Twórca MMO Rift: - Gracze to nie dojne krowy

Patryk Purczyński
2013/07/25 15:58
4
0

Simon Ffinch mocno krytykuje postawę tych, którym zależy wyłącznie na skutecznej "monetyzacji". - Jako producenci aktywnie zwalczamy taką postawę - deklaruje przedstawiciel Trion Worlds.

Twórca MMO Rift: - Gracze to nie dojne krowy

- Nienawidzę słowa "monetyzacja". "Zmonetyzujmy naszych graczy!" To są ludzie i grają w naszą produkcję, ponieważ chcą się zabawić, to nie są cholerne dojne krowy - grzmi Simon Ffinch, jeden z twórców MMO Rift, które niedawno przeszło z abonamentu na moduł free-to-play. - Ani trochę nie podoba mi się takie podejście, ale w świecie biznesu często się o nim słyszy. Jako producenci aktywnie zwalczamy taką postawę - stwierdza.

- Jasne, chcę mieć pracę, chcę być w stanie spłacić hipotekę i wyżywić rodzinę. Uwielbiam też tworzyć gry i chcę to kontynuować. Oczywiście życzyłbym sobie również, by ludzie kupowali różne rzeczy, ale nie chciałbym, żeby wzięli to za główny powód, dla których zależy mi na ich aktywności w Rifcie. Zależy mi na tym, ponieważ jestem dumny tego, co osiągnął mój zespół - podkreśla.

GramTV przedstawia:

Wcześniej Ffinch zdradził, że od czasu, gdy Rift porzucił abonament i przesiadł się na model free-to-play, liczba graczy znacząco wzrosła. Teraz dodaje, że także pod względem ekonomicznym sprawy przybrały pomyślny dla Trion Worlds obrót.

Komentarze
4
v1d4r
Gramowicz
26/07/2013 12:14

Jeszcze nie widziałem darmowej gry MMO bez P2W. Nawet WoT taki jest.

Usunięty
Usunięty
25/07/2013 17:27

> Dobrze gada, ale to tyle, gdyż chcąc nie chcąc darmowej gry nie zrobi, a żeby ją utrzymać> przyszłe aktualizacje i nowości będą musiały w jakiś sposób zmotywować graczy do zakupów,> niekoniecznie nawet w postaci płatnych barier. Sporo MMO się ładnie maskuje w tej kwestii,> wiele z nich nawet oferują graczom alternatywę w postaci grindu lub wymiany walut, ale> faktu to nie zmienia, że teraz bardziej niż wcześniej celem będzie "monetyzacja", aniżeli> banalne "hej, zróbmy fajną grę aby wszyscy się dobrze bawili-ho!".kiedys tak samo bylo ale wtedy nikt nie pomyslal ze mozna tak nas okrasc i jeszcze większość za to podziekuje

Usunięty
Usunięty
25/07/2013 17:20

Dobrze gada, ale to tyle, gdyż chcąc nie chcąc darmowej gry nie zrobi, a żeby ją utrzymać przyszłe aktualizacje i nowości będą musiały w jakiś sposób zmotywować graczy do zakupów, niekoniecznie nawet w postaci płatnych barier. Sporo MMO się ładnie maskuje w tej kwestii, wiele z nich nawet oferują graczom alternatywę w postaci grindu lub wymiany walut, ale faktu to nie zmienia, że teraz bardziej niż wcześniej celem będzie "monetyzacja", aniżeli banalne "hej, zróbmy fajną grę aby wszyscy się dobrze bawili-ho!".




Trwa Wczytywanie