Fabuła główną siłą sprawczą w serii Tekken

Patryk Purczyński
2017/09/20 19:22
1
0

Zdaniem Katsuhiro Harady seria Tekken nie byłaby tak popularna jak obecnie, gdyby nie intrygująca fanów fabuła.

Fabuła główną siłą sprawczą w serii Tekken

Historia opowiadana w Tekkenie pozwoliła serii przez te wszystkie lata utrzymać się na powierzchni i pozostać znaczącym tytułem na rynku - uważa twórca cyklu, Katsuhiro Harada. - Zawsze staramy się mieć to na względzie kiedy pracujemy nad Tekkenem - że w pierwszej kolejności nie jest to bijatyka, a gra akcji oparta na postaciach" - mówi.

- Wszystko sprowadza się tu do trzech pokoleń rodziny Mishima, które chcą się wzajemnie wymordować. Wszyscy pozostali są w ten konflikt wciągnięci - charakteryzuje Harada. Mimo stosunkowo prostego założenia to właśnie ta opowieść przyciąga fanów do Tekkena. Co ciekawe, początkowe założenia wobec serii były zupełnie inne - miała to być po prostu bijatyka. Twórcy szybko jednak spostrzegli, że różnym odbiorcom zależało na odmiennych aspektach gry.

GramTV przedstawia:

- Byli zatwardziali gracze, którym najbardziej podobały się elementy rywalizacji, ale także bardzo okazjonalna publika. Niektórzy gracze byli zainteresowani wyłącznie fabułą - wylicza. Zdarzali się też tacy, którzy po prostu chcieli na wirtualnej arenie pobić kumpla lub określonego przeciwnika, a nie zostać najlepszym ze wszystkich. Zróżnicowane było nawet postrzeganie samego Tekkena. Jedni określali go mianem skomplikowanej bijatyki, a drudzy wręcz przeciwnie - rozgrywkę odbierali jako prostolinijną i taką, w której nie trzeba stosować wysublimowanych strategii.

Dziś Tekken nadal cieszy się sporą popularnością, czego dowodzą wyniki sprzedaży "siódemki". Seria rusza też na podbój urządzeń przenośnych.

Komentarze
1
Usunięty
Usunięty
20/09/2017 21:45

Że co?

MKX miał spoko fabułe, ogólnie produkcje Netherrealm, ale Tekken? Jest lepiej, ale nie przesadzajmy z "intrugującą" fabułą. Chyba, że Katsuhiro ma jakiś inny system oceny.