Assassin's Creed III budowany od podstaw

Patryk Purczyński
2012/03/12 14:24

Podczas Game Developers Conference dyrektor kreatywny Assassin's Creed III, Alex Hutchinson, podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat produkcji gry, zdradzając kilka nowych faktów.

Assassin's Creed III budowany od podstaw

Akcja Assassin's Creed III obejmuje aż 30 lat - zaczyna się przed rozpoczęciem rewolucji amerykańskiej, a finał wypada już po jej zakończeniu - zdradził podczas Game Developers Conference Alex Hutchinson, którego słowa skrzętnie wynotował wysłannik Eurogamera. - Jedną z przyjemności pracowania nad nową postacią i uniwersum jest to, że możemy zacząć wszystko od podstaw - stwierdził dyrektor działu kreacji.

- Kiedy masz opowieść przechodzącą z jednej z gry do drugiej, a potem jeszcze do następnej, trudno jest cokolwiek usunąć. Sytuacja, w której ludzie w drugiej części tracą coś, co mieli w pierwszej odsłonie, jest nielogiczna. Mieliśmy więc problem z mechaniką, która nie była tak zwięzła, jak być może powinna być - zdradził.

- Wiemy, że w trzeciej części musimy wdrożyć mnóstwo nowości. Spróbowaliśmy zmniejszyć czas oczekiwania na zabicie kogoś. Obiecujemy, że w ciągu 30 sekund od rozpoczęcia rozgrywki już będziecie kogoś zabijać - zapowiedział Hutchinson.

Wyraźne zmiany będą musiały z pewnością nastąpić z uwagi na przeniesienie akcji z pełnych budynków miast do lasów. Dachy zabudowań mają tu zastąpić gałęzie drzew. - To prawda, przenieśliśmy się z kamiennych struktur, jakie dominują w Europie, do mniej spektakularnych budynków w Ameryce - przyznał szef działu kreacji Assassin's Creeda III. - Mogę jednak obiecać, że w grze jest mnóstwo kościołów, na które można się wspiąć - dodał.

- Tym razem mamy szansę, by zagłębić się w historię. Oferujemy graczom nie tylko możliwość wspinania się po zabytkowych budowlach, ale także bycia częścią historycznego wydarzenia - to okazja, by przebywać w Nowym Jorku w momencie gdy miasto płonie lub w Valley Forge w tym samym momencie, co Jerzy Waszyngton - mówił Hutchinson.

GramTV przedstawia:

Według podawanych przez niego informacji, nowy bohater ma się czuć wśród drzew równie dobrze, co asasyni z poprzednich odsłon Assassin's Creeda podczas sprawnego przemieszczania się po budynkach. Dodatkowym utrudnieniem mogą się jednak okazać ciężkie warunki atmosferyczne. - To były czasy, w których jeśli nie przygotowałeś się na zimę, umierałeś - przypomniał dyrektor kreatywny "trójki". - Zbudowaliśmy więc zupełnie nowy system śniegu i jesteśmy nim dość mocno podekscytowani.

Zdaniem Hutchinsona umiejscowienie gry w czasach amerykańskiej rewolucji przemówi także do współczesnego odbiorcy. Uczestniczenie w walkach narodowowyzwoleńczych jest według niego motywem ponadczasowym. - To także opowieść mająca znaczenie dla wielu różnych grup odbiorców - zaznaczył.

- Rewolucja amerykańska w sposób oczywisty jest ważna dla Amerykanów, ale także dla Brytyjczyków, którzy - i jest to żart historii - stoczyli wojnę domową na obcej ziemi, Francuzów, którzy wpompowali olbrzymie pieniądze wspierając Patriotów, co bezpośrednio doprowadziło do rewolucji we Francji, oraz dla reszty świata, gdyż to wydarzenie to korzenie amerykańskiego stulecia - podkreślił.

- Sposób, w jaki postrzegamy to uniwersum, oparty jest na dwóch fantazjach. Pierwsza dotyczy bycia asasynem, a druga bycia wirtualnym podróżnikiem w czasie, który odwiedza rozmaite miejsca na świecie w różnych okresach - dopowiedział Hutchinson.

Assassin's Creed III powstaje z myślą o pecetach, Xboksie 360 i PlayStation 3. Gry na półkach sklepowych należy spodziewać się 31 października.

Komentarze
14
M_S_13
Gramowicz
13/03/2012 21:52

A że to wyzwolenie zaczęło się od zniewolenia to już nie wspomną nie? ;>

Sanders-sama
Gramowicz
13/03/2012 14:08
Dnia 13.03.2012 o 10:07, Harrolfo napisał:

I tak długo się tym nie nacieszyłeś.

Prawda, ubolewam ale co zrobić...

Dnia 13.03.2012 o 10:07, Harrolfo napisał:

Trochę logiki - od rozpoczęcia gry ;P

To był sarkazm..

Dnia 13.03.2012 o 10:07, Harrolfo napisał:

Mnie martwi inna wypowiedź - uproszczenie i tak już łatwej gry.

Fakt, ciekawie to nie wygląda.

Usunięty
Usunięty
13/03/2012 10:07
Dnia 12.03.2012 o 19:52, Sanders-sama napisał:

Owszem, wkurzało mnie gdy zaczynałem takiego Revelations i miałem jedynie jakiś słaby mieczyk i zero kasy podczas gdy Brotherhooda zaczynamy ze wszystkim tym z czym kończyliśmy 2.

I tak długo się tym nie nacieszyłeś.

Dnia 12.03.2012 o 19:52, Sanders-sama napisał:

LOL, to intro będzie aż tak krótkie? :-/

Trochę logiki - od rozpoczęcia gry ;PMnie martwi inna wypowiedź - uproszczenie i tak już łatwej gry.




Trwa Wczytywanie