Dead Space 3 - lawina szczegółów. Nieoficjalnych

Patryk Purczyński
2012/05/09 11:19

Choć Dead Space 3 nie został jeszcze oficjalnie ogłoszony, do sieci wyciekła kolejna porcja szczegółów na temat tej gry. Dowiadujemy się o trybie kooperacji, Isaacu Clarku, jego wrogach i broni.

Dead Space 3 - lawina szczegółów. Nieoficjalnych

Wczoraj informowaliśmy, że Electronic Arts potwierdziło nową odsłonę Dead Space'a. Gra ma zadebiutować w bieżącym roku fiskalnym firmy, czyli przed końcem marca przyszłego roku. Choć trzecia część serii horrorów od Visceral Games nie została jeszcze oficjalnie zapowiedziana, dziś możemy zaprezentować obfitą porcję szczegółów na jej temat. Mają one rzecz jasna charakter nieoficjalny. Pochodzą bowiem od anonimowego źródła, które przekazało swoją wiedzę redakcji serwisu IGN.

Tryb kooperacji

Tryb będzie oparty na systemie drop-in, drop-out - drugi gracz będzie mógł dołączyć do rozgrywki i opuścić ją w dowolnym momencie. Dla kooperacji przewidziano identyczny scenariusz jak dla kampanii single-player, z pewnymi tylko różnicami wynikającymi z pojawienia się drugiej postaci. Użytkownicy będą nie tylko razem eliminować wroga, ale też zawiąże się między nimi współpraca na polu wykorzystania elementów otoczenia, np. za pomocą telekinezy. Pojawi się ponadto opcja wzajemnego uzdrawiania i dzielenia się amunicją. Gra nie pozwoli natomiast, by w przypadku śmierci jednego z graczy drugi samotnie kontynuował podróż - obaj zostaną cofnięci do ostatniego punktu zapisu.

Broń

W Dead Space 3 znacząco mają się zmienić opcje alternatywnego wykorzystania danej broni. Obie funkcje będą się teraz wyraźnie od siebie różnić. Stanie się to możliwe dzięki nowej wersji warsztatu, w którym gracze ulepszali dotąd swój arsenał. Zmiany dosięgną przede wszystkim najsłynniejszej broni serii, piły plazmowej, której drugorzędna funkcja będzie teraz zupełnie inna, ale także chociażby równie dobrze znanego karabinu pulsacyjnego.

Isaac Clarke

GramTV przedstawia:

Zgodnie z wcześniejszymi nieoficjalnymi informacjami, główny bohater Dead Space 3 cierpi na pogłębiające się schorzenie psychiczne - miewa halucynacje, w trakcie których objawiają mu się przeraźliwe monstra. Jedną z największych nowości będzie możliwość kucania - ma ona pozwolić na chowanie się za mniejszymi obiektami. Isaac Clarke może także stosować uniki za pomocą przewrotów w prawym i lewym kierunku. Więcej będzie można zdziałać przy użyciu telekinezy. W Dead Space 3 posłuży ona nie tylko do przenoszenia przedmiotów, ale także obracania nimi. Sugeruje się, że nowe możliwości zostaną użyte do gier logicznych.

Przeciwnicy

Nekromorfy i kilku innych starych, dobrych znajomych to nie wszyscy nieprzyjaciele, jakich na swojej drodze spotka Isaac Clarke w Dead Space 3. I nie chodzi już nawet o inne gatunki krwiożerczych potworów, ale o ludzi! Na skutej lodem planecie główny bohater "trójki" po raz pierwszy w historii serii zmierzy się z homo sapiens sapiens. Będą to ciężkozbrojni żołnierze, którzy nie zawahają się wymierzyć broni palnej w Isaaca i obrzucić go granatami. Gracze będą musieli mieć oczy dookoła głowy, ponieważ potwory zaatakują z różnych stron. Należy przygotować się na walkę zarówno w ciasnych korytarzach i niewielkich pomieszczeniach, jak i na otwartych przestrzeniach.

IGN podaje dwa przykłady wyjątkowo groźnie wyglądających przeciwników. Jeden z nich przypomina zdecydowanie przerośniętego pająka, który - gdy tylko się do niego zbliżyć - pożre Isaaca w całości. Główny bohater musi biegać wokół przeraźliwej kreatury i celować w jej czuły punkt oraz wysuwające się odnóża. Prawdopodobnie graczom przyjdzie się zmierzyć z tym przeciwnikiem kilka razy. Informator podaje bowiem , że w krytycznym dla siebie momencie potwór chowa się do swojej jaskini. Innym monstrum jest ogromna, przypominająca robaka bestia wynurzająca się spod lodowej powierzchni planety (Diuna bis?).

Miejmy nadzieję, że więcej o Dead Space 3 dowiemy się podczas nadchodzących targów E3 2012.

Komentarze
15
Usunięty
Usunięty
31/05/2012 20:38

http://www.youtube.com/watch?v=KZDD60Pr82g&feature=g-u-u

Usunięty
Usunięty
10/05/2012 11:36

Brakuje tylko strzelania laserami z oczu i pajecza siecia z penisa.

Usunięty
Usunięty
09/05/2012 17:51
Dnia 09.05.2012 o 14:54, Fatal-X napisał:

To gadanie że Issac to tylko inżynier bez przeszkolenia jest już trochę nieaktualne. Noż, come on, gościu ma w tej chwili po dwóch grach, takie doświadczenie w zabijaniu tych potworów jakiego nie ma żaden ówczesny mu elitarny komandos.

Wszystko fajnie, ale właśnie to jako usprawiedliwienie turlania czy chowania za osłonami zabije resztki klimatu, jaki miała ta seria.Nie mam nic przeciwko takim manewrom w multi - ale w singlu gry, która rzekomo aspiruje do miana survival horroru?




Trwa Wczytywanie