Żywa gotówka w Diablo III - Blizzard zaopiekuje się handlem przedmiotami

Patryk Purczyński
2011/08/01 11:58

Transakcje sprzedaży i zakupu przedmiotów w Diablo III przybiorą charakter oficjalny. Blizzard tłumaczy, że proceder i tak by istniał, a firma może w ten sposób zabezpieczyć klientów.

Żywa gotówka w Diablo III - Blizzard zaopiekuje się handlem przedmiotami

Liczne źródła donoszą, że Blizzard zdecydował się na dodanie serwisu aukcyjnego do Diablo III, za pośrednictwem którego gracze będą mogli za prawdziwą gotówkę kupować i sprzedawać przedmioty ze wspomnianego hack'n'slasha. GameSpy cytuje Roba Pardo, który podczas prezentacji miał powiedzieć: - Ludzie i tak by to robili, a dzięki temu my możemy to zabezpieczyć.

Słowa te pokrywają się z oficjalnym oświadczeniem Blizzarda: "Oparta na przedmiotach natura Diablo zawsze skutkowała istnieniem aktywnego ekosystemu handlowego. Dużą rolę w tych transakcjach odgrywały niepewne firmy zewnętrzne. Doprowadziło to do wielu problemów w kwestii obsługi klienta jak i doświadczeń płynących z gry, z którymi musieliśmy się liczyć. Naszym głównym celem względem domu aukcyjnego w Diablo III jest zapewnienie każdemu podstaw dla bezpiecznych, udanych i przystępnych działań ekonomicznych graczy".

Jak podaje z kolej GameSpot, wspierane będą różne waluty. Czy znajdzie się wśród nich także złoty - tego na razie nie wiadomo. Ten sam serwis ujawnia, że dostępna będzie opcja natychmiastowego zakupu oraz automatycznego składania ofert. Z niepotwierdzonych doniesień wynika, że dopuszczony zostanie handel zarówno uzbrojeniem, jak i całymi postaciami. MMO-Champion podkreśla natomiast, że kupować przedmioty będzie można także za złoto uzbierane w świecie gry (dzięki mistrzukrak i Jazz5).

GramTV przedstawia:

Teraz mniej przyjemna część - Blizzard będzie pobierał opłaty za wystawienie przedmiotów, tak jak robią to popularne serwisy aukcyjne. Rob Pardo tłumaczy, że ma to zapobiec pojawianiu się setek ofert z nikomu niepotrzebnymi znaleziskami. Transakcje mają być przeprowadzane anonimowo. Wprowadzenie tej funkcji nie oznacza pożegnania się z bezgotówkowymi wymianami między znajomymi. Te nadal mają być dopuszczone.

Data premiery Diablo 3 jest już znana! Czytaj więcej o Diablo 3

Komentarze
74
Usunięty
Usunięty
02/08/2011 23:33
Dnia 02.08.2011 o 22:59, Braveheart napisał:

Tak realną.. w serwisach, gdzie ludzie i twórcy takich serwisów mieli/mają po kilkanaście kont z różnymi botami śmigającymi praktycznie 24/h bo czasem przeca trzeba zrobić przerwę i opróżnić bota. Dzięki temu mieli spory drop...

Dnia 02.08.2011 o 22:59, Braveheart napisał:

Nie do końca się z tym zgodzę. Swego czasu było tak. Z nowymi patchami było to regulowane. Poza tym trzeba wiedzieć, gdzie latać po runy :-). Z pierwszym 1.13 tak często dropione były runy, że Blizzard wydał zaraz 1.13c odrobinę zmniejszając, ale tylko odrobinkę. Runy często były dropione.

Ok może się to pozmieniało, ja grałem na BN przed tym patchem.

Dnia 02.08.2011 o 22:59, Braveheart napisał:

Gubisz się chyba trochę we własnych zdaniach. Przecież zanim można by je było kupić za kasę i na forach gdzie funkcjonuje waluta Forum Gold [a każdy gracz w diablo zna powszechną najbardziej stronę do trade''u, której nazwy tutaj nie będę wymieniał.] te runy musiał ktoś wydropić ewentualnie skleić z dwóch mniejszych...

