Informacje

S.T.A.L.K.E.R. 2 - nowe, skromne szczegóły

31

Pamiętacie jeszcze, że GSC GameWorld pracuje nad drugą częścią FPS-a S.T.A.L.K.E.R.? Mamy coś, co choć po części zaspokoi Wasze pragnienie nowych informacji na temat tej gry.

S.T.A.L.K.E.R. 2 - nowe, skromne szczegóły - obrazek 1

Jeden z użytkowników forum NeoGAF opublikował krótką listę nowinek na temat S.T.A.L.K.E.R.-a 2, o którego istnieniu wiemy od blisko roku. Zgodnie z przekazanymi przez niego informacji, głównym bohaterem ma być Strelok - ten sam, którego gracz miał dorwać w Shadow of Chernobyl.

W "dwójce" ma pojawić się wiele lokacji znanych z poprzedniej części. Podobnie będzie z fabułą, która ma zostać w połowie wypełniona wydarzeniami już wcześniej przedstawionymi. Historia w grze ma być ponadto powiązana z powstającym filmem. Być może pojawią się etapy, na których gracz będzie sterował pojazdem. Nad S.T.A.L.K.E.R. 2 pracuje rzekomo 60 osób.

Powyższe wieści autor wpisu zaczerpnął z nagrania wideo, w którym przedstawiciel GSC GameWorld odpowiada na pytania fanów. Przypomnijmy, że premiera S.T.A.L.K.E.R. 2 przewidziana jest na przyszły rok. Brak nowych wieści na temat gry nakazuje jednak dość ostrożnie podchodzić do tego terminu - zwłaszcza, jeśli wziąć pod uwagę, jak mocno wydłużały się prace nad pierwszą częścią.

31 komentarzyDodaj swój

Przeczytaj wszystkie komentarze na forum
Nalfein

"głównym bohaterem ma być Sterlok - ten sam, którego gracz miał dorwać w Shadow of Chernobyl."
Trochę to dziwnie brzmi, ale pewnie chodzi o niespojlerowanie.

Odpowiedz
G dariuszp

Wystarczy popatrzeć na Wiedźmina. Kosztował mniej jak zachodnie produkcje a bije je na głowę. Minecraft kosztował tyle co nic (zrobiony przez 1 osobę) a zarobił więcej jak niejedna gra ze średniej półki.

Odpowiedz
G donKAMILLO95

powinno być chyba strelok a nie sterlok

Odpowiedz
Bezimek

Z tego co pamiętam to Strelok był właśnie głównym bohaterem pierwszej części czyli postać którą graliśmy= Strelok i na tym polegała przewrotność fabuły: polowaliśmy na samego siebie :)
Zresztą w najlepszym zakończeniu I części można się o tym dowiedzieć ( tym ze zniszczeniem biokomputera)

Odpowiedz
G Antosz

Bezimek- a nie wpadłeś na to, że autor newsa nie chciał SPOJLEROWAĆ TYM CO NIE GRALI?!

Odpowiedz
G Jamz

Ah, poszedl juz ninja-edit, jak zawsze tutaj bez podziekowania userom za wykonywanie pracy autora. A tak chcialem pojechac za wypisywanie glupot.

Odpowiedz
SOS_PL

> Z tego co pamiętam to Strelok był właśnie głównym bohaterem pierwszej części czyli postać którą graliśmy= Strelok i na tym polegała przewrotność fabuły: polowaliśmy na samego siebie :) Zresztą w najlepszym zakończeniu I części można się o tym dowiedzieć ( tym ze zniszczeniem biokomputera) Fail.

Odpowiedz
G Baknak

Wygląda na to, że szykuje się kolejna klimatyczna gra z wciągającą fabułą. Mam jedynie nadzieję, że wezmą sobie do serc narzekania graczy i poprawią to, co skopali w pozostałych odsłonach serii.

Odpowiedz
absmak

> Wygląda na to, że szykuje się kolejna klimatyczna gra z wciągającą fabułą. Mam jedynie
> nadzieję, że wezmą sobie do serc narzekania graczy i poprawią to, co skopali w pozostałych
> odsłonach serii.
To znaczy co? Drugiej tak świetnej serii fps'ów ze świecą szukać, a tak klimatycznej - po prostu nie ma.Na dwójeczkę czekam z wywieszonym jęzorem.

