Pamięć konsol nowej generacji może być łatwo zapełniona, ostrzega Crytek

Paweł Pochowski
2014/05/19 19:00

PlayStation 4 oraz Xbox One są mocniejsze od swoich poprzedniczek, ale jak ostrzegają twórcy z brytyjskiego oddziału Crytek - to może nie wystarczyć.

Pamięć konsol nowej generacji może być łatwo zapełniona, ostrzega Crytek

- Jesteśmy zachwyceni przeskoczeniem na technologię konsol nowej generacji, ale oczywiście zawsze chce się więcej! Zunifikowana architektura APU pozwala nam w łatwy sposób zwiększyć liczbę zasobów z których korzystamy, włączając w to wszelkiego rodzaju "ficzery" jak renderowanie, fizykę, animację itp. Jakkolwiek PS4 oraz Xbox One nie oferują tak ogromnego przeskoku pod względem oferowanej mocy, jak było to przy poprzedniej generacji, ale za to APU od AMD w obu platformach dostarcza sporego kroku naprzód w sprawie integracji oraz wydajności - tłumaczy Sean Tracy, zatrudniony w Crytek UK na stanowisku menadżera do spraw rozwoju silnika.

Sean kontynuuje swój wywód ostrzegając, że dodatkowe zasoby mogą jednak szybko zostać wykorzystane przez potężne projekty pokroju Ryse: Son of Rome. - Zgadzam się z punktem widzenia, że osiem gigabajtów pamięci RAM może być łatwo zapełnione, ponadto podkreślam, że deweloperzy niekoniecznie mają dostęp do całości zasobów. Dla przykładu Xbox One część pamięci RAM trzyma zabezpieczone dla systemu operacyjnego. (...) Szybko może dojść do sytuacji, że wymagania sprzętowe gier będą zgłaszały apetyt na kilka gigabajtów pamięci RAM. Już teraz musieliśmy mocno ograniczyć intensywność korzystania z pamięci w Ryse i będzie to jedno z poważniejszych fabrycznych ograniczeń w tej generacji - przewiduje S. Tracy.

GramTV przedstawia:

Czy w związku z tym moc konsol nowej generacji będzie musiała zostać zwiększona z czasem? Czy może przesiadka na kolejne wersje PlayStation i Xboksa nadejdzie szybciej niż się spodziewamy? Na ten moment trudno przewidzieć, ale fakt, że deweloperzy narzekają na zbyt mało dostępnej mocy od samego debiutu next-genów jest niepokojący.

Komentarze
72
Usunięty
Usunięty
21/05/2014 00:46
Dnia 20.05.2014 o 23:19, hans_olo napisał:

Pomijam inicjację programu. Mowa o tym, co się dzieje później.

Ok, to tu masz rację. Ale samo ładowanie z nośnika na PC (i starych konsolach, także X360) wciąż wymaga kopiowania danych między pamięciami - a obecnie większość nowych silników streamuje dane w locie.

hans_olo
Gramowicz
20/05/2014 23:19
Dnia 20.05.2014 o 18:36, Henrar napisał:

Kopiować dane musisz z RAMu do VRAMu - jak inaczej chcesz załadować dane z HDD/płyty?

Pomijam inicjację programu. Mowa o tym, co się dzieje później.

Usunięty
Usunięty
20/05/2014 23:09
Dnia 20.05.2014 o 16:15, YaoGuai napisał:

Właśnie dlatego najpóźniej za rok standardem na Next Genach będzie 1080p i 60fps.

Nie bedzie. Co jak co ale tworcy gier na konsole poswieca kazde nowinki czy chocby dodatkowy kb pamieci cz kHz procka na polepszenie efektow specjalnych czy dodanie czegos ekstra. Mozna wiec raczej przypuszczac, ze spodziewac sie mozna raczej kierunku odwrotnego - coraz wiecej efektow przy tej samej jak obecnie (slabszej?) rozdzielczosci/fpsach.Dodatkowo, 32 MB pamiec eSRAM w X-Boxie One nie pozwola na odpalenie gry w 1080p/60fps i przyzwoitych efektach specjalnych oraz bez stosowania tanich sztuczek jak brak dynamicznego oswietlenia. Nie da sie, po prostu fizycznie nie da sie - wiec niezaleznie czy ktos mnie nazwie hejterem XOne czy nie sytuacja sie nie zmieni. 1080p/60fps na X1 bedzie dla gier bardziej ubogich graficznie lub np w 2D.




Trwa Wczytywanie