Koszty produkcji Trine 3 przerosły Frozenbyte

Patryk Purczyński
2015/08/23 17:22
7
0

Trine 3 kosztowało znacznie więcej niż poprzednie części. Mimo to twórcy i tak nie byli w stanie zrealizować w pełni swej wizji.

Koszty produkcji Trine 3 przerosły Frozenbyte

Stworzenie Trine 3: The Artfifacts of Power kosztowało Frozenbyte ponad 5,4 mln dolarów - zdradził wiceprezes fińskiego studia, Joel Kinnunen. Jak podkreślił, jest to kwota blisko trzykrotnie większa od tej, którą pochłonęła produkcja Trine 2. - Wszystko, co mogliśmy, zainwestowaliśmy w grę. Nic już nie zostało - wyjawił.

Mimo to Frozenbyte w Trine 3 nie mogło zrealizować swojej wizji w stu procentach. - Początkowo mieliśmy napisaną znacznie dłuższą opowieść, planowaliśmy też stworzyć więcej poziomów. Urzeczywistnienie naszej wizji wyniosłoby jednak co najmniej trzykrotność włożonej kwoty, prawdopodobnie nawet 15 milionów dolarów. Nie zdawaliśmy sobie z tego sprawy aż było za późno, nie mieliśmy też takich pieniędzy - oznajmił Kinnunen.

GramTV przedstawia:

Skutkiem tego ukończenie Trine 3: The Artifacts of Power zajmuje mniej czasu niż miało. - Przejście gry może zająć tak dużo, jak początkowo mieliśmy nadzieję, ale i tak jesteśmy dumni z długości naszej produkcji. Nowi gracze średnio spędzą z nią około 6-7 godzin - zapewnił wiceprezes Frozenbyte.

Komentarze
7
Nalfein
Gramowicz
25/08/2015 10:31
Dnia 23.08.2015 o 21:39, auron34 napisał:

To teraz moje pytanie: Trine 2 przechodziło się w kilkanaście godzin, więc co jest takiego rewolucyjnego w trójce, co by usprawiedliwiało wzrost kosztów o te 300%?? Przejscie na grafikę 3d? Ktoś chciał dorobic na ferrari dla córki? Serio pytam.

Kilkanaście godzin to chyba szukając uparcie wszystkich flaszek, bo normalnie to było 5-6 godzin max (co zostało wytknięte zresztą w recenzjach).

Usunięty
Usunięty
24/08/2015 11:39

> Przejście z 2D na pełne 3D to potrafią być akurat absurdalne kosztaOk, to właśnie chciałem wiedzieć. Szkoda tej gry, sporo osob w recenzjach na steamie zarzuca jej to, że jest niedokończona, zabugowana, a to 3d wciśnięte jest na siłę i tylko przeszkadza w eksploracji.

Usunięty
Usunięty
24/08/2015 08:43
Dnia 23.08.2015 o 21:39, auron34 napisał:

To teraz moje pytanie: Trine 2 przechodziło się w kilkanaście godzin, więc co jest takiego rewolucyjnego w trójce, co by usprawiedliwiało wzrost kosztów o te 300%?? Przejscie na grafikę 3d? Ktoś chciał dorobic na ferrari dla córki? Serio pytam.

Przejście z 2D na pełne 3D to potrafią być akurat absurdalne koszta - choćby dlatego że najprawdopodobniej albo robisz olbrzymie zmiany w silniku albo wręcz robisz/kupujesz nowy. Wysokiej jakości tekstury, skomplikowane modele, DUŻO więcej kasy którą trzeba wrzucić w level design. Takiej jakości assety jak te: http://i11.kanobu.net/r/121454625ac59d9bf89f04c7d295c2d2/1040x700/u.kanobu.ru/editor/images/23/db39fe73-149e-439f-a63d-ffa6002dcc7f.jpgTo naprawdę nie w kij dmuchał od strony technicznej i ktoś nad tym siedział naprawdę mnóstwo godzin.Dobra grafika kosztuje. Nie bez powodu 90% gier Indie to wciąż 2D bądź, jeśli 3D, to gotowce korzystające z wykupionych assetów i jadące na Unity/Unreal Engine... 5 milionów dolarów wbrew pozorom nie jest jakąś olbrzymią kwotą i zasadniczo stanowi obecnie kwotę mniejszą niż minimum na produkcję klasy AAA. Ogółem właśnie grafika/muzyka itd. stanowi największy koszt produkcji sięgający 30-40%. Sam kod to ok. 10-15%. Zwyczajowo koło 60 to marketing.




Trwa Wczytywanie