Odpowiedz
G Selv

Kurczę, mi się marzą nowości w lokacjach, tajemnicach i historii.
SoC był dla mnie niesamowity dlatego, że nie wiedziałem czego się spodziewać. Kolejne "pod"-części były OK ale to już totalnie nie to samo.
Teraz się dowiaduje, że znowu ta sama historia, znowu te same lokacje i te same postacie.
Dla mnie 50% klimatu właśnie prysła.

Odpowiedz
G Myszasty

> To znaczy co? Drugiej tak świetnej serii fps'ów ze świecą szukać, a tak klimatycznej
> - po prostu nie ma.
Święte słowa! Ale bugów masa... :P> Na dwójeczkę czekam z wywieszonym jęzorem.
Ja swoim już kurz z podłogi zaczynam zbierać. ;)Ma tylko nadzieję, ze chopakom ze słonecznej Ukrainy nie odbije i nie "dokonają kilku niewielkich zmian z myślą o szerszym kręgu odbiorców"...

Odpowiedz
G Crew_900

Bardzo mały budżet. Możemy więc spodziewać się tego co było w Czystym Niebie, czyli masa ale to ogromna masa bugów które są nadal oraz brak beta testów gry....

Odpowiedz
mronoth

"Nad S.T.A.L.K.E.R. 2 pracuje rzekomo 60 osób, a budżet projektu wynosi 3 miliony dolarów (wygląda to dość skromnie przy przewidywanych przez Michaela Pachtera 50 milionach dolarów na sam marketing Battlefielda 3, prawda?)."

moglibyscie dawac linka do zrodla skoro nawet tlumaczyc nie umiecie, 3mln za cala gre? na 3 platformy? moze 1mln za 1 platforme? musieliby niewolnikow zatrudnic
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=437283

"-the movie's budget is 3 million $"
przetlumacze zeby nie bylo watpliwosci:
"- budzet filmu - 3 miliony $"

Odpowiedz
G Fang

Pojazdy na niektórych etapach? Czyli co nie będzie już otwartego świata tylko etapy (co innego gdyby napisali w niektórych lokacjach)? Dodatkowo trzy miliony to bardzo skromnie, mam nadzieje że nie robią marnego FPS-a który będzie kalką CoD-a :(

Odpowiedz
absmak

> Święte słowa! Ale bugów masa... :P
Czy ja wiem... SoC połatali całkiem ładnie, po doinstalowaniu do niego Complete 2012 nie uświadczyłem żadnych problemów, a długo się grało, oj długo. Przy CoP była w zasadzie bajka - nie odnotowałem nic, a po instalacji CoP Complete - bajka do kwadratu :] Z całej trójki problematyczny był jedynie CS, który...no cóż. Powiedzmy, że go nie polecam. I ze względu na bugi (Complete nieco poprawia sytuację) i ze względu na nietrafione pomysły (wojny frakcji...ratunku...). Jeśli Stalkera 2 wydadzą tak odpluskwionego, jak CoP - nie mam pytań, będę grał i grał i grał... :]> Ja swoim już kurz z podłogi zaczynam zbierać. ;)
Hehe, no u mnie ten stan jest coraz bliższy ;) W tzw. międzyczasie - kolejny raz CoP :] > Ma tylko nadzieję, ze chopakom ze słonecznej Ukrainy nie odbije i nie "dokonają kilku
> niewielkich zmian z myślą o szerszym kręgu odbiorców"...
Również mam taką nadzieję. Nawet nie chce myśleć inaczej, bo to by załatwiło tę serię, która jest tak dobra właśnie m.in. z tego powodu, że jest "inna" :] Marzy mi się dodatkowy tryb, coś jak "hardcore" z New Vegas. Totalny survival.Jedyne, co by mogli zmienić, to multiplayer. Dorzucić jakieś świeże pomysły, tryby, zrobić coś spójnego. Potencjał jest ogromny i tylko ten element w Stalkerach kulał :]

Odpowiedz
G Myszasty

> ciach
Owszem, połatane, zmodowane etc. Stalkiery są grywalne. Ale ja grałem zawsze (z racji recek) tuż po premierach, więc co nieco o bugach wiem. :) CS zaczynałem chyba z cztery razy, tak było zababolone i uraz pozostał... :)Co nie zmienia faktu, że właśnie za absolutnie niepowtarzalny klimat, bezkompromisowe podejście i ogólny oldschool twardej mechaniki, jest to jedna z najbardziej szanowanych przeze mnie serii na świecie. No i do tego moje ukochane postapo... :DTo ja też edytnę... :)Tryb hardcore - jak dobrze poszukać po modach, to się coś takiego znajdzie. Poza tym połowę elementów z hardcore'u w NV i tak w Stalkerach ma się na wejściu. No sorry, ammo waży w pytkę. :)

Odpowiedz
Ozi_GT

Jak na moje, te informacje to bujda.

