby grające w grę co najmniej 5 minut, czyli przez najbliższy rok nie będzie to olbrzymie grono graczy na Steam'ie.

Poza tym mam wrażenie, że masz problem z odróżnieniem i oddzieleniem negatywnych recenzji gier z serii Metro, od negatywnych recenzji wydawcy i po części też twórców tych gier. Pierwszych opinii przeciętnie pojawia się pewnie tyle samo co zwykle, natomiast tych drugich -wkurzeni- gracze wystawiają dużo więcej. Może jakbyś odwiedził sklep Valve i poczytał najnowsze (negatywne) recenzje, to nie pisałbyś bzdur o "jechaniu po poprzednich grach". Przytłaczająca większość z tych recenzji nie ma nic wspólnego z grami, tylko dotyczy Deep Silver, Epic Games Store i ogólnie brzydkiego potraktowania graczy.

Hmm, skoro rozumiesz bojkot i popierasz głosowanie portfelem, to potraktuj to wystawianie negatywnych recenzji wydawcy, jako akcję informacyjną/ostrzegawczą ("ten wydawca źle traktuje graczy") i zachęcenie innych użytkowników Steam'a do przyłączenia się do głosowania portfelem. Takiego efektu nie osiągniesz za pomocą reddit'a oraz innych portali, bo możesz wierzyć lub nie, ale nie wszyscy zaglądają na tego typu strony. Natomiast kolor pomarańczowy (?) w rubryczce pt.: "najnowsze recenzje" zazwyczaj rzuca się w oczy osobom rozważającym dokonanie zakupu.

18 godzin temu, CorbenDallas napisał:

Ja w sumie rozmiem ten ruch. Sami wydając gry też byście woleli to zrobić na swoich platformach zostawiają u siebie pieniądze a nie oddając kolejnemu pośrednikowi. Więc albo cena pójdzie wtedy w górę albo deweloper mniej zarobi co odbije się na kondycji studia. Jak ktoś nie wie jak to funkcjonuje proponuję zapoznac się zdziałaniem i ogranizajca takiego studia a sami zobaczycie, że nie jest to takie proste i oczywiste. Steam sam w sobie przegina pałe - raz biorąc bardzo duze prowizje na tle innych platform takich jak GOG a dwa smieci i chaos jaki panuje na tej platformi jest coraz większy. Tam teraz jest wszystko i nic

A ile bierze GOG?

Stem na początku bierze 30% potem spada jeżeli gra osiągnie odpowiedni dochód na steamie nawet do 20% ale tutaj trzeba zarobić minimum 50 milionów dolarów!!!

GOG jeżli dobrze pamiętam koło 17% - obniżyli bo brali tez koło 30% - chyba, że coś pokręciłem to sorry ale nie moge teraz znaleźć tej informacji. Na bank czytałem z miesiac temu o tym.

Teraz jest jeszcze nowy gracz na rynku w postaci DISCORD-a, który oferuje 10% prowizji i duzo usprawnien i narzedzi zarówno dla studia wydajecego gre jak i uzytkowników.

Gregario
Gramowicz
05/02/2019 04:50
18 godzin temu, Kafar napisał:

W ten sam sposób dociera głos sprzeciwu z reddita i za pomocą internetu i portali. Rozumiem ocenianie GRY która wyszła. Ale totalny debilizm jechanie po poprzednich grach developera.Ja z jednej strony rozumiem bojkot i ok, każdy ma prawo a wiadomo że najlepszym sposobem głosowania jest portfel. Jednak znów jak widzę ludzi co tłumaczą tą dramą fakt że ściągną pirata to nóż w kiszeni się otwiera ;/

Hę? Przecież gracze nie oceniają gry, która nie wyszła. Metro Exodus nie miało jeszcze swojej premiery, więc możliwość oceniania tej gry jest zwyczajnie wyłączona. Później natomiast będą to mogły robić tylko osoby grające w grę co najmniej 5 minut, czyli przez najbliższy rok nie będzie to olbrzymie grono graczy na Steam'ie.

Poza tym mam wrażenie, że masz problem z odróżnieniem i oddzieleniem negatywnych recenzji gier z serii Metro, od negatywnych recenzji wydawcy i po części też twórców tych gier. Pierwszych opinii przeciętnie pojawia się pewnie tyle samo co zwykle, natomiast tych drugich -wkurzeni- gracze wystawiają dużo więcej. Może jakbyś odwiedził sklep Valve i poczytał najnowsze (negatywne) recenzje, to nie pisałbyś bzdur o "jechaniu po poprzednich grach". Przytłaczająca większość z tych recenzji nie ma nic wspólnego z grami, tylko dotyczy Deep Silver, Epic Games Store i ogólnie brzydkiego potraktowania graczy.