Sam na to odpowiadziałeś na samym początku xD.>Blizzard po prostu rozwiąże chyba

Dnia 02.08.2011 o 22:59, Braveheart napisał:

odwieczny problem z tym co jednocześnie zniszczyło klimat gry, ale gdzie bez tego był by spokój i trochę trudniej o zdobycie przedmiotu. Trade''y w grach są od zawsze... np runa vs runa.. item vs item. Ktoś gdzieś kiedyś ustalił wartość danego przedmiotu i runy i się zaczęła cała machina......

Czekaj czekaj bo nie jestem pewien czy my się właściwie nie zgadzamy w tym punkcie xD? Bo wydaje mi się, że ja napisałem z grubsza to samo :D.

Dnia 02.08.2011 o 22:59, Braveheart napisał:

Taaaaa. Wielkie modowanie.... rajt. Jeden w sumie prawdziwy MOD powstał - MEDIAN. <--- który na którym nie można grac po BN. [dla mnie to rybka] O innych nigdy nie było głośno, [nikt się za nie nie zabierał] a teraz ludzie się martwią, narzekają, stękają, że nie będzie opcji modowania bo przecież wiadomo.

Dlatego nie robię tu wielkiego hejtowania złej, łakomej na kasę firmy Blizzard :P. Doskonale zdaję sobie sprawę, że mody do D2 można policzyć na palcach rąk a jak Blizzard wyda D3 to przez dobrych klilka lat o modach nawet nie pomyślę, tak gra będzie dobra :D. Swoją drogą ja słyszałem jeszcze o modzie Valhalla ale nigdy nie chciało mi się babrać w instalację. MNedian w tej kategorii jest bardziej user friendly.

Dnia 02.08.2011 o 22:59, Braveheart napisał:

Nowa gra <--- jak to nie można ohh gosh. Jak oni mogli tak postąpić. Fanów i graczy Diablo ][ tyle na gramie co kot na płakał. Widać to chociażby po tym jak temat o Diablo ][ już praktycznie obumarły jest.. Swego czasu tętnił życiem a teraz ?. Raz na miesiąc ktoś posta tam napisze to dobrze jest. Teraz nagle wielkich "oczekiwatorów" się znalazło zapewne zagrali w życiu raz. Może trochę pograli po BN i zakończyli na tym karierę z tą grą. Teraz stękają marudzą przez pryzmat dobrze wspomnianych chwil [wtedy] i przegranych godzin. Czekają bo przecież to Diablo!!!!! WoooW powrót legendy.. po tylu latach oczekiwań i niepewności ...... ><. Prawda jest taka, że najwięcej będzie ludzi ownić, co ta grę znają jak własną kieszeń [m.in ja] Ci, którzy kiedyś tam pogrywali załapią nowego ''bakcyla'' oraz kolejna grupa ludzi to Ci, którzy zagrają czystej ciekawości bo sobie smaka narobili :-)

I właśnie IMO ci ludzie najgłośniej się drą jaki to Blizzard zły przy każdym newsie w stylu obowiązkowego netu albo brak modów.

Dnia 02.08.2011 o 22:59, Braveheart napisał:

Tu się zgadzam. W Diabełek ][ jak na tamte czasy był do tyłu [choć dla mnie stwierdzenie 100 lat za murzynami trochę za mocno powiedziane].. Ale to miało jakiś urok i do dzisiaj ma. SC1 <--- grafika tak prosta i piękna, ze chodziła na najsłabszych kompach jakie wtedy świat PC widział :D i co.. ludzie do dziś ją kochają ;-)

I to zawsze było u Blizzarda w zasadzie fajne :). Nie dość, że w zamian za grafikę dawali tony grywalności to jeszcze ich gry dało się odpalić praktycznie na wszystkim. Do dziś zresztą wspominam códowną instalację Diablo, podajesz ścieżkę, klikasz install i... odpala się gra :D.

Dnia 02.08.2011 o 22:59, Braveheart napisał:

Mronoth Ci nie odpisze... został zbanowany.

Wiem, widziałem w innym newsie o D3. Ale dzielnie się bronił 2 nowymi kontami nie xD. Mam nadzieję, że już nie wróci a bana powinien dostać dawno temu :P.

