Choć Dead Space 3 nie został jeszcze oficjalnie ogłoszony, do sieci wyciekła kolejna porcja szczegółów na temat tej gry. Dowiadujemy się o trybie kooperacji, Isaacu Clarku, jego wrogach i broni.
Choć Dead Space 3 nie został jeszcze oficjalnie ogłoszony, do sieci wyciekła kolejna porcja szczegółów na temat tej gry. Dowiadujemy się o trybie kooperacji, Isaacu Clarku, jego wrogach i broni.
Tryb będzie oparty na systemie drop-in, drop-out - drugi gracz będzie mógł dołączyć do rozgrywki i opuścić ją w dowolnym momencie. Dla kooperacji przewidziano identyczny scenariusz jak dla kampanii single-player, z pewnymi tylko różnicami wynikającymi z pojawienia się drugiej postaci. Użytkownicy będą nie tylko razem eliminować wroga, ale też zawiąże się między nimi współpraca na polu wykorzystania elementów otoczenia, np. za pomocą telekinezy. Pojawi się ponadto opcja wzajemnego uzdrawiania i dzielenia się amunicją. Gra nie pozwoli natomiast, by w przypadku śmierci jednego z graczy drugi samotnie kontynuował podróż - obaj zostaną cofnięci do ostatniego punktu zapisu.
W Dead Space 3 znacząco mają się zmienić opcje alternatywnego wykorzystania danej broni. Obie funkcje będą się teraz wyraźnie od siebie różnić. Stanie się to możliwe dzięki nowej wersji warsztatu, w którym gracze ulepszali dotąd swój arsenał. Zmiany dosięgną przede wszystkim najsłynniejszej broni serii, piły plazmowej, której drugorzędna funkcja będzie teraz zupełnie inna, ale także chociażby równie dobrze znanego karabinu pulsacyjnego.
Zgodnie z wcześniejszymi nieoficjalnymi informacjami, główny bohater Dead Space 3 cierpi na pogłębiające się schorzenie psychiczne - miewa halucynacje, w trakcie których objawiają mu się przeraźliwe monstra. Jedną z największych nowości będzie możliwość kucania - ma ona pozwolić na chowanie się za mniejszymi obiektami. Isaac Clarke może także stosować uniki za pomocą przewrotów w prawym i lewym kierunku. Więcej będzie można zdziałać przy użyciu telekinezy. W Dead Space 3 posłuży ona nie tylko do przenoszenia przedmiotów, ale także obracania nimi. Sugeruje się, że nowe możliwości zostaną użyte do gier logicznych.
Nekromorfy i kilku innych starych, dobrych znajomych to nie wszyscy nieprzyjaciele, jakich na swojej drodze spotka Isaac Clarke w Dead Space 3. I nie chodzi już nawet o inne gatunki krwiożerczych potworów, ale o ludzi! Na skutej lodem planecie główny bohater "trójki" po raz pierwszy w historii serii zmierzy się z homo sapiens sapiens. Będą to ciężkozbrojni żołnierze, którzy nie zawahają się wymierzyć broni palnej w Isaaca i obrzucić go granatami. Gracze będą musieli mieć oczy dookoła głowy, ponieważ potwory zaatakują z różnych stron. Należy przygotować się na walkę zarówno w ciasnych korytarzach i niewielkich pomieszczeniach, jak i na otwartych przestrzeniach.
IGN podaje dwa przykłady wyjątkowo groźnie wyglądających przeciwników. Jeden z nich przypomina zdecydowanie przerośniętego pająka, który - gdy tylko się do niego zbliżyć - pożre Isaaca w całości. Główny bohater musi biegać wokół przeraźliwej kreatury i celować w jej czuły punkt oraz wysuwające się odnóża. Prawdopodobnie graczom przyjdzie się zmierzyć z tym przeciwnikiem kilka razy. Informator podaje bowiem , że w krytycznym dla siebie momencie potwór chowa się do swojej jaskini. Innym monstrum jest ogromna, przypominająca robaka bestia wynurzająca się spod lodowej powierzchni planety (Diuna bis?).
Miejmy nadzieję, że więcej o Dead Space 3 dowiemy się podczas nadchodzących targów E3 2012.