Technologia odpowiedzialna za deformacje śniegu z Batman: Arkham Origins może się przydać na innych nawierzchniach

Patryk Purczyński
2014/03/31 11:17
5
0

Na Game Developers Conference przedstawiciele Warner Bros. Games Montreal omówili zachowanie śniegu w Batman: Arkham Origins, zapowiadając również inne zastosowania dla tej technologii.

Technologia odpowiedzialna za deformacje śniegu z Batman: Arkham Origins może się przydać na innych nawierzchniach

Jednym z najbardziej interesujących aspektów wizualnych Batman: Arkham Origins była technologia uwzględniająca deformację śniegu, która niewątpliwie dodała realizmu ulicom Gotham pokrytym białym puchem. Szczegóły w tej kwestii podczas Game Developers Conference omówił Colin Barré-Brisebois, główny programista renderingu z Warner Bros. Games Montreal.

Trwałe, co ważne, ślady w śniegu pozostawiają wszelkie czynności: chodzenie, upadanie, ślizgi czy walka. W białym puchu odciskają się zresztą nie tylko stopy i ciała upadających weń postaci, ale także chociażby peleryna Mrocznego Rycerza. Jak zapewnia WB Games Montreal, w produkcji z otwartym światem takie fajerwerki graficzne nie zabierają zbyt wiele pamięci i nie wpływają znacząco na działanie gry. Wymagane jest jedynie wsparcie bibliotek DirectX 11.

GramTV przedstawia:

Co ciekawe, technologia może znaleźć zastosowanie także w przypadku innego rodzaju nawierzchni, ulegających deformacji: błota czy piasku. Prezentację, jaką Colin Barré-Brisebois pokazał osobom zgromadzonym na GDC, możecie obejrzeć poniżej.

Komentarze
5
Maverick81PL
Gramowicz
31/03/2014 15:06

> > Ta technologia to zwykła Tesselacja i została już wykorzystana w wielu grach...>>> Czyli rozumie, że wystarczy wywołać: Tessaltion.On() i już wszystko działa? Buahahaha...>> W taki sposób jak ty to zrobiłeś można podsumować każdy efekt jaki kiedykolwiek powstał> w grze: to zwykły vertex/pixel/geometry shader który został wykorzystany w wielu grach.>A żebyś wiedział, wystarczy pokryć obszar który za który ma odpowiadać Tesselacja i ją włączyć. Taki bajer posiada CryEngine i UE4 (Chyba też najnowsze Chrome Engine ale tego nie jestem pewien bo w firmie nam go jeszcze nie dostarczyli)

zadymek
Gramowicz
31/03/2014 13:56

M to przypomina wiekową już technologię przerabiania hightmap''y (takiej bitampy topograficznej) na model gemometryczny znany choćby z DEdit''a. W sumie to ma coś wspólnego z teselacją. Tutaj najwyraźniej apka robi to w czasie rzeczywistym. Imponujące.

Usunięty
Usunięty
31/03/2014 13:49

> Czyli rozumie, że wystarczy (...)RozumieM.




Trwa Wczytywanie