Z produkcją nowego Thiefa nie jest najlepiej?

Patryk Purczyński
2013/04/27 10:58

Przed dwoma miesiącami była wielka zapowiedź w Game Informerze z fanfarami. Ale pod tym błyszczącym płaszczykiem może kryć się mroczna prawda o nowym Thiefie.

Z produkcją nowego Thiefa nie jest najlepiej?

Zła polityka korporacyjna, brak nadzoru wydawcy i zamieszanie w dziale kreacji - to zarzuty formułowane przez anonimowe źródła pod adresem twórców Thiefa. Koszty projektu miały rozrosnąć się do niezdrowych rozmiarów, negatywnie wpłynęły na produkcję gry i spowodowały odejście z szeregów Eidos Montreal licznych starszych i młodszych specjalistów.

Początkowo Thief wspierany był wysokim budżetem, dlatego ekipa rozrosła się ponad miarę. Square Enix rzekomo skupiło się na nadzorowaniu Deus Ex: Bunt Ludzkości, zostawiając twórcom Thiefa wiele swobody. Jeden z informatorów zarzuca szefom studia w Montrealu, że w pewnym momencie kluczową rolę zaczęły odgrywać znajomości. Brakowało jasnego podziału funkcji i zadań, przez co z zespołu odszedł m.in. główny projektant Dominic Fleury.

GramTV przedstawia:

Samo stworzenie dema dla prasy, zaprezentowane najpierw redakcji Game Informera, a następnie także na Game Developers Conference miało zająć prawie 10 miesięcy. Włodarze Square Enix zaczęli się obawiać o dalsze losy projektu, gdy ten powstawał już pięć lat. Eidos Montreal zwrócił się ponoć nawet o pomoc finansową do zewnętrznego inwestora, co przez szefów studia zostało określone mianem normalnej praktyki.

Niepokój Square Enix nie może dziwić - firma popadła ostatnio w olbrzymie tarapaty finansowe, wynikające w głównej mierze właśnie z wysokich kosztów produkcji, których nawet wysoka sprzedaż hitów (Hitman: Rozgrzeszenie, Sleeping Dogs i Tomb Raider) nie była w stanie zrekompensować. Czy Thief również przyniesie wydawcy straty? Jeśli ma być inaczej, to gra musi sprzedać się bardzo dobrze (w ponad pięciu milionach egzemplarzy).

Komentarze
41
Usunięty
Usunięty
29/04/2013 08:09

zapomniałem dodać że chodzi mi o FF13x2 czy jak to się pisze.

MisioKGB
Gramowicz
29/04/2013 00:47

> A to Revanchist nie zrozumiałby polskiego tekstu? No ale nie mówiłem konkretnie o Tobie,Nie wiem, nie wgłębiałem się czy jest Polakiem czy nie, nie znam go. Koniec off topicu

Usunięty
Usunięty
28/04/2013 21:55

Tomb raider sprzedał się na zasadzie jechaniu na samej nazwie natomiast sama gra nie jest zła tylko cierpi na tak zwany ACM/DNF syndrome.Bo szczerze z tych wielkich zapowiedzi (a bądźmy szczerzy co oni naobiecywali przypomina obiecanki w stylu zapowiedzi aliens colonial marines) wyszedł średniak z multi wsadzonym na siłe oraz zbyt nadmierną ilością QTE. Seria Tomb Raider i multiplayer mam pytanie kto wpadł na ten poroniony pomysł??Niestety Square Enix słynie z tego że tylko ich własne przez nich poczęte so ich zdaniem lepsze niż te które zakupili i wskrzesili np. Sytuacje z Deus Ex: Human Revolution SE pluło na ten tytuł podczas gdy FF13 sprzedawał się nieporównywalnie gorzej a mimo to wychwalany jako sukces SE!!Hitman no swoją drogą jest lekko mówiąc uproszczony ale nadal ma klimat poprzednich części i jest spoks.Natomiast przy serii thief dlaczego kontynucja może nie trafić w gusta SE bo to nie jest ich styl oraz ich zdaniem takie gry się nie sprzedają i są failem jak Dishonored oh rly???




Trwa Wczytywanie