Steam wprowadził wsparcie dla kontrolerów Xboksa

LM
2017/01/23 15:25
1
0

Od kilku dni posiadacze kontrolerów do konsoli Microsoftu mogą cieszyć się z dodatkowej funkcji Steam.

Steam wprowadził wsparcie dla kontrolerów Xboksa

Jeśli często odpalacie na swoich blaszakach tytuły, których mechanika aż się prosi o użycie pada, to z pewnością ucieszy Was ta informacja. Kilka tygodni temu rozpoczęto testy beta pełnego wsparcia dla kontrolerów do Xboksa. Wygląda na to, że wszystko zadziałało prawidłowo, gdyż od kilku dni funkcja zawitała do ogólnodostępnej wersji Steam. Tym samym nie musimy ograniczać się do tytułów, które natywnie wspierały kontrolery od Microsoftu i możemy też pozbyć się wszystkich aplikacji, które pomagały rozpoznać sprzęt.

GramTV przedstawia:

Wprowadzenie funkcji było oczywiście kwestią czasu po tym, jak w październiku Valve zapowiedziało pełne wsparcie dla kontrolera DualShock 4. W tamtym przypadku na efekty też nie musieliśmy zbyt długo czekać, a posiadacze wspomnianego kontrolera już od ponad miesiąca mogą go swobodnie konfigurować dla ogrywanych tytułów.

Poza tym Valve dorzuciło garść kontrolerów niezależnych producentów do listy wspieranych urządzeń oraz naprawiło szereg błędów związanych z funkcjonowaniem platformy, wśród których najpopularniejszym było zawieszanie się aplikacji po wznowieniu działania uśpionego urządzenia. Pojawiło się też kilka zmian w funkcjach dostępnych z poziomu biblioteki gier jak, chociażby opcja odinstalowania gry zamiast „usuwania zawartości lokalnej”.

Komentarze
1
Usunięty
Usunięty
23/01/2017 16:26

"Tym samym nie musimy ograniczać się do tytułów, które natywnie wspierały kontrolery od Microsoftu i możemy też pozbyć się wszystkich aplikacji, które pomagały rozpoznać sprzęt."

Ehh... to znaczy każda gra która funkcjonuje na systemie Windows i sterowniki od Microsoftu jeśli ktoś nie posiada Windows 10? Muszę powiedzieć, niesamowite ograniczenia i wymagania...

A tak na serio, to na kij grzyb wsparcie tych padów gdy mają prawie że pełne wsparcie (starsze gry to brak ikon) w każdej grze ze względu na to, że wykorzystuja XInput, które jest wbudowane w system i sprawia, że każda gra go rozpozna?

Wsparcie DualShocka 4 też jest nie do końca piękne, bo trzeba zainstalować Steam'a, trzeba go tam skonfigurować i w dodatku nie będzie on zbytnio działał w grach z poza Steam'a. Domyślne ustawienia też nie istnieją, no i oczywiście ikony Playstation odnośnie przycisków też się magicznie nie pojawią. Nie widzę najmniejszego sensu w korzystaniu z tego, gdy wiekszość sterowników 3rd party sprawia że DS4 będzie wykrywany jako pad od X360, który jak wspomniałem będzie działał w praktycznie każdej grze bez potrzeby kalibracji, ustawień itd. itp.