Hmm, skoro rozumiesz bojkot i popierasz głosowanie portfelem, to potraktuj to wystawianie negatywnych recenzji wydawcy, jako akcję informacyjną/ostrzegawczą ("ten wydawca źle traktuje graczy") i zachęcenie innych użytkowników Steam'a do przyłączenia się do głosowania portfelem. Takiego efektu nie osiągniesz za pomocą reddit'a oraz innych portali, bo możesz wierzyć lub nie, ale nie wszyscy zaglądają na tego typu strony. Natomiast kolor pomarańczowy (?) w rubryczce pt.: "najnowsze recenzje" zazwyczaj rzuca się w oczy osobom rozważającym dokonanie zakupu.

18 godzin temu, CorbenDallas napisał:

Ja w sumie rozmiem ten ruch. Sami wydając gry też byście woleli to zrobić na swoich platformach zostawiają u siebie pieniądze a nie oddając kolejnemu pośrednikowi. Więc albo cena pójdzie wtedy w górę albo deweloper mniej zarobi co odbije się na kondycji studia. Jak ktoś nie wie jak to funkcjonuje proponuję zapoznac się zdziałaniem i ogranizajca takiego studia a sami zobaczycie, że nie jest to takie proste i oczywiste. Steam sam w sobie przegina pałe - raz biorąc bardzo duze prowizje na tle innych platform takich jak GOG a dwa smieci i chaos jaki panuje na tej platformi jest coraz większy. Tam teraz jest wszystko i nic /emoticons/smile.png" srcset="/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20" />

A ile bierze GOG?

Numenpl
Gramowicz
04/02/2019 12:56

Dobra twórcy już oficjalnie przepraszają za tą groźbę i jednocześnie potwierdzili, że przyszłe gry z serii będą na PC, a całą winę za wyłączność na Epic Store to Koch Media / Deep Silver. I dochodzą plotki, że ta wyłączność nie potrwa nawet 6 miesięcy, bo widocznie coś tąpnęło w zarządzie THQ Nordic AB. 

MisioKGB
Gramowicz
04/02/2019 10:47
Davido24 napisał:

Ale biadolicie! Zobaczcie ile na tym waszym steamie obecnie kosztuje nowa gra bez żadnych promocji... Jest droższa niż fizyczna kopia na konsole w sklepie. No coś tu jest nie tak!

Jasne, dla mnie też byłoby wygodniej na steam, większość gier tam mam. Ale Vavl jest hegemonem i robi z cenami dla graczy i stawkami dla deweloperów co chce. Zrozumcie, że im bardziej konkurencyjne będą takie platformy jak origin, gog, czy ten epick to tylko lepiej dla nas, graczy.

No faktycznie. Wczoraj odpaliłem ostatniego Raymana, żeby pograć z żoną w coopie, udało się po jakiś 10 minutach... Odpaliłem Steam, rzadko korzystam, więc musiałem wpisać hasło, cholera jakie to było hasło, ok udało się, odpaliłem grę, a przynajmniej tak mi się wydawało bo... odpalił mi się uPlay prosząc o kolejne hasło, zapomniałem hasła, musiałem stworzyć nowe, żona w międzyczasie już zjadła pół popcornu. Frajer jestem, bo haseł nie pamiętam, grać sobie utrudniam, dobrze, że uPlay nie pytał o coś w stylu "imię pierwszego psa", bo bym totalnie wymiękł...

Kafar
Gramowicz
04/02/2019 10:03
16 godzin temu, Gregario napisał:

W moim odczuciu obecny system jest dobry, ponieważ jest przede wszystkim skuteczny. Wyrażony w ten sposób głos (niezadowolenia) graczy jest widoczny, słyszalny i bardzo szybko dociera do twórców oraz wydawców.

W ten sam sposób dociera głos sprzeciwu z reddita i za pomocą internetu i portali. Rozumiem ocenianie GRY która wyszła. Ale totalny debilizm jechanie po poprzednich grach developera.Ja z jednej strony rozumiem bojkot i ok, każdy ma prawo a wiadomo że najlepszym sposobem głosowania jest portfel. Jednak znów jak widzę ludzi co tłumaczą tą dramą fakt że ściągną pirata to nóż w kiszeni się otwiera ;/

Cała ta sytuacja to ostro przesadzona drama. Widocznie gracze nie mają co robić, i nie mają w co grać.

