Twórca Heavy Rain i Beyond: Kontynuacje zabijają kreatywność

Patryk Purczyński
2013/01/11 13:04

David Cage w krytycznych słowach wypowiada się o wydawcach, oferującym graczom wciąż to samo. Jak sam jednak stwierdza, to konsumenci zachęcają dystrybutorów do prowadzenia takiej strategii.

Twórca Heavy Rain i Beyond: Kontynuacje zabijają kreatywność

- Kontynuacje zabijają kreatywność i innowacyjność - mówi David Cage, szef Quantic Dream, studia, które wydało na świat Heavy Rain, a obecnie pracuje nad Beyond: Two Souls. - Wielu ludzi chce wciąż tego samego i jeśli właśnie to im zaoferujesz, oni z chęcią to kupią - stwierdza na łamach Official PlayStation Magazine.

- Skutek jest bardzo prosty - gracze inwestują pieniądze w wydawców, którzy nie są zainteresowani innowacjami. Gracze zachęcają wydawców do robienia i wypuszczania tych samych gier w każde święta. I każdy jest zadowolony - kontynuuje. Każdy, oprócz Davida Cage'a i Quantic Dream. Szef studia przekonuje, że Beyond nie będzie kolejnym klonem.

GramTV przedstawia:

- Jeśli jesteście zainteresowani innowacją i wierzycie, że gry mogą być czymś więcej niż strzelankami, zdajecie sobie sprawę, że kontynuacje zabijają kreatywność i innowacyjność. My nie dajemy ludziom tego, czego oczekują. My pragniemy zaoferować im coś, czego pożądają, choć sami jeszcze o tym nie wiedzą - dodaje Cage.

Beyond: Two Souls zadebiutuje w tym roku.

Komentarze
11
Usunięty
Usunięty
11/01/2013 19:33
Dnia 11.01.2013 o 18:37, Madoc napisał:

Odróżnijmy może gry, których kolejne części to to samo, jak na przykład Call of Duty, od faktycznych kontynuacji, które dają graczom to, co już znają, tylko więcej i lepiej, jak Batman czy AC2.

Chyba każdy nawet najbardziej zatwardziały fan zdaje sobie sprawę, że w przypadku niektórych wydawanych co roku tytułów dostaje tak naprawdę to samo w nowej formie. Dla nich to akurat atut, cóż tak już ten świat wygląda.Oba Batmany to naprawdę doskonały przykład jak zrobić świetną kontynuację, nie nudząc przy tym znających poprzednią odsłonę. Wszyscy jednak wiemy co sprzedaje się lepiej ;)

Madoc
Gramowicz
11/01/2013 18:37
Dnia 11.01.2013 o 14:35, Shinigami napisał:

Podobne spostrzeżenia ma większość zwykłych graczy, z uwzględnieniem tych którzy kupując kolejny odgrzewany kotlet daje zielone światło na wydanie kolejne szmiry - którą oczywiście zachwyca się branża. Ciemny lud wszystko kupi.

Odróżnijmy może gry, których kolejne części to to samo, jak na przykład Call of Duty, od faktycznych kontynuacji, które dają graczom to, co już znają, tylko więcej i lepiej, jak Batman czy AC2.

Usunięty
Usunięty
11/01/2013 17:00

Assassin''s Creed II, Batman: Arkham City, Sniper Elite v2, Darksiders II, Hitman: Absolution, Deus Ex: Human Revolution...Rzeczywiście kontynuacje są szkodliwe dla serii... Oczywiście każda z tych gier była gorsza od poprzednich w danym uniwersum... Nie ma jak wypowiadać się globalnie na podstawie garstki dowodów.




Trwa Wczytywanie