Civilization Online to MMO na CryEngine 3. Zobacz screeny i trailer

Mateusz Stanisławski
2013/08/07 15:51

W sieci pojawiły się pierwsze szczegóły na temat Civilization Online od XL Games i 2K Games. Będzie otwarty świat, apetyczna oprawa i sporo okresów historycznych.

Civilization Online to MMO na CryEngine 3. Zobacz screeny i trailer

Civilization Online zmierza wyłącznie na komputery osobiste i... nie będzie strategią turową. „To unikatowe MMO, w którym gracze współpracują, by zbudować cywilizację, zaczynając od epoki kamienia, a kończąc na erze podboju kosmosu. Stwórz własnego awatara i zdecyduj, jaką rolę będziesz odgrywał w stale rozbudowującym się imperium. Badaj i twórz nowe technologie, buduj konstrukcje, angażuj się w wojny albo szpieguj wrogów – wszystko to po to, by odnieść zwycięstwo nad innymi graczami i cywilizacjami w ciągle zmieniającym się świecie.” – czytamy w opisie.

Środowisko tego sieciowego RPG-a (tak, RPG-a) będzie w pełni otwarte. Pojawi się sześć okresów historycznych, w tym średniowiecze, renesans i starożytność. Zamiast klas będą tzw. kariery, po wyborze których będziemy pełnić wybrane funkcje w procesie rozwoju społeczeństwa. W dniu premiery do naszej dyspozycji zostaną oddane cztery cywilizacji.

– Planujemy wspierać różne formy walki, jak chociażby niewielkie 1 vs. 1 w ramach PVP na jakimś końcu wirtualnego świata, ale również będzie można zebrać wielu ludzi, by zaatakować Waszyngton albo inne miasto – powiedział Jake Song, szef studia XL Games.

GramTV przedstawia:

– Chcemy, by ludzie strategicznie podchodzili do starć. Nie chcesz sam wyjść, biegać przez pół godziny, walczyć i w końcu zginąć, bo to w żaden sposób nie satysfakcjonuje. Chcemy, by gracze współpracowali i razem organizowali ataki – dodał Garrett Bittner z 2K Games.

Data premiery Civilization Online – które będzie hulać na silniku CryEngine 3 – nie jest jeszcze znana. Nie wiadomo również, czy tytuł zostanie oparty na modelu biznesowym free-to-play i czy kiedykolwiek trafi do Europy (pewniakiem na razie jest rynek azjatycki). Poniżej serwujemy obiecane multimedia.

Komentarze
15
Usunięty
Usunięty
08/08/2013 20:22
Dnia 08.08.2013 o 18:40, anakin1000 napisał:

+ obecnie widzimy trend "nieważne na jakim silniku byle bł znany!"

Powiedziałbym, że koszty stworzenia nowego silnika są dość znaczne, czas też gra tutaj kluczową rolę. Skoro takie EA ma w zasadzie jeden nowy silnik, nic dziwnego w tym, że upychają go gdzie popadnie ;D

Usunięty
Usunięty
08/08/2013 18:40

Dnia 08.08.2013 o 07:11, CepNaPysk napisał:

nie sadzisz ze tworcy tej gry maja wieksze doswiadczenie niz wszyscy na ty forum ?

Nie twierdzę, że mam większe doświadczenie; ale twierdzę, że twórcy często nie potrafią uczyć się na błędach konkurencji i czasami zdrowego rozsądku też im brak (dlatego w MMO jest taka tendencja na klonowanie MOBA, a każdy wydawca chce mieć teraz własne MOBA)+ obecnie widzimy trend "nieważne na jakim silniku byle bł znany!" dlatego teraz każda gra od EA jest na Frostbite, pomimo że silnik ten nie został stworzony z myślą o ścigałkach, rtsach i rpgach.Nie twierdzę, że wiem najlepiej; ani że CO nie poradzi sobie z CryEngine.Wiem jednak to, że CryEngine jest silnikiem trudnym do zoptymalizowania i posiada luki możliwe do wykorzystania w MMO, bo wszystko to miało miejsce w Aionie, który ciął się nawet na oficjalnych trailerach; a twórcy nie potrafią sobie poradzic z cheaterami.

Usunięty
Usunięty
08/08/2013 08:15

Ja jestem bardzo zadowolony z tego, że w produkcji jest kolejny mmorpg który naprawdę próbuje być innowacyjny. Parę dni temu pokazano voxele w nowym Everquescie. Dzisiaj czytam o zupełnie nowym stylu rozgrywki w civilization online. Takie ruchy ze strony deweloperów są na tyle rzadkim zjawiskiem, że moim zdaniem powinno się hajpować takie produkcje do granic możliwości. Czasami mam wrażenie, że ludzi po prostu przestali oczekiwać oryginalnych rozwiązań od tych najdroższych produkcji...




Trwa Wczytywanie