Anger_Ash
Gramowicz
04/02/2019 09:48

Ja w sumie rozmiem ten ruch. Sami wydając gry też byście woleli to zrobić na swoich platformach zostawiają u siebie pieniądze a nie oddając kolejnemu pośrednikowi. Więc albo cena pójdzie wtedy w górę albo deweloper mniej zarobi co odbije się na kondycji studia. Jak ktoś nie wie jak to funkcjonuje proponuję zapoznac się zdziałaniem i ogranizajca takiego studia a sami zobaczycie, że nie jest to takie proste i oczywiste. Steam sam w sobie przegina pałe - raz biorąc bardzo duze prowizje na tle innych platform takich jak GOG a dwa smieci i chaos jaki panuje na tej platformi jest coraz większy. Tam teraz jest wszystko i nic :)

Sam się ostatnio w gronie moich znajomych zastanawiamy nad konsolami mimo, ze od lat 90 tylko PC i o konsolach nie chciałem do tej pory słyszeć. Każda kolejna nowa pozycja wymaga coraz lepszego sprzetu z obsługa nowej architektury co powoduje, że co 5 lat trzeba wydać tysiące na nowy sprzet aby zobaczyć te wszystkei ficzery i grało się bez znacznych spadków FPS lub na przyzwoitych ustawieniach samej gry. Z konsolami jest tutaj mniejszy problem bo są tak poddane optymalizacji aby sprzet nie ogranczał wydajnosći jak przy PC. Same studia tez to widzą ze nie są w stanie już dokonywac takich optymlizacji aby sprostac wymaganiom rynku i sprzetu PC bo każdy potem narzeka na optymalizacje jak ma sprzet słabszy a Ci z mocniejszym ze nie wykorzystuja potencjału dostepnych architektur. Więc pisane ze optymalizacja lezy to tak jaby mniec pretensje do producenta samochodu ze przy 200km/h nie zuzywa ekonomicznej ilosci paliwa jak przy 80 km na godzine. Tak sie nie da albo jezdzimy ekonomicznie albo dynamicznie i tak samo jest teraz z grami i sprzetem. Dlatego sie zastanawiam właśnie nad konsolą i wclae sie nie zdziwie ze za 5 moze 10 lat to bedzie główny rynek gier...obym się mylił i to szaleństwo sprzetowe sie skończy :)

Gregario
Gramowicz
03/02/2019 17:48

Hahaha, chyba sakiewka od Epic Games nie była przesadnie duża, skoro obawiają się o sukces komercyjny :D Ciekawe czy faktycznie państwo odpowiedzialni za Metro Exodus byli tak naiwni i myśleli, że zrobili interes życia - dostaną kasę od Epic Games za wyłączność, zarobią więcej na każdej sprzedanej kopii gry i nie stracą żadnego klienta (czyt. wszyscy gracze grzecznie polecą za nimi do epickiego sklepiku) po odwaleniu takiej akcji?

I jeszcze ta "zachęta" do kupowania gry... tylko czekać aż zaczną wprost mówić, że jedynymi winnymi słabej sprzedaży gry są gracze. Może ten deweloper nie wie, ale nie robi on nikomu łaski wydając swoją grę również w wersji PC. Nie chce pieniędzy od graczy PC, to niech nie robi gier na PC - proste. Tylko strzelając częściej takie fochy szybko może się okazać, że będzie musiał szukać sobie innej pracy. Cóż, taka buta połączona z brakiem umiejętności wyciągania wniosków z zaistniałej sytuacji, źle rokuje na przyszłość.

15 godzin temu, Renchar napisał:

W sumie tak sobie poczytać opinie na gry-online to tam nikt jakoś nie jęczy że gry nie będzie na steamie. Na Gram.pl bardziej wrogo nastawionych ludzi mamy :D

Tak, oczywiście. Tam pewnie wszyscy są zachwyceni z całej tej sytuacji i właśnie wykupują Metro Exodus w Epic Games Store /emoticons/wink.png" srcset="/emoticons/wink@2x.png 2x" title=";)" width="20" />

7 godzin temu, Kafar napisał:

Ja tam niestety popieram jego zdanie. Tylko z jednego powodu.. debile ze steama bombardują poprzednie gry. To nam pokazuje jak ten system recenzji jest totalnie spartolony.

W moim odczuciu obecny system jest dobry, ponieważ jest przede wszystkim skuteczny. Wyrażony w ten sposób głos (niezadowolenia) graczy jest widoczny, słyszalny i bardzo szybko dociera do twórców oraz wydawców.

