Unreal Engine 4 dostępne za darmo dla wszystkich!

Katarzyna Dąbkowska
2015/03/02 19:30

Epic Games postanowiło zrezygnować z miesięcznego abonamentu.

Unreal Engine 4 dostępne za darmo dla wszystkich!

Wydany w marcu 2014 roku Unreal Engine 4 został właśnie udostępniony za darmo. Jeśli zatem masz ochotę po godzinach stworzyć własną grę działającą na tym silniku, możesz z niego korzystać nie uiszczając żadnych opłat. Epic Games daje tylko jeden warunek – możesz korzystać z silnika, ale jeśli uda Ci się wydać jakiś tytuł, oddasz twórcom Unreal Engine 4 5% przychodów ponad 3 tysiące dolarów w każdym kwartale. To samo tyczy się np. filmów czy animacji.

Do tej pory Epic Games wymagało od użytkowników uiszczenia opłaty w wysokości 19 dolarów miesięcznie, by ci mogli korzystać z dobroci silnika. Twórcy nie zapomnieli o tych, którzy płacili subskrypcję. Ta grupa użytkowników dostanie 30 dolarów do wydania w Unreal Engine Marketplace. Firma odda im również pieniądze za ostatni miesiąc subskrypcji. W ten sposób Epic Games ma zamiar zrekompensować poniesione straty.

GramTV przedstawia:

Na silniku Unreal Engine 4 działają takie gry jak Dead Island 2, Fable Legends, Hatred, Street Fighter V czy Kingdom Hearts III. Poniżej oficjalne oświadczenie Tima Sweeney'a.

Komentarze
31
Kafar
Gramowicz
05/03/2015 01:08
Dnia 05.03.2015 o 00:36, Pitej napisał:

Śmieszy mnie wasza dyskusja. Połowa postów w temacie dotyczy tych 5%. Biznesmeni. Palcem jeszcze nie ruszyli, a już liczą jaką częścią hajsu będą musieli się podzielić :D Obydwa te progi to sporo pieniędzy, życzę, żeby ktoś z was faktycznie miał taki "problem".

Dlaczego nie mogą sięzapytać kogoś kto jakieś doświadczenie z płaceniem tego % ma jak to przebiega? Mnie śmieszy raczej buractwo tego typu postów jak napisałeś. Widać że pojęcia nie masz o czym piszesz, przed używaniem programu akceptujesz warunki pewne.. niektórzy chcą wiedzieć CO akceptują a nie czytać to za pół roku czy 2 lata. Nie każdy ślepo akceptuje wszystko co wyskakuje.

Usunięty
Usunięty
05/03/2015 00:36

Śmieszy mnie wasza dyskusja. Połowa postów w temacie dotyczy tych 5%. Biznesmeni. Palcem jeszcze nie ruszyli, a już liczą jaką częścią hajsu będą musieli się podzielić :DObydwa te progi to sporo pieniędzy, życzę, żeby ktoś z was faktycznie miał taki "problem".

Kafar
Gramowicz
04/03/2015 16:01
Dnia 04.03.2015 o 10:09, Kaerobani napisał:

A pewnie też sprawdzę, bo lubię ten silnik i ten akurat dobrze u mnie działa. Dzięki za info! Tylko jeszcze co do Unity 3D - tak zrozumiałem zapisy Terms of Use, że należy zapłacić dopiero jak się zarobi 100,000 USD lub dostanie dofinansowanie w takiej wysokości, mam rację?

Tak, w tym przypadku wychodzi trochę lepiej niby niż na UE4 ale raczej bym się tym nie przejmował. Swoją drogą w przypadku każdego silnika na takich warunkach jest to jak dobrze pokminisz jedyna opłata za cały produkt jaka Cię wyniesie (+% za dystrybucje itunes, psn, steam itp. itd.) gdzie zabierają chyba 30%.UE4 na pewno zwiększy ten limit z 3tyś. Natomiast w przypadku unity trzeba pamiętać że 100tyś w skali roku a w UE4 rozliczasz się kwartalnie i jest 3tyś $. Chociaż nadal sumując różnica jest kolosalna ale ja myślę że jak zarobi ktoś to 3tyś $ to zapłacić 5% tego za to że miało się DUŻO łatwiejszą robotę nie jest dużym wydatkiem.Ps. nie wiem czy UDK jeszcze jest na steamie. Z rok temu było ;)




Trwa Wczytywanie