E3 2013: Nowy Mirror's Edge się zmieni, ale nie w strzelankę - nowe szczegóły

Patryk Purczyński
2013/06/13 10:52
7
0

Silniejsza Faith, otwarty świat, przygodowa gra akcji - oto pomysł na nowego Mirror's Edge'a w pigułce. Przedstawiciele EA zapowiadają, że choć kręgosłup pozostanie niezmieniony, pewne rzeczy czeka gruntowna przebudowa.

E3 2013: Nowy Mirror's Edge się zmieni, ale nie w strzelankę - nowe szczegóły

- Mogę powiedzieć jedno - to będą zupełnie inne doświadczenia niż te oferowane przez pierwszą część - tak o nowym Mirror's Edge'u (gra, wbrew pierwotnym doniesieniom, nie ma "dwójki" w tytule, nie jest zatem kontynuacją) mówi szef EA Games, a do niedawna jedna z kluczowych postaci w studiu DICE, Patrick Soderlund. Czy ta deklaracja oznacza, że fani oryginału powinni się bać? Niekoniecznie.

- Oczywiście już w trailerze można było zobaczyć, że pewne rzeczy nie zostaną zmienione. Nie zamierzamy mieszać w tym, w czym gra była naprawdę dobra. Mówiąc jednak ogólnie, zmiany będą. Moim zdaniem powinny one wyjść grze na dobre - stwierdza Soderlund, zapewniając jednocześnie, że Mirror's Edge nie zamieni się w kolejną strzelaninę z perspektywy pierwszej osoby.

GramTV przedstawia:

- Pierwsza gra skupiała się w dużej mierze na ucieczce. Nawet jeśli ludzie chcą sekwencji z tego typu rozgrywką, chcą także, by Faith... Ona jest naprawdę silną postacią i chciałoby się, by przejęła kontrolę. W nowej grze będziecie mogli to zaobserwować w większym stopniu. Podkreślam raz jeszcze, że nie zamienimy jej w shooter. Zamierzamy jednak dokonać ewolucji w samej Faith, jak i w opowieści. Kiedy pokażemy nieco więcej w tej kwestii, ludzie na pewną będą podekscytowani. Sam jestem tym niezwykle podekscytowany - dodaje.

Frank Gibeau nowego Mirror's Edge'a określa z kolei mianem przygodowej gry akcji z otwartym światem. Kiedy będziemy mogli się produkcji studia DICE przyjrzeć bliżej? Prawdopodobnie nastąpi to nieprędko - projekt znajduje się bowiem we wczesnej fazie realizacji. Przypomnijmy, że platformami docelowymi są PC, X1 i PS4.

Komentarze
7
Sanders-sama
Gramowicz
13/06/2013 12:23

Ekscytacji ciąg dalszy :/Co mi po dużym świecie skoro będzie pusty... Chyba nie ma co liczyć by cywilami go zaludnili..

Usunięty
Usunięty
13/06/2013 12:05

Bardzo mnie cieszy, że chcą bardziej otwartego świata - moim zdaniem tego brakowało pierwszej części :) Może planują zrobić konkurencję dla serii AC? :D Ważne, żeby nie zmienili ogólnej stylistyki świata gry, który bardzo mi się w jedynce podobała ;)

Usunięty
Usunięty
13/06/2013 11:58

Przecież pierwszy ME był strzelanką w ostatnich misjach. Przejcie ich z pieśnią na ustach i palcem na spuście odebranej przeciwnikowi broni (nawet grając bez kropy pełniącej bez celownika i braku przeładowań/licznika amunicji) było dużo łatwiejsze niż szukanie bezpiecznej drogi między kulami wysłanych na nas porządkowych. Co z fabularnej strony było totalnym idiotyzmem - Faith chcąca oczyścić siostrę z zarzutu morderstwa polityka wysyła na tamten świat kilka dziesiątek gliniarzy? - ktoś na prawdę myślał, że to ma jakikolwiek sens? I o ile na konsolach trofki i achivki wymuszały na chcących maksować tytuł pacyfistyczne podejście (dobre i to, choć chciałoby się dostać inne zakończenie) to na PC nie było nic co broniłby gracza przed tą głupotą twórców.Od nowej części oczekiwałbym zerwania z tymi głupotami fabularno-designerskimi. No i dłuższej rozrywki niż 3.5h potrzebne na pojedyncze przejście. Bo grając na pececie, bez żadnego systemu motywującego do ponownych podejść, to było zdecydowanie za mało.




Trwa Wczytywanie