Z E3 spływają kolejne wiadomości dotyczące gry Cyberpunk 2077. Więcej wiadomo o m.in. rozmiarze świata, romansach i nagości.
Z E3 spływają kolejne wiadomości dotyczące gry Cyberpunk 2077. Więcej wiadomo o m.in. rozmiarze świata, romansach i nagości.
Cyberpunk 2077 będzie produkcją w pełni skupioną na kampanii dla jednego gracza, ale co ciekawe twórcy nie chcą absolutnie wykluczyć pojawienia się w grze opcji rozgrywki wieloosobowej. - Mamy multiplayer w naszym dziale badań i rozwoju, ale gra, którą produkujemy oferuje wyłącznie doznania single-player - mówi projektant questów Patrick Mills.
Tryb wieloosobowy powstaje zarówno w odniesieniu do Cyberpunku 2077, jak i generalnie na potrzeby studia. Czy jest zatem szansa, że gra otrzyma multiplayer jako zawartość popremierową? - Być może, ale niczego nie obiecuję. Na pewno nie w dniu premiery. Wtedy koncentrujemy się wyłącznie na kampanii dla jednego gracza. To właśnie chcemy wam zaoferować - dodaje Mills.
![]()
Wiele mówi się o rozmiarze Night City, miasta, w którym toczy się akcja Cyberpunku 2077. Podzielone jest ono na sześć dystryktów, gdzie, jak zapewnia CD Projekt RED w informacji prasowej, znajdują się setki budynków i tysiące pomieszczeń, do których można wejść. Gracze zastanawiają się, czy mapa metra widoczna w zwiastunie z targów E3 2018 daje faktyczny obraz tego, jak duży będzie stworzony świat. Padają też pytania o porównania jego rozmiaru do tego z Wiedźmina 3.
- Jeśli chodzi o konkretny rozmiar, naprawdę ciężko jest to porównać, ponieważ Wiedźmin 3 był płaski, a nasza nowa gra jest bardzo wertykalna. Można tam umieścić naprawdę wiele rzeczy. Będzie naprawdę gęsto. Każdy dystrykt będzie się czymś wyróżniał. Mamy dzielnicę slumsów i strefę z posiadłościami bogaczy. Każdy dystrykt będzie miał inny klimat. Niektóre mogą wydawać się spokojniejsze. Ale nie są. To jest po prostu dobrze ukryte. Te miejsca są równie groźne jak wszystkie inne w Night City, ale z innych powodów. To miasto zawsze na ciebie poluje - zapowiada Mills.
Podobnie jak w Wiedźminie 3, w Cyberpunku 2077 będzie można udać się wszędzie tam, gdzie dociera wzrok. Nie ma mowy o jakichkolwiek sztucznych barierach blokujących dostęp do określonej części miasta. CDP RED nie wpuści nas jednak do środka każdego budynku. - Chcemy się skupić na ręcznie robionych detalach. Nie używamy generacji proceduralnej. Chcemy mieć jednak pewność, że jeśli zobaczycie coś interesującego, to będziecie mogli się tam udać - mówi Mills. - Będzie wiele do zobaczenia i wiele do zrobienia. Świat jest naprawdę duży - dodaje. Mimo to nie znajdziemy się w sytuacji, w której gra będzie musiała doczytać jakiś fragment lokacji.
![]()
Nektórzy po obejrzeniu trailera Cyberpunku 2077 dostrzegają podobieństwo gry do słynnej produkcji Rockstara, Grand Theft Auto. Dziennikarzowi Eurogamera wypytującemu Patricka Millsa takie porównanie również przychodzi na myśl. - Na powierzchni faktycznie tak to wygląda. Akcja GTA V toczyła się w Kalifornii, podobnie jest w przypadku naszej gry. Są więc pewne podobieństwa. Nie jest to jednak taki sam typ gry. My robimy RPG-a; nieliniowego RPG-a z postacią, którą kontrolujesz i tworzysz - zaznacza Mills. Różnic należy się również spodziewać w tworzeniu questów. Pod tym względem Cyberpunkowi 2077 bliżej ma być do Wiedźmina 3.
W Cyberpunku 2077 będzie można romansować, zarówno wchodząc z kimś w długoterminowe relacje, jak również decydując się na jednorazowe schadzki. Choćby z uwagi na fakt, że gracz sam decyduje o płci głównego bohatera, CD Projekt RED musiał zachować pewną elastyczność. - Choć wiele postaci, z którymi możesz romansować w naszej grze są biseksualne, nie dotyczy to wszystkich z nich. Część ma określone preferencje. Chcemy, by wydawały się one faktycznie żyjącymi ludźmi ze swoimi własnymi historiami - podkreśla Mills. To, jak będą się kształtowały relacje V (postaci przewodniej), będzie miało nawet pewien wpływ na fabułę. Twórcy potwierdzili ponadto, że w Cyberpunku 2077 znajdzie się pełna nagość.
Chcecie więcej? W takim razie zapraszamy do zapoznania się z oficjalnymi szczegółami na temat Cyberpunku 2077.
![]()