CryEngine i Unreal Engine 4 w zasięgu przeciętnego zjadacza chleba

Małgorzata Trzyna
2014/03/20 20:00

Crytek ogłosił start programu Engine-as-a-Service Program, dzięki któremu z niezwykłej technologii CryEngine będzie mogło skorzystać znacznie większe grono odbiorców niż dotychczas. Również Epic Games ogłosiło nowy model subskrypcji na Unreal Engine 4.

CryEngine i Unreal Engine 4 w zasięgu przeciętnego zjadacza chleba

Engine-as-a-Service Program wystartuje w maju tego roku. Dzięki inicjatywie, niezależni twórcy będą musieli płacić 9,90 USD/EUR miesięcznie (za jednego użytkownika), by cieszyć się możliwością korzystania z zaawansowanej technologii CryEngine, w tym niedawno ogłoszonymi funkcjami, takimi jak Physically Based Shading, Geometry Cache oraz Image Based Lighting. Warunki korzystania z darmowego SDK nie ulegną zmianie. Więcej informacji znajdziecie na cryengine.com.

GramTV przedstawia:

Z kolei osoby zainteresowane dostępem do Unreal Engine 4 również będą mogły skorzystać z nowego modelu subskrypcji. Koszt – 19 USD miesięcznie oraz 5% dochodów. Deweloperzy będą mogli tworzyć gry na PC, Maki i Androidy. Subskrybenci otrzymają także dostęp do pełnego kodu Unreal Engine 4 w C++ na GitHub.

Dzięki systemowi Blueprint nawet osoby nie zaznajomione z programowaniem będą mogły tworzyć gry w sposób intuicyjny, korzystając z wizualnego interfejsu – w ciągu kilku minut będzie można np. postawić budynek, oteksturować go i ozdobić. Projektowanie poziomów będzie polegało na wybieraniu elementów i umieszczaniu ich w żądanym miejscu. Twórcy będą mogli również w prosty sposób zmieniać materiał, z którego wykonany jest przedmiot, zmieniając jego teksturę czy właściwości – np. drewno będzie się palić, a lód – topić się i gasić ogień. Blueprint pozwoli także przeprowadzać symulacje i w ten sposób łatwo wyłapywać błędy. Więcej informacji znajdziecie na unrealengine.com.

Komentarze
13
Agntx
Gramowicz
08/05/2014 05:53

Swoją drogą testowałem demko Unreal Engine 4 na swoim kompie w natywnej rozdzielczości i pełnych detalach to znów tekstury za późno się wczytują :P Ale wyniki mieściły się w granicach 45 a 22 fps, gdzie średnio było około 30 klatek. Super zadowolony nie jestem, ale to pewnie swego rodzaju benchmark więc gry powinny być mniej wymagające :)

Usunięty
Usunięty
03/04/2014 12:11

Ja zapłaciłem 59zł. Czyli płaciłem w $. Podaje się dane z karty i już. Co do Unity, póki co ma monopol na rynku gier indie. Może trochę obniżą cenę, ale tańszy od UE4 raczej nie będzie.

Usunięty
Usunięty
21/03/2014 08:52

> Nie możesz wyprobowac za darmo chyba ze nie widze opcji, drugi krok to podanie karty> i od razu z niej sciagnie:)Pisałem o Unity, źle się wyraziłem :P




Trwa Wczytywanie