Felieton

Duke Nukem Forever z 2001 roku było ukończone w 90%

Małgorzata Trzyna, 05 marca 2018 14:57 7

Gra miała być dość poważna i raczej mroczna.

Duke Nukem Forever (2011) rozczarował wielu fanów. Była jednak jeszcze jedna wersja, w 2001 roku, działająca na Unreal Engine. Miała być to gra bardziej poważna i mroczna: atmosferę tworzyły gasnące światła, migotanie w oddali, potwory, odległe krzyki, deszcz i błyskawice.

Jak zdradził Frederik Schreiber, wiceprezes w 3D Realms, wersja ta była ukończona w 90%. Wystarczała ona na 14-16 godzin zabawy i trochę przypominała RPG, jeśli chodzi o misje. Były tam cele do wykonania, które dało się aktywować jak zadania, a także ekwipunek, w którym mieściły się plakietki identyfikacyjne, karty dostępu itp. W grze można było spotykać NPC-ów, ratować ich, rozwiązywać zagadki i starać się dowiedzieć, co się dzieje. Gra miała składać się z 25 poziomów single-player i 12 poziomów multiplayer, które zostały ukończone w znakomitej większości.

Czy jest jeszcze szansa, że 3D Realms wyda Duke Nukem Forever w wersji z 2001 roku? Pewnym problemem może być licencja, która należy do Gearbox. Choć w kwietniu 2017 Gearbox deklarowało gotowość do użyczenia licencji 3D Realms, od tego czasu nic się nie wydarzyło.

Borderlands 3 z multiplayerem na podzielonym ekranie
Gearbox prezentuje trailer Mask of Mayhem, czyli teaser Borderlands 3
Inspirowany klasyką gatunku FPS WRATH: Aeon of Ruin otrzyma wsparcie dla kart 3DFX
Zapowiedziano WRATH: Aeon of Ruin – pierwszoosobową strzelankę dla fanów klasyków z końcówki minionego wieku
najnowsze