Twórca oryginalnego XCOM-u: - Firaxis ocaliło tę markę

Patryk Purczyński
2013/04/18 12:22

Julian Gollop chwali ekipę Firaxis Games za to, co zrobiła dla marki XCOM. Enemy Unknown zostało zresztą ciepło przyjęte nie tylko przez niego.

Twórca oryginalnego XCOM-u: - Firaxis ocaliło tę markę

- Take-Two prezentowało to samo schizofreniczne podejście do marki XCOM co swego czasu Microprose - mówi Julian Gollop, twórca słynnej serii. W zdecydowanie cieplejszych słowach wypowiada się o producencie XCOM: Enemy Unknown, ocenionym średnio aż na 90 punktów. - Firaxis na szczęście wszystko uratowało - stwierdza.

- Pracownicy studia wykonali fantastyczną robotę tworząc coś, co wydaje się znane, a jednocześnie świeże. To niesamowite, że po 20 latach marka, która była tak fatalnie zarządzana, wreszcie doczekała się właściwego odrodzenia. Sam nie czuję już dłużej potrzeby, by stworzyć remake XCOM-u. Sądzę, że Firaxis wykonało tę robotę - dodaje Gollop.

GramTV przedstawia:

Wygląda zresztą na to, że twórcy Enemy Unknown z 2012 roku nie poprzestaną na tylko jednej odsłonie cyklu XCOM. Na bliższe informacje dotyczące nowej odsłony musimy jednak trochę poczekać.

Komentarze
18
Usunięty
Usunięty
19/04/2013 22:34

Osobiście gram w XComa od pierwszej wiosennej wyprzedaży:) Akurat miałem farta i kupiłem XC z dodatkiem. Gra wciąga niczym chodzenie po bagnach, taaa wiem suhar:)

Usunięty
Usunięty
19/04/2013 14:44

Najciekawsze że ponad połowa twoich wad w nowym XCOM to wady poprzednich części. Bo w pierwszym xcomie tez tak było nie było pewne czy wojak zobaczy ufoka nawet gdy ty go widzisz. Dlatego usunięto w nowym możliwość strzelania na ślepo bo to był exploit praktycznie a nie element taktyczny (do dziś pamiętam killsy z niemożliwych sytuacji w pierwszym ufo/xcomie). Samo sterowanie to swoją drogą grałem na padzie i ma myszce z klawikordem i szczerze nie widzę różnicy poza taką że na padzie mogę sobie siedzieć na wyrku oparty o dużą poduszkę. Natomiast czy uproszczenie sterowania to wada nie bo sterowanie w starym Enemy Unknown było równie intuicyjne niczym panel do sterowania atomową łodzią podwodną więc ci co narzekają na sterowanie nowego xcom''a są niespełna rozumu.

Usunięty
Usunięty
19/04/2013 13:07

Costam w poprzednie odslony gralem, ale jakims wielkim fanem serii nigdy wczesniej nie bylem, Xcoma wiec odpalalem bez wiekszych nadziei i choc poczatkowo robi dobre wrazenie, to im dalej tym gorzej. Uwazam ze ta gra oprocz ladnej grafiki to nie ma za wiele do zaoferowania, masa uproszczen w stosunku do poprzednich czesci i innych gier taktycznych, kiepska kamera (walka na kilku poziomach i przelaczanie widokow to koszmar), w dodatku co bardzo mnie drazni (i jest imo niedopuszczalne w grze taktycznej) to brak przejrzystosci- nie wiadomo czy nasz wojak po wejsciu na dany kwadracik zauwazy ufoka czy jednak nie, czasami dochodzi do kuriozalnych sytuacji ze widze ufoka jak na dloni ale jednak strzalu nie oddam, bo wg komputera jednak go nie widze (naturalnie brak ognia na slepo). Oczywiscie komputer zawsze jak sie poruszy to strzela i trafia, nieraz przez sciany. To samo oslony i flankowanie, zawsze dzialajace na korzysc komputera i nie zawsze sensownie zachowujace sie jesli chodzi o gracza. Dodatkowo drazniacy rng, brak pelnej customizacji wojow, jakies poronione pomysly typu biore kamizelke to juz nie moge granata bo slot zajety i takie tam. Sterowanie typowo pod pada, nie moge dokladnie wycelowac granatem, co bardzo mnie wnerwia.Moim zdaniem gra skrojona pod typowego konsolowca, coby sie za bardzo nie zmeczyl. 6.5/10, ujdzie ale szalu brak.




Trwa Wczytywanie