Odpowiedz
absmak

> Bardzo mały budżet (...)
Paradoksalnie, to IMO tak niewielki budżet w rękach tak zdolnych ludzi jest tylko zaletą. Wymaga bowiem większej kreatywności i talentu, aby zrobić coś dobrego. Jak na razie twórcom Stalkera wychodziło to bardzo dobrze, a takich zespołów jest więcej (ot, choćby ludzie od Divinity 2: DKS, którzy skromnymi środkami zrobili IMO jednego z najciekawszych i najbardziej innowacyjnych cRPG z tych dostępnych na rynku).@Myszasty: wiem, są mody, ale ja chciałbym taki totalny hardcore od ręki, jako opcja :] Fajnie, gdyby udostępnili również odpowiednie narzędzia dla moderów. Wtedy to by się działo, bo co jak co, ale community Stalkera jest po prostu świetne i cholernie zdolne :]

Odpowiedz
G Myszasty

> (ot, choćby ludzie
> od Divinity 2: DKS, którzy skromnymi środkami zrobili IMO jednego z najlepszych cRPG
> dostępnych na rynku).
Zgadza się. Za kontent, dialogi, zadania, samo podejście - 10/10. Ale technicznie, to była porażka. Niewiele gier mnie tak wymęczyło. Ale zaciskałem zęby i grałem dalej... :)>
> @Myszasty: wiem, są mody, ale ja chciałbym taki totalny hardcore od ręki, jako opcja
> :] Fajnie, gdyby udostępnili również odpowiednie narzędzia dla moderów. Wtedy to by się
> działo, bo co jak co, ale community Stalkera jest po prostu świetne i cholernie zdolne
> :]
Owszem. Kiedyś się troszkę bawiłem, jakość i kompleksowość niektórych modów mnie zabijała. A ja jestem ciekaw, co się dzieje dalej z konwersją SoC na CryEngine 2. Pierwszy Stalker z fizyką od Cryteka? No panie... :)

Odpowiedz
absmak

> Zgadza się. Za kontent, dialogi, zadania, samo podejście - 10/10. Ale technicznie, to
> była porażka. Niewiele gier mnie tak wymęczyło. Ale zaciskałem zęby i grałem dalej...
> :)
Pierwsze Divinity 2: Ego Draconis - racja, festiwal błedów. Ale już reedycja, zremasterowana, z dorzuconym "gratis" dodatkiem - zupełnie inna gra. Przy Ego Draconis naciskał wydawca, przy DKS - mieli większa swobodę i efekty widać od razu. Jeśli swoimi błędami zmęczył Cie ED, to serdecznie polecam DKS - zupełnie inne wrażenia, bomba. I do tego ta muzyka i humor i te questy (gadające warzywa...no gdzie indziej coś takiego, a jakże świetnie zrobione)...auuuu :]> Owszem. Kiedyś się troszkę bawiłem, jakość i kompleksowość niektórych modów mnie zabijała.
> A ja jestem ciekaw, co się dzieje dalej z konwersją SoC na CryEngine 2. Pierwszy Stalker
> z fizyką od Cryteka? No panie... :)
Szczerze - wątpię, aby ta totalna konwersja kiedykolwiek ujrzała światło dzienne w formie nadającej się do grania. Ale może zostanę przyjemnie zaskoczony. Tutaj dochodzi kwestia silnika - ten ze Stalkera "miał coś w sobie", czego CE2 brakuje. Nie potrafię tego słownie określić, ale również był jakiś taki..."inny" :] IMO gdyby mogli wykorzystać silnik z Metro 2033, to miałbym "eyergasm" ;] Oj, aż mi ślinka pociekła ;)

Odpowiedz
KMyL

@Jamz

XD Padłem ze śmiechu !)