KadwaO
Gramowicz
03/02/2019 16:22

A ja mu życzę by sprzedaż była tak niska, by studio zostało roziązane.

MisticGohan_MODED
Gramowicz
03/02/2019 14:29

Widać jaki mają stosunek do klienta.

Artmaster88
Gramowicz
03/02/2019 12:52
SzaKaL3313 napisał:

Co to za durna polityka wydawców aby nas zmuszać do używania kolejnej platformy do gier, której NIE POTRZEBUJĘ? Używam już steam, (niechętnie) origin, uplay czy gog'a. Na co mi 5 platforma? 5 konto do grania w gry? Z wymienionych wcześniej platform to tylko steam i gog się od czegoś nadają, pozostałe to syf. Nie mam ochoty męczyć się z kolejnym śmietnikiem bo ktoś gdzieś ma taką fantazję.

 

W takim wypadku po prostu poczekaj. Za rok będzie pewnie na Steamie. Za półtorej może będzie nawet na GOG-u (reduxy już tam są)

SzaKaL3313
Gramowicz
03/02/2019 11:52

Co to za durna polityka wydawców aby nas zmuszać do używania kolejnej platformy do gier, której NIE POTRZEBUJĘ? Używam już steam, (niechętnie) origin, uplay czy gog'a. Na co mi 5 platforma? 5 konto do grania w gry? Z wymienionych wcześniej platform to tylko steam i gog się od czegoś nadają, pozostałe to syf. Nie mam ochoty męczyć się z kolejnym śmietnikiem bo ktoś gdzieś ma taką fantazję.

dariuszp
Gramowicz
03/02/2019 11:37

"Wycofaliśmy grę z największego kanału na PC - jeżeli gra nie sprzeda się na PC to nie będziemy sprzedawać na PC"

Ten koleś jest głupszy niż ustawa przewiduje. 

Kresegoth
Gramowicz
03/02/2019 10:30

Strasznie mi z tego powodu wszystko jedno.

Kafar
Gramowicz
03/02/2019 10:28

Ja tam niestety popieram jego zdanie. Tylko z jednego powodu.. debile ze steama bombardują poprzednie gry. To nam pokazuje jak ten system recenzji jest totalnie spartolony. 

Rozumiem negatywnie oceniać grę wydaną, ale dlaczego karać dwie poprzednie świetne gry? Nigdy nie zrozumiem. Dla mnie metro może być w tej chwili nawet exclusivem na konsolach.

Drama zrobiona z niczego. Ludzie za bardzo te gry biorą na poważnie. Na tyle potrzebują by grozić że będą kraść, żenada.

Renchar
Gramowicz
03/02/2019 01:59

W sumie tak sobie poczytać opinie na gry-online to tam nikt jakoś nie jęczy że gry nie będzie na steamie. Na Gram.pl bardziej wrogo nastawionych ludzi mamy :D

Szmaragd
Gramowicz
03/02/2019 00:30

Jak wydawca wyda na platforme Steam to się sprzeda na PC

ZubenPL
Gramowicz
02/02/2019 23:48
1 godzinę temu, Renchar napisał:

Po 2 tygodniach pewnie łatki przestaną wychodzić, albo dociągną do końca i jak mówią więcej nic na PC nie zobaczym :D.

No i? Robią nam jakąś łaskę wydając swoje gry na PC? a kiepska sprzedaż na PC przynajmniej przyczyni się do tego że następni developerzy nie pójdą na układy z epic games.

1 godzinę temu, Renchar napisał:

W sumie powiedział co myślał po co się z dzieciarnią bawić mieli prawo olać steama i mieli by prawo olać nasze PC. Jak by olali następnym razy blaszaka założę się że wiele osób by jęczała że coś nie wyszło na PC.

Oczywiście że mieli takie prawo, ale tak samo konsumenci mają prawo do bojkotu ich gry za to jeśli tego chcą.

1 godzinę temu, Renchar napisał:

Łatwiej zrobić grę pod dwie specyfikacje sprzętu niż bawić się z blaszakami gdzie każdy jest inny i zawsze komuś coś nie chodzi. 

Bzdura najłatwiej zrobić wersje na PC. Zresztą przy obecnej generacji konsol robienie portów to niski koszt.

