Kobiety bardziej wartościowe dla rynku mobilnego

Patryk Purczyński, 18 grudnia 2017 21:28 1

Jeżeli twórcy gier na urządzenia przenośne chcą zarobić więcej na odbiorcach, powinni celować przede wszystkim w kobiety - wynika z raportu DeltaDNA.

Kobiety są statystycznie o 44 proc. bardziej wartościowymi odbiorcami gier mobilnych od mężczyzn - głosi DeltaDNA w swoim nowym raporcie. "4,5 proc. kobiet wydaje pieniądze w grach przy zaledwie 3,3 proc. mężczyzn. To oznacza 1,57 dolara przypadające na każdego gracza płci żeńskiej wobec 1,09 dolara na każdego mężczyznę. Jak zatem widać, kobiety są warte o 44 proc. więcej od mężczyzn" - piszą autorzy raportu.

Przedstawicielki płci pięknej nie tylko częściej decydują się na zakupy w grach, wydają także więcej na same urządzenia. Z badania wynika, że co trzecia kobieta korzysta z urządzenia klasy premium (wartego powyżej 300 dolarów). Po sprzęt z tej samej półki sięga jedynie 27 proc. mężczyzn. 21 proc. kobiet i 15 proc. mężczyzn korzysta ponadto z iPhone'ów. Jeśli natomiast chodzi o gatunki gier, panie preferują gry logiczne (76 proc.) i losowe (51 proc.), natomiast niechętnie sięgają po gry akcji (23 proc.) i strategie (26 proc.).

"Ma to bardzo znaczące implikacje dla wydawców gier mobilnych. Gra przeznaczona dla kobiet ma po prostu większe szanse na przyniesienie zysku niż ta skierowana do mężczyzn. Biorąc też pod uwagę to, że kobiety preferują produkcje typu łamigłówki czy kasyno, które są znacznie tańsze w produkcji i utrzymaniu, ekonomia tworzenia gier akcji i strategicznych, wycelowanych w mężczyzn, wydaje się trudna do uzasadnienia" - konkludują autorzy raportu z DeltaDNA.

Steam nominuje najlepsze gry i twórców. Można głosować na Wiedźmina 3 i CDP RED
Microsoft w 2019 będzie aktywniejszy na rynku PC, zapewnia Phil Spencer
Sony przez przypadek zdradziło, ilu graczy mają poszczególne tytuły na PS4
SpellForce 3 dostanie samodzielny dodatek, Soul Harvest
najnowsze