Usunięty
Usunięty
02/08/2011 22:59
Dnia 01.08.2011 o 22:09, Geeko napisał:

Yyy o co wy tyle krzyku robicie. Zniszczy ekonomię? A przepraszam jak było w D2? Za co tam można było kupić najlepsze itemy? a) za kasę.

Tak realną.. w serwisach, gdzie ludzie i twórcy takich serwisów mieli/mają po kilkanaście kont z różnymi botami śmigającymi praktycznie 24/h bo czasem przeca trzeba zrobić przerwę i opróżnić bota. Dzięki temu mieli spory drop...

Dnia 01.08.2011 o 22:09, Geeko napisał:

b) za wysokopoziomowe runy z szansą dropa równą 6 w totka.

Nie do końca się z tym zgodzę. Swego czasu było tak. Z nowymi patchami było to regulowane. Poza tym trzeba wiedzieć, gdzie latać po runy :-). Z pierwszym 1.13 tak często dropione były runy, że Blizzard wydał zaraz 1.13c odrobinę zmniejszając, ale tylko odrobinkę. Runy często były dropione.

Dnia 01.08.2011 o 22:09, Geeko napisał:

A jak zdobywało się takie runy? a)dropiąc (jaaaaaaaaaasneeee).b) za kasę.

Gubisz się chyba trochę we własnych zdaniach. Przecież zanim można by je było kupić za kasę i na forach gdzie funkcjonuje waluta Forum Gold [a każdy gracz w diablo zna powszechną najbardziej stronę do trade''u, której nazwy tutaj nie będę wymieniał.] te runy musiał ktoś wydropić ewentualnie skleić z dwóch mniejszych... Blizzard po prostu rozwiąże chyba odwieczny problem z tym co jednocześnie zniszczyło klimat gry, ale gdzie bez tego był by spokój i trochę trudniej o zdobycie przedmiotu. Trade''y w grach są od zawsze... np runa vs runa.. item vs item. Ktoś gdzieś kiedyś ustalił wartość danego przedmiotu i runy i się zaczęła cała machina......

Dnia 01.08.2011 o 22:09, Geeko napisał:

Jedyne co zrobił Blizzard to zalegalizował wreszcie coś z czym walczyć się nie dało, jeżeli opłaty będą niskie (a pewnie będą) to ludzie będą woleli robić to na serwerach bo łatwiej, szybciej i przede wszystkim bezpieczniej niż przez allegro/fora internetowe. World of Warcraft miał zupełnie inny system dropów, zupełnie inny system handlu tak więc Jedyne co mnie faktycznie to boli to zakaz modowania bo muszę przyznać, że dla mnie D2 Median baaaardzo przedłużył życie tej grze.

Taaaaa. Wielkie modowanie.... rajt. Jeden w sumie prawdziwy MOD powstał - MEDIAN. <--- który na którym nie można grac po BN. [dla mnie to rybka] O innych nigdy nie było głośno, [nikt się za nie nie zabierał] a teraz ludzie się martwią, narzekają, stękają, że nie będzie opcji modowania bo przecież wiadomo. Nowa gra <--- jak to nie można ohh gosh. Jak oni mogli tak postąpić. Fanów i graczy Diablo ][ tyle na gramie co kot na płakał. Widać to chociażby po tym jak temat o Diablo ][ już praktycznie obumarły jest.. Swego czasu tętnił życiem a teraz ?. Raz na miesiąc ktoś posta tam napisze to dobrze jest. Teraz nagle wielkich "oczekiwatorów" się znalazło zapewne zagrali w życiu raz. Może trochę pograli po BN i zakończyli na tym karierę z tą grą. Teraz stękają marudzą przez pryzmat dobrze wspomnianych chwil [wtedy] i przegranych godzin. Czekają bo przecież to Diablo!!!!! WoooW powrót legendy.. po tylu latach oczekiwań i niepewności ...... ><. Prawda jest taka, że najwięcej będzie ludzi ownić, co ta grę znają jak własną kieszeń [m.in ja] Ci, którzy kiedyś tam pogrywali załapią nowego ''bakcyla'' oraz kolejna grupa ludzi to Ci, którzy zagrają czystej ciekawości bo sobie smaka narobili :-)

Dnia 01.08.2011 o 22:09, Geeko napisał:

@Mronoth misiu poziomkowy podaj ty mi chociaż jedną grę Blizzarda w której grafika nie leżała błagając o dobicie. O ile w Warcrafcie i Warcrafcie 2 nikt słowem nie wspominał bo to były czasy gdzie na grafikę się nie narzekało, tak już SC czy Diablo były 100 lat za murzynami. Warcraft 3 też dupy nie urywał a przy WoWie była to pierwsza z wymienianych wad. Więc o ile może się komuś nie podobać styl w jaki poszli tak narzekanie, że grafika jest za stara w przypadku Blizzarda zakrawa na kpinę.

