Epic Games udostępniło za darmo dane z gry Paragon, warte 12 milionów dolarów

Małgorzata Trzyna
2018/03/20 16:35
6
0

Assety można wykorzystać w dowolnym projekcie działającym na Unreal Engine 4, także komercyjnym.

Epic Games rozwijało do niedawna Paragon oraz Fortnite. Jednakże zespół postanowił skupić się tylko na drugim z wymienionych tytułów, który cieszy się ogromną popularnością i wyłączyć w kwietniu serwery Paragon. Co w takim razie można zrobić z danymi gry? Epic Games postanowiło udostępnić je bezpłatnie na Unreal Engine Marketplace, do wykorzystania w dowolnym projekcie (także komercyjnym) opartym na Unreal Engine 4. Do dyspozycji twórców oddano 20 dopracowanych postaci, ze skórkami, animacjami i dialogami oraz ponad 1500 elementów otoczenia.

GramTV przedstawia:

Osoby chcące zaimportować postaci z Paragon do swych projektów, powinny zacząć od Shinbi, która jest dostępna ze schematami animacji. Animacje te można przenieść także na innych bohaterów. Można wykorzystać także przykładową mapę w celach testowych bądź jako podstawę do tworzenia własnych map.

Epic Games udostępniło za darmo dane z gry Paragon, warte 12 milionów dolarów

Komentarze
6
Usunięty
Usunięty
25/03/2018 14:26
Renchar napisał:
necxelos napisał:

Respect! Zawsze uwazalem Epic Games za uczciwa firme. Ich model biznesowy dla Unreal Engine rowniez jest najuczciwszy na rynku (zwlaszcza biorac pod uwage, ze jako tworcy najmocniejszego i najnowoczesniejszego silnika graficznego na planecie mogliby wymyslic dowolne warunki uzytkowania, a klienci i tak waliliby drzwiami i oknami). Go Go Epic!

Z tym najmocniejszym bym nie przesadzał. Jest jeszcze Unity, CryEngine który jest całkowicie za darmo i może nawet graficznie przebija Unreal Engine. Epic wygrywa przy wyborze bo jest mnóstwo filmików wyjaśniających co i jak. Dodatkowo Blueprint i masa fajnej zawartości. Po prostu bardziej patrzą przychylnym okiem na początkujące jednostki.

Ludzie może patrzą na UE, ale większość firmy już nie koniecznie. Oddawanie 5% z każdego miesięcznego zarobku u dużych korporacji to milionowe koszta które woleli by zachować dla siebie. Prędzej zrobią własny silnik lub wybiorą inny. Ci mniej pazerni wybierają Epic Games :P

Co do CryEngine od Crytek widać że zaczynają iść w dobrą stronę i życzę im sukcesów jak Epicowi.

Owszem najmocniejszy. Jesli chcesz high-end to konkurencja nie dorasta UE to piet. - Unity generalnie jest silnikiem multiplatformowym (i taka byla jego ide od poczatku), a nie high-endowym silnikiem 3d na PC i gry w nim pisze sie albo w C# albo Javascripcie. To jednoznacznie mowi, ze high-endu tu nie ma, nie bylo i nie bedzie. Zoptymalizowac silnik pod high-end da sie tylko piszac gry w C/C++. Najwiecej gier na Unity jest na Google Play Store na Androida. To pokazuje do czego on sluzy. - Cry Engine z kolei tak sie sklada, ze jest z deka martwe. Jasne, niby cos tam jeszcze w Crytecu robia, ale obecnie istnieje juz jego nastepca, Amazon Lumberyard, ktory jest darmowy, o wiele szybciej rozwijany, itd. Tyle, ze jeszcze kilku latek mu potrzeba zeby isc w szranki w UE. Musze jednak przyznac, ze trzymam za niego kciuki bo monopol nigdy nie jest dobry. Z kolei komercyjnie UE ma najuczciwszy model biznesowy. Indyki nic nie zaplaca bo nie wejda w prog zysku, dla amatorow i moderow jest, bylo i bedzie zawsze za darmo. A, ze duze firmy musza placic royalty to prawidlowo. W dzisiejszych czasach praca nad grafika to jakies 80% pracy nad gra wiec procent dla Epica sie slusznie nalezy. Jest to nadal najuczciwszy model biznesowy na rynku. Gwoli przypomnienia alternatywa to: - Abonament na uzytkowanie (najmniej uczciwy model biznesowy, korzystny tylko i wylacznie dla wielkich korpo co jeszcze bardziej uwidacznia szkodliwosc tego modelu). Placisz w ciemno, co miesiac, niezaleznie od tego czy kiedykolwiek na swoim produkcie zarobisz czy nie. Taki model ma m.in. Unity.

Usunięty
Usunięty
21/03/2018 00:55
Baelzaden napisał:
Oxygar napisał:

O, po tym jak oszczali społeczność paragonu to przynajmniej pozwolą co niektórym jeszcze nacieszyć się w jakimś tam stopniu postaciami.. Fajnie.

taaa przegali z konkurencją i tak bardzo "oszczali" oferując zwor kasy wydanej w grze taaaa

To sobie zobacz jaki był ich kontakt ze społecznością i mydlenie oczu przed nowym rokiem. Z konkurencją nie przegrali, bo dla Paragonu nie było de facto konkurencji. To pierwsza moba z taką grafiką, widokiem zza pleców, grą w pionie, z takim czuciem postaci. Jak na Epic to dosyć komiczne, że nie potrafili sobie poradzić z serwerami i byli głusi na sugestie graczy - te logiczne sugestie, które bardzo pozytywnie wpłynęłyby na grę. Jak powrót do poprzedniej mapy, gdy to grało więcej ludzi. Co z tego, że zwracają kasę? To była beta. Do dzisiaj niektórzy mają z tym problemy by otrzymać zwrot, a przy Fortnite Epic tego nawet nie odczuje. Mało tego, mają nadzieję, że to tam powędruje zwrócona kasa. Nawet sami, obok zwrotu bezpośrednich środków, zaproponowali również ekwiwalent w postaci zawartości w Fortnite. A Paragon w Chinach jeszcze istnieje i ma się całkiem dobrze, ale gra funkcjonuje pod okiem Tencent i jest mnóstwo sprzecznych informacji co do kompletnego zakopania w piachu Paragonu. 

Usunięty
Usunięty
21/03/2018 00:42
Oxygar napisał:

O, po tym jak oszczali społeczność paragonu to przynajmniej pozwolą co niektórym jeszcze nacieszyć się w jakimś tam stopniu postaciami.. Fajnie.

taaa przegali z konkurencją i tak bardzo "oszczali" oferując zwor kasy wydanej w grze taaaa




Trwa Wczytywanie