Darksiders II kosztowało "absurdalną" sumę

Patryk Purczyński
2014/09/22 11:05

Szef Nordic Games zapewnia, że dobrą grę spod znaku Darksiders można zrobić za znacznie mniejsze pieniądze od sumy przeznaczonej na drugą część serii.

Darksiders II kosztowało

Produkcja Darksiders II kosztowała 50 milionów dolarów - ujawnił w rozmowie z dziennikarzem MCV szef Nordic Games, Lars Wingefors. - Darksiders to topowy produkt. THQ wydało 50 milionów dolarów na produkcję drugiej części. My możemy stworzyć produkt o tej samej jakości, ale za mniejszą sumę - zapewnił na łamach magazynu. - 50 milionów dolarów to absurd. Nie mogę sobie pozwolić na takie wydatki - skwitował.

Wingefors nabył prawa do marki Darksiders po tym, jak THQ ogłosiło bankructwo, a w pierwszej licytacji nie znalazł się chętny na kupno tego tytułu. Szef Nordic Games tej decyzji nie żałuje. - Umowa z THQ była najlepszą, jaką kiedykolwiek zawarłem. Wydałem pięć milionów dolarów z własnego konta. To była dla mnie znacząca suma, ale odzyskaliśmy ją bardzo szybko - wyjaśnił.

GramTV przedstawia:

Nordic Games na razie nie ogłosiło konkretnych planów dotyczących przyszłości serii Darksiders. Wiadomo jednak, że wstępne prace nad jej nową odsłoną trwają.

Komentarze
15
Usunięty
Usunięty
23/09/2014 22:17
Dnia 22.09.2014 o 16:25, Vroo napisał:

Chciałbym kiedyś zobaczyć jak faktycznie wygląda taki "kosztorys" gry. Zawsze wydawało mi się dziwne, że cyfrowy produkt robiony na kompie może pochłaniać takie pieniądze.

Wysoko wykwalifikowana siła robocza to jest główny koszt firmy hitech, a produkującej oprogramowanie to 90+ %. Oczywiscie w przemyśle gier ważnym kosztem jest też marketing.

Dnia 22.09.2014 o 16:25, Vroo napisał:

Rozumiem wysokobudżetowy film, gdzie niszczy się realne, drogie samochody, eksplodują budynki, scenografie buduje się z rzeczywistych materiałów, a wynajęcie kilku znanych nazwisk do obsady to połowa budżetu.

No a większość budżetu i tak pochłonąć efekty specjalne zrobione na kompie, a głównym kosztem będzie robocizna.

Usunięty
Usunięty
23/09/2014 12:21

@Vroo Chcesz wiedzieć jak to jest? Taki Assassin''s Creed: Unity powstawał 4 lata. Przez ten czas ludzie, którzy go robili musieli płacić czynsz, podatki, jeść, leczyć się, kupować ubrania, itp.Nawet zakładając, że zarabialiby 1500 zł na miesiąc, a zarabiają znacznie więcej, to wychodzi 72 000 na łebka. Policz ile jest "łebków" i pomnóż razy iloraz z ich faktycznej pensji i tego 1500. Do tego dodaj prąd, gaz, wodę, opłaty za pomieszczenia firmy. Do tego marketing, koszty badań nad jakimiś tam rzeczami akurat w grze umiejscowionej w dawnym Paryżu, itp. Masz skąd się bierze budżet gry z topu.Budżet mniejszej gry, do tego nieopartej na wydarzeniach, czy miejscach faktycznych jest mniejszy, ale nadal pracownicy muszą dostawać pensje. I wcale nie są "absurdalnie wysokie". Są takie, na jakie ci ludzie zasługują.P.S. Nie Vroo, w filmach raczej nie "eksploduje się" prawdziwych budynków. To by było raczej drogie.

Aquma
Gramowicz
23/09/2014 00:15

Vroo - akurat zarobki w CDP są na poziomie światowym raczej. Nie może być inaczej, jeśli się próbuje ściągać talent zza granicy (a CDP to robi). Inne koszty nie związane z pensjami są natomiast w Polsce znacznie mniejsze (utrzymanie, energia, praktycznie wszystko). Co nie zmienia faktu, że bardzo słusznie Ci nie halo - 50 baniek za Darksaiders 2 to stanowczo za dużo. Jasne, gra była spora i prezentowała porządną jakość, ale nie przesadzajmy.Boję się tylko, by w ferworze oszczędzania Nordic Games nie przesadziło. To co robią np. ze Spellforce nie nastawia optymistycznie - jeśli to jest jakość, której należy się spodziewać po NG w przypadku Darksiders robionego "za mniejsze pieniądze", to ja raczej podziękuję i pożegnam się z serią już teraz.




Trwa Wczytywanie