Twórca DayZ nie zgadza się z tezą o podupadku moddingu

Paweł Pochowski
2013/07/11 13:00
7
0

Modyfikowanie gier ma się dobrze - przynajmniej według Matta Lightfoota. Świadczyć ma o tym ogromna popularność DayZ, a także przedsięwzięć w rodzaju Black Mesy

Twórca DayZ nie zgadza się z tezą o podupadku moddingu

Matt Lightfoot, jeden z deweloperów odpowiedzialnych za DayZ, w rozmowie z AusGamers próbuje udowodnić, że scena modderska ma się całkiem dobrze. Jego zdaniem świadczy o tym m.in. fakt, że DayZ, będące modem do Arma 2, ma się świetnie. - Gracze na okrągło streamują DayZ i co noc oglądają ich tysiące widzów. A to przecież mały mod do trzyletniej gry. Nigdy nie spodziewaliśmy się, że tak to może wyglądać - tłumaczy Matt.

W dalszej części swojej wypowiedzi nawiązuje do wypowiedzi P. Bacha z EA DICE - Producent Battlefield: Bad Company powiedział coś kiedyś w tym stylu, że modding jest martwy. Chyba pogrzebaliśmy żywcem takie stwierdzenia, co nie? Uwielbiałem ArmA za to łatwość w dostosowaniu: mogłeś pobrać mod i mieć nowy samolot - modów był po prostu ogrom, i to trzymało mnie przy grze. (...) Nie uważam więc, że modding umarł. Przyjrzyjcie się Half-Life odtworzonemu w Black Mesie na silniku Source. Przecież to jest ogromna gra. Nie sądzę, by w najbliższej przyszłości scena modderska miała upaść - zakończył swoją wypowiedź M. Lightfoot.

GramTV przedstawia:

Dla jasności - wypowiedź Patricka tyczyła się Battlefielda 3 i nie atakowała bezpośrednio modderów czy sceny. Wprost przeciwnie. - Przykro to przyznać. Widzieliśmy naprawdę świetne mody, ale od kiedy gry stają się coraz trudniejsze do stworzenia, jest także coraz trudniej je modyfikować, przez co z naszej perspektywy trend na tworzenie modów spada. Smutne, lecz prawdziwe - powiedział Patrick w rozmowie z serwisem GamePlanet w kwietniu 2011 roku. Dyskutowało się wtedy wiele na temat tego, czy BF3 będzie oferował wsparcia dla modów, czy też nie. I to właśnie w tym kontekście osadzona była wypowiedź Bacha.

A jak scena modderska ma się waszym zdaniem? Faktycznie jest w odwrocie, czy wprost przeciwnie?

Komentarze
7
Usunięty
Usunięty
11/07/2013 15:20

Dnia 11.07.2013 o 14:22, TobiAlex napisał:

Tak? To wypisz mi z 10 gier z ostatnich dwóch lat, które dostały jakieś SDK lub chociaż edytor.

Mody tworzy się nie tylko do gier najnowszych, szczególnie nie rozumie co ma mieć dostępność SDK- mi chodzi o ogólną mode na mody. Wolę również 3 gry ze świetnym SDK, szczególnie że mógłbym złośliwie zapytać o 11 gier z poprzedniej generacji które miały SDK :PRozumiem, że wszystkie gry Valve, Bethesdy i Blizzarda (oraz wszystkie STALKERy i GTA) mające świetne community nie uznajesz dlatego że są starsze niż dwa lata :PSins of a Sollar Empire też wspiera mody... Może nie są to najnowsze gry, ale ich twórcy (modów) są aktywni i choć może nie wydają moda co dwa dni, ale te gry nadal je dostają.

Usunięty
Usunięty
11/07/2013 15:16

> > Tak.. Popularność modów do wszystkich wspierających gier na Steamie stanowczo potwierdza>> > tą tezę- szkoda tylko, że często są to małe dodatki lub coś, stworzone tylko dla> gracza> > który to stworzył. Żadna generacja nie miała tak łatwo dostępnych modów i narzędzi> do> > ich tworzenia jak teraz.>> Tak? To wypisz mi z 10 gier z ostatnich dwóch lat, które dostały jakieś SDK lub chociaż> edytor.Wejdź na steam i sprawdź WorkshopSkyrimWiedzmin 2Orcs must Die 2MonacoRed Orchersta Rising StormScribblenautsect

TobiAlex
Gramowicz
11/07/2013 14:22

> Tak.. Popularność modów do wszystkich wspierających gier na Steamie stanowczo potwierdza> tą tezę- szkoda tylko, że często są to małe dodatki lub coś, stworzone tylko dla gracza> który to stworzył. Żadna generacja nie miała tak łatwo dostępnych modów i narzędzi do> ich tworzenia jak teraz.Tak? To wypisz mi z 10 gier z ostatnich dwóch lat, które dostały jakieś SDK lub chociaż edytor.




Trwa Wczytywanie