Twórcy Iesabel pracują nad autorskim silnikiem MadEngine i mają odważne plany

Paweł Pochowski
2013/04/23 16:35
5
0

Polskie studio Madman Theory Games, które jest właśnie o krok od premiery hack and slasha Iesabel, udostępniło swój roczny raport ujawniając jednocześnie plany na przyszłość oraz główne obszary koncentracji spółki

Twórcy Iesabel pracują nad autorskim silnikiem MadEngine i mają odważne plany

O Iesabel po raz pierwszy informowaliśmy kilka tygodni temu, gdy twórcy poprosili graczy o wsparcie w dostaniu się na Steam Greenlight. W dużym skrócie jest wieloplatformowy projekt z gatunku hack and slash nastawiony na rozgrywkę wieloosobową. Co ciekawe, gracze będą mogli wspólnie zabijać potwory na PC, Mac, iPadzie oraz urządzeniach opartych na Androidzie. Za produkcję odpowiada studio Madman Theory Games, natomiast za wydanie gry odpowiada Forever Entertainment. Opublikowany roczny raport należy to spółki twórców - Madman.

Oprócz standardowych informacji na temat działalności spółki, jej zasobów finansowych oraz planów na przyszłość znalazło się w nim kilka ciekawostek na temat Iesabel oraz innych projektów spółki.

Okazuje się, że Madman Theory Games pracuje obecnie nad stworzeniem własnego silnika o nazwie MadEngine. Będzie on obsługiwał "PC, MAC, iOS, Android oraz w dalszych planach konsole Xbox 360 i PlayStation 3". Jak czytamy w raporcie - "autorska technologia nie tylko obniży koszty produkcji, ale (przede wszystkim) podniesie jakość tworzonych gier oraz w roku 2014 stanie się dodatkowym produktem licencjonowanym przynoszącym zyski dla Spółki".

Z ciekawostek dodamy, że już teraz wspiera on obsługę OpenGL ES 3.0, a twórcy mają w planach implementowanie dalszych rozszerzeń. Oto co mają do powiedzenia na temat silnika "Projektując własną technologię musieliśmy nie tylko zrozumieć szereg już powstałych (aby uniknąć wynajdywania ponownie koła), ale zaadoptować pewne podejścia patrząc w przyszłość. Tak więc rozkładanie na czynniki pierwsze takich technologii jak Unreal3 czy CryEngine, śledzenie nowinek technologicznych (jak np. dostępny już OpenGL ES 3.0) oraz stałe podpatrywanie bardziej doświadczonych producentów zainspirowały nas do stworzenia zunifikowanej technologii, która umożliwi konwersję projektu na dowolną z dostępnych platform bez wysiłku czy ingerencji człowieka.

Drugim kluczowym obszarem dotychczasowej koncentracji twórców w dziedzinie badań oraz rozwoju było stworzenie menadżera baz danych dla środowiska Unity. Jak czytamy w raporcie - "Jest to narzędzie, w pełni autorskie, które umożliwia stworzenie gry praktycznie bez udziału programistów – ich zadaniem jest dostarczanie poszczególnych „komponentów”, z których następnie edytorzy poziomów oraz zadań „układają” grę. Jest to podejście profesjonalne, które dyktuje doświadczenie – niestety technologia Unity3D nie daje takiej możliwości. Dzięki naszej pracy – już tak."

To właśnie na tym silniku obecnie powstaje Iesabel. Gra ma zostać wydana w kwietniu bądź maju, a twórcy zapowiadają, że pojawi się m.in. w sklepie Google, Apple, na Steamie, Originie czy Deasurze. Wśród najważniejszych elementów wymienia się:

  • rozmach realizacji - jakość grafiki nie spotykana do tej pory w tego typu grach na platformach przenośnych
  • długość rozgrywki - dzięki trybowi dla wielu graczy Iesabel może dostarczyć nieskończoną ilość godzin wyśmienitej zabawy
  • stopień zaawansowania - Iesabel będzie jedną z niewielu dużych, poważnych gier znajdujących się w sklepach Apple oraz Google

Dodatkowo dowiadujemy się pewnych szczegółów na temat przyszłości marki. Madman Theory Games planuje wydanie serii rozszerzeń, które będą dystryubowane jako dodatki powiększające świat oraz historię gry, a także wpływające na tryb rozgrywki wieloosobowej. Firma chce także stworzyć wewnętrzny sklep, w którym nabyć będzie można zarówno wirtualną walutę, jak i wymienić pieniądze na przedmioty w grze. Mówi się także o tym, że w przyszłości może powstać kontynuacja Iesabel.