Tu się zgadzam. W Diabełek ][ jak na tamte czasy był do tyłu [choć dla mnie stwierdzenie 100 lat za murzynami trochę za mocno powiedziane].. Ale to miało jakiś urok i do dzisiaj ma. SC1 <--- grafika tak prosta i piękna, ze chodziła na najsłabszych kompach jakie wtedy świat PC widział :D i co.. ludzie do dziś ją kochają ;-)>/.../ @Mronoth misiu poziomkowy podaj ty mi chociaż jedną grę Blizzarda w której grafika nie leżała błagając o >dobicie.Mronoth Ci nie odpisze... został zbanowany.

Usunięty
Usunięty
01/08/2011 23:10
Dnia 01.08.2011 o 22:39, Zgreed66 napisał:

Raczej chodziło mi to, ze wydropisz itemy i po tygodniu no-life''u twoj set wyglada calkiem inaczej ;)

Nie wiadomo, jak to będzie z mechaniką w tej grze, jak będą wyglądały sety czy skille, ale w pewnym momencie i tak skrystalizują się, że tak powiem, jakieś schematy itemów, tzw. BISy na każdą okazję itd. A wtedy będzie się działo, oj będzie. ;-)Tym bardziej, że real money są dodatkowym czynnikiem motywującym. Ja daję tej grze tak z... no, miesiąc może dwa. ;-) Nie no, to oczywiście żart.

Dnia 01.08.2011 o 22:39, Zgreed66 napisał:

Ja, nie. IMO gold tez jakąś wartość ma.

Jeśli gold będzie miał naprawdę jakąś tam wartość, to możesz być pewny że i na RM AH też się pojawi... i to w dużej ilości. Także na jedno wyjdzie.

Dnia 01.08.2011 o 22:39, Zgreed66 napisał:

W koncu nie wszyscy kupuja itemy za kase i patrz wyzej, czesto zmieniasz set na drodze do najbardziej imba seta. Jakoś nie wydaje mi sie, ze nagle cały serwer wyrzucał tylko i wylacznie real money na kazdy item, wiec raczej tylko by sie oplacalo tylko nieliczne party kupować, czyli te imba, ktore znowu trzeba w pocie czoła nafarmić. Więc na 100% się wyklaruje jakiś przelicznik gold~sałata.

To co piszesz zapewne będzie miało rację bytu, ale obawiam się że nie w high end gamie. Oczywiście mogę się mylić.

Dnia 01.08.2011 o 22:39, Zgreed66 napisał:

Problem jest taki, ze te chinczyki i tak wyrobiłyby tego golda/itemy i pusciły na lewo. Wiec jakis przelicznik gold (bo te przedmioty mają jakąś wartość w grze) a dolce (bo sprzedaja je lewo- na ebay np) Wiec nie wazne czy to wyladowaloby na ah z rm, czy goldem i tak byłoby po ptokach, tylko byś tego nie widzał. Mało tego, jestem w 100% przekonany, ze interesy na lewo i tak beda ;) i bedziesz mógł gdzies tam sobie kupić taniej golda za kapuche i potem seta ;p

Oczywiście, tłumaczenie Blizzarda że to i tak już było. Niech sobie do rzyci wsadzą takie tłumaczenie. Robią wszystko, aby jak najwięcej rzeczy w swoich grach kontrolować, ograniczają piractwo, sprzedaż na rynku wtórnym, nawet modding, ale z ingerowaniem w świat gry poprzez zakupy RM już im się walczyć odechciało. Po prostu sami zwęszyli na tym kasę i tyle. Bastards. ;-)




Trwa Wczytywanie