Felieton

Produkcja Star Citizena do 2017 roku pochłonęła ponad 193 miliony dolarów

LM, 24 stycznia 2019 08:59 0

Tylko w 2017 roku twórcy wydali ponad 4 miliony dolarów miesięcznie.

Cloud Imperium Games opublikowało w sieci obszerny raport finansowy za lata 2012-2017 dotyczący wydatków ponoszonych przez firmy zajmujące się produkcją gry Star Citizen i powiązanej z nim kampanii dla pojedynczego gracza – Squadron 42.

Tym samym dowiedzieliśmy się, że w przywołanym okresie proces deweloperski Star Citizen pochłonął 193.3 miliona dolarów, a studia wciąż dysponowały jeszcze rezerwą w wysokości 14.23 miliona dolarów. Warto podkreślić, że spora część wspomnianej kwoty – niespełna 50 milionów dolarów – wydano wyłącznie w 2017 roku, co oznacza, że miesięczne wydatki na produkcję wynosiły ponad 4 miliony dolarów miesięcznie.

Przypomnijmy, że na produkcję gry Star Citizen twórcy zebrali już ponad 200 milionów dolarów, a co ciekawe, tylko 1 procent rzeczonej kwoty zebrano podczas tradycyjnej kampanii crowdfundingowej. Obecnie wiemy jedynie, że gra zmierza wyłącznie na PC, ale jej data premiery wciąż pozostaje tajemnicą. Jednocześnie jeszcze przed końcem 2018 roku zapowiedziano, że w drugim kwartale 2020 roku na serwerach pojawi się wersja beta kampanii Squadron 42.

Battlefield V z konkretnym pakietem poprawek w nadchodzącej aktualizacji
Respawn nawiązało do wyczynu jednego ze speedrunnerów z Titanfall 2 w prezentacji nowego bohatera Apex Legends – Octane
S.W.I.N.E. HD Remaster – odświeżona graficznie wersja RTS-a z 2001 roku na nowym zwiastunie
Pięć gier From Software ukończone w jednej sesji, bez otrzymania ciosu – streamer zakończył God Run sukcesem
najnowsze

Rozpoczęto prace nad Kenshi 2

W Kenshi 2 przeniesiemy się o 1000 lat wstecz w porównaniu z wydarzeniami z "jedynki" - do czasów Starego Imperium.