![]()
Podczas ostatniej sesji AMAA na Reddicie okazało się, że bez połączenia z internetem gracze nie będą mogli zapisywać swoich postępów. Dlaczego studio uważa, że jest to dla nich korzystne rozwiązanie?
Podczas ostatniej sesji AMAA na Reddicie okazało się, że bez połączenia z internetem gracze nie będą mogli zapisywać swoich postępów. Dlaczego studio uważa, że jest to dla nich korzystne rozwiązanie?
![]()
Lucy Bradshaw, przewodnicząca Maxis, wyjaśniła, że najlepiej obrazuje to jedno zdanie, które padło podczas dyskusji – że prawdziwe miasta nie są odizolowane od innych, ale wpływają na siebie wzajemnie. Podobnie w grze każdy jest połączony ze swoimi sąsiadami, a miasta symulowane są w skali całego regionu, co ma wpływ na handel, zanieczyszczenie, przestępczość i ilość zasobów. To wszystko obliczane jest na serwerach, a następnie dane przesyłane są do komputera gracza.
Dodatkową korzyścią płynącą z ciągłego podłączenia do sieci jest zbieranie informacji, które następnie prezentowane są w tablicach najlepszych wyników, dzięki czemu gracz może porównać swoje osiągnięcia z innymi. Na podstawie tych danych studio zamierza również opracowywać cotygodniowe wyzwania dla wszystkich graczy oraz wyzwania zależne od regionu.
SimCity od początku było projektowane z myślą o stałym połączeniu z siecią. Gracze będą mogli jednak wybrać, czy wolą nigdy nie kontaktować się z innymi ludźmi, grać tylko z przyjaciółmi, czy może dołączyć do publicznego regionu.
Aktualnie gra znajduje się w ostatniej fazie tworzenia, a jej premiera planowana jest na 7 marca 2013 roku.