18 minut temu, Davido24 napisał:

Jasne, dla mnie też byłoby wygodniej na steam, większość gier tam mam. Ale Vavl jest hegemonem i robi z cenami dla graczy i stawkami dla deweloperów co chce. Zrozumcie, że im bardziej konkurencyjne będą takie platformy jak origin, gog, czy ten epick to tylko lepiej dla nas, graczy.

Ale epic jest pod każdym względem gorszą platformą od steama, a polityka epic strore jest ewidentnie nastawiona przeciwko graczom co widać choć po możliwości blokowania recenzji przez wydawców, czy blokowaniu handlu kluczami.

Davido24
Gramowicz
02/02/2019 23:30

Ale biadolicie! Zobaczcie ile na tym waszym steamie obecnie kosztuje nowa gra bez żadnych promocji... Jest droższa niż fizyczna kopia na konsole w sklepie. No coś tu jest nie tak!

Jasne, dla mnie też byłoby wygodniej na steam, większość gier tam mam. Ale Vavl jest hegemonem i robi z cenami dla graczy i stawkami dla deweloperów co chce. Zrozumcie, że im bardziej konkurencyjne będą takie platformy jak origin, gog, czy ten epick to tylko lepiej dla nas, graczy.

Renchar
Gramowicz
02/02/2019 22:37
Numenpl napisał:

Dobra zobaczymy miesiąc po premierze co będą gadać, bo tym posunięciem praktycznie załatwili się na Amen. I to nie jest żaden fake to oficjalna postawa twórców gry w dodatku potwierdzona.

Właśnie jak sprzedaż była by słaba mieli by możliwość olania PC. Żadnych paczy czy dodatków zapewne. Tak robiło Square Enix z Automatą zero paczy , FF XIV też słabo potraktowany został. Skoro nie ma odbiorców po co wydawać kasę na portowanie. Łatwiej zrobić grę pod dwie specyfikacje sprzętu niż bawić się z blaszakami gdzie każdy jest inny i zawsze komuś coś nie chodzi. Teraz to pewnie PS5 i nowy Xbox by był pod nowy tytuł.

W sumie powiedział co myślał po co się z dzieciarnią bawić mieli prawo olać steama i mieli by prawo olać nasze PC. Jak by olali następnym razy blaszaka założę się że wiele osób by jęczała że coś nie wyszło na PC.

CDProjektRED miało to samo ludzie pisali w komentach nie kupie waszego Cyberpunka jak nie dacie widoku TPP. Sami powiedzieli twardo to ich wizja i nikt na nich nie wymusi zmiany widoku.

morcinwnek napisał:

Oho, Czyżby optymalizacja na PC miała leżeć ?

Po 2 tygodniach pewnie łatki przestaną wychodzić, albo dociągną do końca i jak mówią więcej nic na PC nie zobaczym :D.

morcinwnek
Gramowicz
02/02/2019 22:12

Oho, Czyżby optymalizacja na PC miała leżeć ?

Numenpl
Gramowicz
02/02/2019 21:44

Dobra zobaczymy miesiąc po premierze co będą gadać, bo tym posunięciem praktycznie załatwili się na Amen. I to nie jest żaden fake to oficjalna postawa twórców gry w dodatku potwierdzona.

Sanders-sama
Gramowicz
02/02/2019 21:08

Ooo szantażyk? Zobaczymy czy będą tacy mądrzy jak naprawdę sprzedaż będzie słaba.

naked_snake_27
Gramowicz
02/02/2019 21:00

Dice też kozaczyło z BFV i wszyscy wiemy jak im się to opłaciło...

Earendil
Gramowicz
02/02/2019 20:47

Tekst o wstrzymaniu produkcji kolejnych gier na PC i zarazem zawężenie dystrybucji dla PC do jednego źródła brzmi jak celowe działanie na wycofanie się z tego rynku. Jeżeli tak będzie to nawet na konsoli niczego od nich nie kupię. Głupota i krótkowzroczność, niech sprzedaż spada, minus dla developerów Metro i kolejny psikus dla Epica i ich dziwnych zapędów monopolistycznych.

ZubenPL
Gramowicz
02/02/2019 20:35

Jeśli serio powiedział to jeden z developerów to też trzymam kciuki by sprzedaż była słaba.

fenr1r
Gramowicz
02/02/2019 20:17

Podjeli głupią decyzje, a teraz próbują zwalić winę na klientów. Spoko, ja tam bez Metro mogę żyć. Jest wiele innych dobrych gier, a ciekawych FPS'ów będzie w tym roku całkiem sporo. Prawdę mówiąc, mam nadzieję, że sprzedaż Metro na PC będzie totalną klapą.