Wizards of the Coast jest otwarte na użyczanie licencji na Planescape

Małgorzata Trzyna
2013/02/12 12:29
5
0

Choć w przeszłości Wizards of the Coasts odprawiało z kwitkiem osoby pytające o licencję na Planescape, jego przedstawiciele twierdzą, że są otwarci na propozycje.

Wizards of the Coast jest otwarte na użyczanie licencji na Planescape

- Z pewnością rozważylibyśmy użyczenie licencji na Planescape albo którąkolwiek z innych, wielkich marek korzystających z systemu D&D, gdybyśmy otrzymali taką propozycję – powiedział przedstawiciel Wizards of the Coast. – Często otrzymujemy propozycje i aktywnie szukamy okazji, by tworzyć wspaniałe doświadczenia w D&D. Brian Fargo zasugerował, że w przypadku Baldur’s Gate 3 w przeszłości pojawiły się trudności, zanim odzyskaliśmy nasze prawa, zatem to raczej nie była sprzyjająca okoliczność.

Gdy Colin McComb, jeden z twórców Planescape: Torment rozmawiał z Wizards of the Coast o możliwości wskrzeszenia marki, nie osiągnął nic. Szef inXile, Brian Fargo, również otrzymał odpowiedź odmowną. Nieco później zatrudnił McComba, by stworzyć następcę Planescape: Torment, ale w oparciu o system RPG zwany Numenera.

GramTV przedstawia:

McComb przypuszcza, że sytuacja wynikła z nieporozumienia w Wizard of the Coast, ale jego zespołowi łatwo było podjąć decyzję, ponieważ zainteresował się już Numenerą, stworzoną przez Monte Cooka, jednego z członków zespołu pracującego nad Planescape: Torment. W tym systemie akcja osadzona jest w bardzo odległej przyszłości, po upadku wielu cywilizacji. Ostatecznie technologia zatrzymała się na poziomie średniowiecza, ale nie brakuje pozostałości po lepiej rozwiniętych poprzednikach. Numenera oferuje wyjątkowe realia (podobnie jak Planescape) oraz prostą, głęboką i intuicyjną mechanikę, a jednocześnie łamie stereotypowe zasady cRPG. Monte Cook zadeklarował, że pomoże ekipie inXile dostosować ją do gry Torment: Tides of Numenera.

Ponieważ wykorzystanie marki Planescape najwyraźniej było niemożliwe, Obsidian Entertainment również zdecydowało, że lepiej zainwestować siły w inny projekt i wystartowało na Kickstarterze z Project Eternity.

Komentarze
5
Usunięty
Usunięty
12/02/2013 15:51

No akurat 4e nie nazwał bym "archaiczną", bo praktycznie system upodobniając się do komputerowych MMO był ewenementem jak na rynek rolplejowy.To już czy był "gorszy", to kwestia czysto subiektywna.W 5e nie orientuję się co prawda, bo omijam szerokim łukiem wszelkie zapowiedzi, zwyczajnie poczekam na gotowy produkt (chyab w tym roku ma być wydany).Myślę, że owe otwarcie na sprzedawanie licencji ma właśnie związek z piątą edycją rolplejki i nie powiem ucieszyłbym się bardzo, gdyby miało to związek z planami wydania Planescape jako jednego z settingów do nowej edycji dedeków. ;]

Sinirio
Gramowicz
12/02/2013 15:23

Hahaha! Nagle się okazało, że to wszystko nieporozumienie?Powiem tak: Numenera jest dużo, dużo lepsza niż uniwersum Planescape i bardzo się cieszyłem, kiedy się okazało, że nowy Torment Fargo będzie w tym uniwersum, choć to gadanie o dostosowywaniu i plotki oraz dotychczasowe info martwią mnie.

Fang
Gramowicz
12/02/2013 13:37

Nie no rychło w czas... Mówiąc serio Wizards się stoczyło i niema absolutnie nic ciekawego do zaoferowania. Ich sztandarowy produkt D&D od lat jest archaicznym badziewiem na rozwój które ewidentnie nie mają pomysłu bo każda kolejna edycja jest coraz gorsza.




Trwa Wczytywanie