Obsidian wstrzymuje prace nad swoim RPG-iem na Xbox Live Arcade

Kacper Matuszewski
2012/03/19 12:59
8
0

Niewiele ponad rok temu Obsidian Entertainment zapowiedziało, że w pierwszym kwartale tego roku za pośrednictwem Xbox Live Arcade ukaże się ich nowy RPG akcji. Teraz okazuje się, że prace nad tym tytułem zostały tymczasowo wstrzymane.

Obsidian wstrzymuje prace nad swoim RPG-iem na Xbox Live Arcade

Będzie to action RPG nastawione na dobrą zabawę, ale inaczej niż w Dungeon Siege. To będzie się troszkę różniło, inny gatunek z inną kamerą - tak na początku marca ubiegłego roku swoją nową grę opisywał Feargus Urquhart z Obsidian Entertainment. Przy okazji tej zapowiedzi padł też termin "pierwszy kwartał 2012 roku", ale teraz wiemy już, że nie uda się go dotrzymać.

Głos w sprawie ponownie zabrał Feargus Urquhart, który w rozmowie z serwisem Joystiq przyznał, iż projekt jest obecnie zawieszony, a studio zastanawia się, co zrobić z nim dalej. Możliwe więc, że ostatecznie nigdy się nie ukaże. A nawet jeśli tak, to być może w nieco innej formie.

GramTV przedstawia:

Obsidian przechodzi obecnie dość trudny okres. Przed kilkoma dniami donosiliśmy o fali zwolnień pracowników, która nawiedziła studio.

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
19/03/2012 22:36
Dnia 19.03.2012 o 22:08, TobiAlex napisał:

Widzisz michal_w NWN1 przeszedłem w wersji podstawowej, bez żadnych patchy, podobnie DA Origins czy DAII.

To dziwne, bo ja akurat miałem z nimi problemy, zwłaszcza z DA, który do patcha 1.05 wydanego parę miesięcy temu miał wycieki pamięci tak duże, że gra ładowała nawet proste mapy w 5 minut. Dodatkowo na Win7 64 gra traciła klatki jak miło bez żadnego powodu.

Dnia 19.03.2012 o 22:08, TobiAlex napisał:

AP był grywalny od dnia premiery?

Patrząc na DA:O i resztę gier Bioware''u miał od nich znacznie mniej bugów.

Dnia 19.03.2012 o 22:08, TobiAlex napisał:

AP nie był grywalny od samego początku

Był dla mnie. I nie miał żadnych dropów ani mem leaków.

Dnia 19.03.2012 o 22:08, TobiAlex napisał:

zadnia, których nie da się ukończyć (bodajże 2),

Hmm, mam przypomnieć, jak wyglądała sprawa z Dragon Age I i II?

Dnia 19.03.2012 o 22:08, TobiAlex napisał:

DS3 natomiast wcale nie jest DS''em właśnie na tle części poprzednich, to istna profanacja tej gry.

Chwila, czy nie pisałeś kiedyś, że nienawidzisz haterów Dragon Age''a II, bo twierdzą, że gra jest profanacją serii?

Dnia 19.03.2012 o 22:08, TobiAlex napisał:

I niby co oni chcą takiego wypuścić z cRPG? Choć jestem fanem gier cRPG, to osobiście mam już dość wszystkich gier bazujących na szczęściu (czytaj rzutach kościami),

A ja z kolei mam dość pseudo RPGów, w których gracz musi naciskać trigger/awesome button i czekam aż ktoś w końcu wróci do starych zasad walki.

Dnia 19.03.2012 o 22:08, TobiAlex napisał:

gdzie walkę tak naprawdę się tylko ogląda i w zasadzie nie bierze się w niej udziału (nie licząc używania mikstur czy ustawiania podwładnych w różnych miejscach).

I to jest niby mały wpływ na walkę? Jak źle będziesz to robił to z starych cRPGach zginiesz, bo one nie wybaczają tak łatwo szybką regeneracją many/zdrowia i obecnością kilku "panic-buttons".

Dnia 19.03.2012 o 22:08, TobiAlex napisał:

Może właśnie już czas na zmiany?

A może jednak czas na powrót? Nowe "RPGi" mi się przejadły, graczom jak widać również (o czym świadczy popularność DA:O czy Wasteland 2 a także staroci na GoGu). Podobna sprawa jak ze strzelankami - Druga Wojna się przejadła, przyszły czasy współczesne, które powoli zaczynają wszystkich nudzić.

Dnia 19.03.2012 o 22:08, TobiAlex napisał:

Aczkolwiek DS3 pokazał, że mają jeszcze dużo do zrobienia / nauczenia się.

IMO zrobili produkcję lepszą od oryginałów.

Dnia 19.03.2012 o 22:08, TobiAlex napisał:

A odnośnie Bethesdy - skoro wypuszczają świetne FNV czy Skyrim, to niech może pozostaną w tej epoce kamienia łupanego.

Zdajesz sobie sprawę z tego, że Fallout: New Vegas to właśnie gra Obsidianu?

TobiAlex
Gramowicz
19/03/2012 22:08

Widzisz michal_w NWN1 przeszedłem w wersji podstawowej, bez żadnych patchy, podobnie DA Origins czy DAII. AP był grywalny od dnia premiery? Widzisz to tak samo jak Ty miałeś problem z NWN1 a ja takowego nie miałem. AP nie był grywalny od samego początku - są zadnia, których nie da się ukończyć (bodajże 2), są miejsca gdzie fps spada niemiłosiernie i to na high endowym sprzęcie, są gadżety, które działają nie tak jak powinny... no ale czego się spodziewać, skoro Sega powiedziała, że ta gra w ogóle nie powinna się pojawić. DS3 natomiast wcale nie jest DS''em właśnie na tle części poprzednich, to istna profanacja tej gry. I niby co oni chcą takiego wypuścić z cRPG? Choć jestem fanem gier cRPG, to osobiście mam już dość wszystkich gier bazujących na szczęściu (czytaj rzutach kościami), gdzie walkę tak naprawdę się tylko ogląda i w zasadzie nie bierze się w niej udziału (nie licząc używania mikstur czy ustawiania podwładnych w różnych miejscach). Może właśnie już czas na zmiany? Aczkolwiek DS3 pokazał, że mają jeszcze dużo do zrobienia / nauczenia się. A odnośnie Bethesdy - skoro wypuszczają świetne FNV czy Skyrim, to niech może pozostaną w tej epoce kamienia łupanego.

Usunięty
Usunięty
19/03/2012 21:33

podwójny, jakimś cudem




Trwa Wczytywanie