GramTV przedstawia:

Co do innych projektów, w czwartym kwartale tego roku rozpocznie się proces produkcji pierwszej gry opartej o MadEngine. Dodatkowo twórcy zajmą się jeszcze jednym dużym projektem, który zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku. A w razie sukcesu Ieasabel plan produkcyjny zostanie rozszerzony o kolejne dwie pozycje, które ukażą się w roku 2014.

Biorąc pod uwagę sprzedaż wszystkich tegorocznych projektów (Iesabel oraz pomniejsze gry) spółka opracowała prognozę finansową, która według "konserwatywnych i ostrożnych" szacunków mówi o osiągnięciu wyniku finansowego na poziomie 800 tys. zł. Ponoć bardzo prawdopodobne jest zakończenie roku fiskalnego z zyskiem.

A wracając jeszcze do temat Iesabel, firma zaprezentowało ostatnio niezwykle ciekawy teaser gry. Zobaczcie sami. A przy okazji - głosowanie na Steam Greenlight ciągle trwa. Jeśli chcecie wesprzeć projekt swoim głosem, nic prostszego. Musicie jedynie udać się pod poniższy adres i oddać swój głos na "tak".

Komentarze
5
Usunięty
Usunięty
04/06/2014 12:33

Dnia 7. Stycznia br. rozpocząłem prace jako grafik komputerowy 2D/3D w firmie Madman Theory Games S.A. Moja praca polegała na tworzeniu modeli trójwymiarowych, włącznie z tworzeniem do nich tekstur oraz umieszczaniem tego wszystkiego w silniku graficznym (posiadam raport z wykonanej pracy przekazywany pracodawcy, oraz kopię wszystkich wykonanych przeze mnie modeli). Przeznaczeniem powyżej wymienionych rzeczy była gra, ukazująca się jako seria "Haunted Memories" sprzedawana w chwili obecnej na serwisie store.steampowered.com.Prace wykonywałem w określonym miejscu (Ruska 43/44, 50-079 Wrocław) w wymiarze czasowym (od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17), pod nadzorem mojego przełożonego Artura Grzegorczyna. Na rozmowie kwalifikacyjnej przedstawione mi zostały warunki współpracy. Najpierw umowa o pracę na okres próbny na 2 miesiące gdzie płaca wtedy wynosiła 1630 zł netto a w trzecim miesiącu (marcu) miała zostać ona podwyższona do 1800 zł netto.Po rozpoczęciu pracy podpisanie umowy przeciągało się w czasie z winy pracodawcy. Umowę za styczeń i luty otrzymałem do podpisania dopiero pod koniec lutego (pracując prawie 2 miesiące bez umowy). Przedstawiona została mi jednak nie umowa o pracę, a umowa o dzieło. Umowy te wystawiane były na okres jednego miesiąca. Nie mając innego wyjścia na otrzymanie wypłaty podpisałem je. Umowę o dzieło za miesiąc marzec podpisałem w drugim tygodniu marca kiedy dowiedziałem się że zostanie mi ona "przedłużona" oraz mogę spodziewać się podwyżki. Umowę za kwiecień miałem otrzymać na początku miesiąca, ale znowu było to przekładane przez pracodawcę. 10. Kwietnia miałem otrzymać należne mi wynagrodzenie za miesiąc marzec. Po kilku dniach zaczęłam się wiec zastanawiać co jest grane z moją wypłatą pomimo zapewnień przełożonego, że tak się zdarza i to jest normalne u nich. Ciągle była mowa o jakiś zmianach w firmie dotyczących prezesa, co rzekomo było powodem tych wszystkich opóźnień. Ponad tydzień wszyscy byliśmy okłamywani, również o tym że ma odbyć się na dniach jakieś ważne zebranie, które było sukcesywnie odkładane z dnia na dzień. W końcu dnia 17 kwietnia odbyło się zebranie z przełożonymi gdzie dowiedzieliśmy się, że połowa zespołu zostaje zwolniona ze skutkiem natychmiastowym (w tym niestety ja) a połowa zostaje. Ponieważ byli oni potrzebni w do tworzenia jakiegoś nowego projektu dalej pracując dla tej firmy (po tygodniu również zostali zwolnieni), oraz dowiedzieliśmy się o tym, ze nie zostanie zapłacone nam za miesiąc marzec oraz za okres od 1 kwietnia do 17 kwietnia. Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem od pracodawcy wypowiedzenia umowy.W dniu 25.04.2014 wysłałem do pracodawcy wezwanie do zapłaty listem poleconym. Dnia 13.05.2014 otrzymałem potwierdzenie odebrania listu, pomimo to do dzisiaj nie dostałem należnych mi pieniędzy.

Veth
Gramowicz
23/04/2013 21:30

A to bez problemu kupię i wesprę naszych twórców :D

Veth
Gramowicz
23/04/2013 21:30

A to bez problemu kupię i wesprę naszych twórców :D




Trwa Wczytywanie