Odpowiedz
Zygilolo

A ja nie rozumiem co tam robi strelok... Po zakończeniu Call of Prypiat myślałem ,że już się nie pojawi. Bardzo lubię tę postać, ale nie rozumiem ,czy to właściwie ma być sequel, czy prequel? Powrót tego bohatera jest chyba ciut naciągany.

Odpowiedz
G Muradin_07

Jak wyjdzie to będzie można oceniać... a tak nie chce sobie robić nadziei ciągle że wyjdzie za rok, następny rok, i następny... i tak dalej.

Odpowiedz
G Kreek

60 osób to chyba jak na dzisiejsze standardy bardzooo mało. Znowu będzie gra z kupą dobrych pomysłów, z klimatem, która z powodu bugów dla wielu będzie po prostu niegrywalna.

Odpowiedz
G Zordon88

Czy STALKER 2 nie jest robiony przypadkiem n CryEnigne 3 ? Tak kiedyś słyszałem po drugie panowie z Cryteka mówili że na ich Engine powstaje teraz wiele gier.Grafika w Stalkerach nie była zła ale lokacje mało realistyczne, Ukraina to przecież lasy a 90 % Stalkera spędziliśmy na brzydkich polach na których drzewa pojawiały się w odstępach co 50 metrów.

Odpowiedz
mronoth

> Czy STALKER 2 nie jest robiony przypadkiem n CryEnigne 3 ?
kiedys byly takie plotki, ale nic oficjalnie nie wiadomo, na forum neogaf gosc napisal, ze wersja na ps3 nie jest pewna wiec mialbym watpliwosci czy jednak robia na ce3, bo chyba na ce3 nie byloby wielkim problemem wydac gry na ps3... wiele sie nie dowiemy przed premiera bo powiedzieli, ze dopiero 2-3 miesiace przed wydaniem gry ma sie zaczac kampania reklamowa

Odpowiedz
G Baknak

> To znaczy co? Drugiej tak świetnej serii fps'ów ze świecą szukać, a tak klimatycznej
> - po prostu nie ma.
> Na dwójeczkę czekam z wywieszonym jęzorem.
Masa baboli, czasami sztucznie wyglądające animacje... trochę tego było. Najbardziej rozwalały mnie granaty miotane przez przeciwników w Clear Sky - można było schować się w bunkrze, ale granaty, w ilościach hurtowych, zawsze upadały koło stóp naszego bohatera.Dobrze wiem, że nie ma drugiej tak klimatycznej i wciągającej gry, ale te błędy po prostu psuły rozgrywkę. Cierpiałem z tego powodu, ale mimo to grałem. Teraz chciałbym czerpać tylko przyjemność...

Odpowiedz
G Steelshadow

Może nie do końca na temat, ale mam parę pytań, czy mody\ patche zmieniły coś w kwestti celności broni, czy wciąż na początku dysponujemy airsoftowymi replikami za 50 zł? Poza tym w CoP lepiej zagrać pierwszy raz w zwykłą wersję, czy Complete?

Odpowiedz
absmak

> Może nie do końca na temat, ale mam parę pytań, czy mody\ patche zmieniły coś w kwestti
> celności broni, czy wciąż na początku dysponujemy airsoftowymi replikami za 50 zł? Poza
> tym w CoP lepiej zagrać pierwszy raz w zwykłą wersję, czy Complete?
Mi tam strzelanie w Stalkerach bardzo pasuje, ale oczywiście są mody odpowiedzialne za wprowadzenie dodatkowej porcji realizmu do zachowania broni. Na początek polecam sprawdzić stronę moddb.com. Co do CoP - ja polecam od razu zagrać z modem complete. Oczywiście o ile posiadasz odpowiednio mocny sprzęt :]Baknak - no niestety, ale Clear Sky do tej pory jest zabłędzony jak diabli. Generalnie ta część była dla mnie nieporozumieniem i gdybym od niej zaczął, to pewnie na niej moja przygoda ze Stalkerami by się zakończyła. Nie polecam...

Odpowiedz
G DonSzabla

Jako fan serii kupię w ciemno.
Każda część jest genialna.

Odpowiedz
Przeczytaj wszystkie komentarze na forum
Najnowsze
Lubisz nas?