Felieton

Wolfenstein II: The New Colossus - gra kontrastów

Patryk Purczyński, 27 sierpnia 2017 14:13 0

Wolfenstein II: The New Colossus będzie grą zmieniającego się nastroju i równowagi między narracją a rozgrywką. Tak przynajmniej przedstawiają to twórcy.

- Zakładamy, że narracja i rozgrywka powinny iść ręka w rękę od samego początku - mówi Tommy Bjork, główny projektant narracji w Wolfenstein II: The New Colossus. Jak zdradza, najpierw powstała ogólna koncepcja gry - plany dotyczące rozgrywki powstały zanim do pracy przystąpił zespół odpowiedzialny za lokacje i umiejscowienie. Przedstawiciel MachineGames podkreśla wagę zachowania balansu między obydwoma wspomnianymi aspektami.

- Ważne jest, by gracz i bohater mieli zbieżną motywację - zauważa Bjork. Wspomina również o istocie różnorodności tonu gry. - Naprawdę lubimy takie opowieści, które nie poruszają się cały czas w jednej nucie, a zamiast tego zawierają kontrasty między jasnością i ciemnością, humorem a powagą i przemocą. To także część spadku po serii Wolfenstein. Poprzednia gra jest umiejscowiona w czasach II wojny światowej, a jednak znalazło się w niej miejsce na luz i przesadzoną brutalność. Sądzę, że The New Colossus jest tego kontynuacją, a dodatkowo jest to bardziej uwypuklone dzięki tej alternatywnej rzeczywistości - dodaje przedstawiciel MachineGames.

My tymczasem polecamy nasze wrażenia z rozgrywki z Wolfenstein II: The New Colossus spisane podczas gamescomu 2017.

Staw czoła własnym wyborom, dzięki najnowszej modyfikacji do Fallout: New Vegas
W The Elder Scrolls Blades mogą już zagrać wszyscy chętni
Fani Fallouta 76 niezadowoleni z pomysłu dodania do gry przedmiotów pay-to-win
RAGE 2 - w grze pojawią się dziwaczne oszustwa aktywowane kodami!
najnowsze