Felieton

Pracownicy Ubisoftu powiedzieli kilka słów na temat pracy nad sztuczną inteligencją w grach

Katarzyna Dąbkowska, 25 kwietnia 2017 11:41 3

Jak mówi jeden z nich - kod jest nieważny. Ważne jest to, czy gracz będzie czerpał przyjemność z gry.

Sztuczna inteligencja nas otacza. Tak samo jest z grami. Często ten element gier jest pomijamy lub zapominany, jednak w rzeczywistości pracuje nad nim cała zgraja profesjonalistów. Przykładem może być tutaj Ubisoft, którego pracownicy postanowili wypowiedzieć się w kilku słowach na temat kreowania sztucznej inteligencji w grach.

Niestety, pracownicy Ubisoftu nie wdają się zbytnio w szczegóły swojej pracy, a jedynie ogólnikami wspominają, jak pracują, by dostarczyć użytkownikom jak najlepsze wrażenia. Jak mówi Eric Martel, główny programista zajmujący się sztuczną inteligencją w Assassin's Creed Syndicate, na koniec nieważny jest sam kod, ale to, czy gracz czerpie radość z grania w daną grę. Poniżej wideo, w którym możemy usłyszeć nieco więcej o pracy programistów w Ubisofcie:

Ubisoft wyprodukuje serial na podstawie gry Skull & Bones
Valve wycofuje sekcję wideo na Steam
The Division 2 - zobacz live-action trailer, który chwyta za serce
Otwarta beta gry Trials Rising startuje w najbliższy czwartek
najnowsze