Crytek zamierza tworzyć jedynie gry free-to-play

Małgorzata Trzyna
2012/06/08 19:21

Crytek, studio odpowiedzialne za stworzenie Crysisa, zamierza tworzyć jedynie gry F2P. Szef firmy uważa, że DLC i usługi premium to po prostu dojenie użytkownika na śmierć.

Crytek zamierza tworzyć jedynie gry free-to-play

Szef Cryteka, Cevat Yerli, powiedział, że po wypełnieniu aktualnych kontraktów na tradycyjne, pudełkowe produkty, takie jak Crysis 3, Homefront 2 i Ryse, firma skupi się na tworzeniu gier free-to-play.

Pierwszym przykładem takiej produkcji jest dzieło kijowskiego studia, Warface, strzelanka multiplayer. W przyszłości wszystkie gry Cryteka będą opierać się o podobny model, wspierany przez społecznościową platformę gier GFACE.

GramTV przedstawia:

- Ponieważ tworzyliśmy gry konsolowe, wiedzieliśmy dokładnie, że przyszłością jest free-to-play i zabawa w sieci – powiedział Yerli. – Aktualnie nasza firma jest w fazie przemian, przerzucając się z pudełkowych produktów na całkowicie darmowe pozycje. To oznacza, że w przyszłości wszystkie gry, nad którymi pracujemy, jak również nowe projekty, nowe platformy i nowe technologie będą dostosowywane do free-to-play i rozgrywki online, przy zachowaniu najwyższej jakości.

Yerli uważa, że model biznesowy trzeba zmienić na najbardziej przyjazny użytkownikowi i nie wyraża się pochlebnie o obecnej sytuacji na rynku. Twierdzi, że gry F2P Cryteka będą z półki AAA, a firma zainwestuje w każdą z nich od 10 do 30 milionów dolarów.

- Jeśli spojrzeć na to, jakiego typu gry są obecnie dostępne na rynku dóbr pudełkowych, z DLC, usługami premium i czego tam jeszcze nie wymyślą, to jest dosłownie dojenie klientów na śmierć - mówi Yerli.

Komentarze
19
Usunięty
Usunięty
08/06/2012 22:19
Dnia 08.06.2012 o 22:08, Mercuror napisał:

Piszesz artykuł czy co, że wstawiasz taką bezsensowną, choć chwytliwą końcówkę? Jak może nam to wyjść na złe? Jeśli gry będą kiepskie to wyniki mikrotransakcji będą zbyt słabe, żeby ją utrzymać.

Nie, wyrażam swoje zdanie - teraz będę już wiedział że to zabronione. W "wyjściu na złe" chodziło mi o to że część twórców może zabrać się za to nie tak jak trzeba i od nowa zacznie się kopiowanie pomysłów konkurencji bez prób wymyślenia czegoś oryginalnego (patrz kopie WoWa czy CoDa).

Dnia 08.06.2012 o 22:08, Mercuror napisał:

Inna sprawa, że F2P zwyczajnie nie sprawdzi się w 90% gier, a już na pewno w grach singlowych. To bardzo specyficzny model, który w sumie pasuje tylko do gier typu LoL/Dota i ich większych kuzynów, pełnoprawnych MMO.

Ja to wiem, Ty to wiesz, ale nikt nie powiedział że nie spróbują tego wprowadzić - choćby jako test. Wydawcy szukają nowych sposobów zarabiania i jeśli coś może zapewnić im większe zyski to proste że będą chcieli skorzystać z okazji.

Usunięty
Usunięty
08/06/2012 22:08
Dnia 08.06.2012 o 22:02, Chaak napisał:

Nie zdziwiłbym się gdyby rynek poszedł w kierunku od dawna propagowanym przez Gabena: gry jako usługa, nie produkt. Inna sprawa czy wyjdzie to nam na dobre...

Piszesz artykuł czy co, że wstawiasz taką bezsensowną, choć chwytliwą końcówkę? Jak może nam to wyjść na złe? Jeśli gry będą kiepskie to wyniki mikrotransakcji będą zbyt słabe, żeby ją utrzymać.Inna sprawa, że F2P zwyczajnie nie sprawdzi się w 90% gier, a już na pewno w grach singlowych. To bardzo specyficzny model, który w sumie pasuje tylko do gier typu LoL/Dota i ich większych kuzynów, pełnoprawnych MMO.

Usunięty
Usunięty
08/06/2012 22:02

Model F2P potrafi przynieść więcej pieniędzy niż normalne wydania pudełkowe - myślicie że dlaczego Valve planuje wydanie nowej Doty właśnie w ten sposób? Na mikrotransakcjach można zbić niesamowitą kasę i możecie być pewni że coraz więcej producentów pójdzie w tym kierunku - nie twierdzę że zrezygnują całkowicie z normalnych gier, po prostu zobaczą że to się sprawdza i spróbują na tym zarobić (tak jak rzucili się na MMO, kopiowanie CoDa itd).Nie zdziwiłbym się gdyby rynek poszedł w kierunku od dawna propagowanym przez Gabena: gry jako usługa, nie produkt. Inna sprawa czy wyjdzie to nam na dobre...




Trwa Wczytywanie