W Dark Souls II twórcy położyli nieco większy nacisk na przystępność i bardziej intuicyjny system walki - przykładowo, dzięki nagrywaniu ruchów za pomocą motion-capture, gracze będą mogli łatwiej przewidzieć, kiedy combo zostanie przerwane.
W Dark Souls II twórcy położyli nieco większy nacisk na przystępność i bardziej intuicyjny system walki - przykładowo, dzięki nagrywaniu ruchów za pomocą motion-capture, gracze będą mogli łatwiej przewidzieć, kiedy combo zostanie przerwane.
- Weźmy np. walkę wręcz – powiedział producent, Takeshi Miyazoe, w rozmowie z Totalxbox. – Za kulisami dzieje się mnóstwo rzeczy, takich jak motion-capture. W poprzedniej części ruchy postaci były ręcznie animowane, tym razem nagrywaliśmy ruchy kaskaderów. Jeśli chodzi o samouczek, będzie nieco lepiej niż w Dark Souls 1, ale nie zamierzamy wyjaśniać wam wszystkiego. Chcemy, by gracze wykazali się kreatywnością.
Z kolei, jeśli chodzi o fabułę, będzie ona składała się z licznych wskazówek i strzępów informacji, które gracze będą mogli składać w całość, czytając opisy. Jednak „prawda” nie będzie aż tak ważna jak opowieść, którą każdy stworzy w oparciu o własne doświadczenia.
- Chcemy, byście eksplorowali, znajdywali opisy, z których dowiecie się więcej i wypełniali luki. W niektórych miejscach w grze poczujecie wiatr. Ten wiatr sam w sobie będzie wskazówką. Jeśli zobaczycie, że trawa porusza się pod wpływem bryzy, mam nadzieję, że wpadniecie na to, że coś się zbliża z tamtego kierunku.
W grze ponownie będziemy mogli na samym początku wybrać przedmiot - ale nie każdy będzie w równym stopniu przydatny jak pozostałe. Chodzi o to, by wybrać coś, a potem jakoś sobie radzić.
Premiera Dark Souls II na konsolach już 14 marca - posiadacze PC poczekają nieco dłużej. Namco Bandai obiecało jednak już wkrótce ogłosić datę premiery.