O różnicach w grafice pomiędzy pecetową a konsolowymi wersjami Metro: Last Light

Mateusz Stanisławski
2012/08/19 09:13

Metro: Last Light ma być najbardziej zaawansowaną technologicznie grą na blaszakach. Jaki poziom oprawy graficznej zaoferują konsolowe wersje produkcji? Ponoć bardzo zbliżony.

O różnicach w grafice pomiędzy pecetową a konsolowymi wersjami Metro: Last Light

Huw Beynon z THQ w rozmowie z redakcją X360 Magazine zdradził, jak w kontekście świetnie wyglądajacej edycji na komputery osobiste będzie prezentowała się wersja na konsole Microsoftu. – Nasz silnik 4A Engine cechuje się cross-platformową strukturą, która może być wykorzystana w przypadku wielordzeniowych urządzeń. Jest nad wyraz skalowalny, toteż mamy zadowalajacą wydajność w przypadku naprawdę szerokiego zakresu sprzętu – powiedział.

– Wszystko, co oferuje engine – dynamiczne oświetlenie czy też destrukcja środowiska, które już poprzednio wdrożyliśmy, ale były zarezerwowane dla bardziej oskryptowanych scen – są w Metro: Last Light wręcz wbudowane w gameplay. W grze będzie zniszczalne otoczenie, szczególnie w przypadku etapów nastawionych na wymiany ognia; wszystko to jest i prawidłowo funkcjonuje w wersji na konsole Xbox 360 – kontynuował.

– Szczerze mówiąc, to, co zaserwuje blaszakowa edycja, sprowadza się do bardziej zaawansowanych efektów świetlnych, wyższych rozdzielczości, wiekszej płynności, ale tak naprawdę nie ma niczego specjalnego w tym, że w przypadku konsoli obecnej generacji już nie możemy pracować na pewnych płaszczyznach. W sumie mógłbym powiedzieć: idź i spójrz na Metro 2033 w wersji na Xboksy 360, aby dowiedzieć, jakiej jakości oprawy możemy oczekiwać na obecnych konsolach – dodał.

GramTV przedstawia:

– Poprzednio jedną z największych zalet silnika 4A Engine było generowane przezeń dynamiczne oświetlenie. I oczywiście wnętrza w pierwszej części serii wyglądały imponująco na Xboksach 360. Mieliśmy wówczas mieszankę wielu różnych typów oświetlenia – świece, lampy naftowe, a nawet oślepiające listwy świetlne. Tym razem wokół będziemy mieli jeszcze dynamiczną aurę, włączając w to efekty związane z piorunami oraz poruszające się chmury, i wszystko to zawsze zostanie przeanalizowane przez silnik. Gra naprawdę będzie świetnie wyglądała na konsolach – zakończył.

Metro: Last Light trafi, abstrahując od powyżej wymienionych już platform sprzętowych, na konsole PlayStation 3 i Wii U. Premiera ma się odbyć na początku przyszłego roku.

Komentarze
18
Usunięty
Usunięty
21/08/2012 01:27

Ten trailer co ogladalem jakos graficznie nie powalal, gra wygladala tak samo jak poprzednia, wiec dziwi mnie ze ma byc niby taka zaawansowana graficznie ta nowa czesc.

Usunięty
Usunięty
20/08/2012 10:13

O wersji na PS3 nic nie mówi, czyli unikać tej gry na platformę SONY jak ognia...PS. Do wszystkich co tam rozprawiają o teselacji - to się da wykonać na X360. PCtowy poziom to nie będzie, ale teselacja jest. A AA raczej też będzie - FXAA jest tani.

ZubenPL
Gramowicz
20/08/2012 09:01
Dnia 19.08.2012 o 22:16, maggit napisał:

Serio? Chcesz mi powiedzieć, że teselacja działająca pod DX11 tak naprawdę korzysta z OpenGL? Nie wydaje mi się.

Nie ,ale teselacja nie została wymyślona przez twórców DX ani nie pojawiła się w nim jako pierwsza.




Trwa Wczytywanie