Twórcy MMO Rift: Nie potrzebujemy 10 milionów subskrybentów

Patryk Purczyński
2011/02/25 20:35

Producenci masówki Rift mierzą siły na zamiary i nie oczekują od swego nowego dzieła skutecznego ataku na liderującego od lat na rynku MMO World of Warcraft.

- Od premiery WoW-a minęło sześć lat, a my nawet nie widzieliśmy pretendenta do tronu - mówi Will Cook z Trion Worlds. Czy może nim się stać nowe dzieło jego ekipy, Rift? Wygląda na to, że producenci nie mają aż tak wysoko sięgających ambicji. - Nie potrzebujemy dziesięciu milionów subskrybentów, potrzebujemy wystarczającej liczby - mówi ogólnikowo. Twórcy MMO Rift: Nie potrzebujemy 10 milionów subskrybentów

- Chcemy odpowiednio zadbać o naszą społeczność. Beta była dla nas testem szybkości reakcji na prośby i działania graczy - stwierdza Cook i przywołuje starsze tytuły, jak Everquest czy Dark Age of Camelot. To właśnie ich producenci cechują się jego zdaniem wzorcowym podejściem do użytkownika.

- Te społeczności były niewielkie, ale oddane, co pozwoliło przetrwać wspomnianym pozycjom przez wiele lat. One nie miały dziesięciu milionów odbiorców, liczby te były dużo skromniejsze, a mimo to istnieją od zawsze. Musimy docenić naszą społeczność, tak jak to się kiedyś robiło - kwituje członek Trion Worlds.

GramTV przedstawia:

Rift w Polsce zadebiutuje 4 marca, a już teraz zachęcamy do lektury świeżutkiego betatestu przygotowanego przez Bambuska.

Komentarze
76
Usunięty
Usunięty
28/02/2011 12:22
Dnia 27.02.2011 o 17:42, Strider napisał:

> Z tego co widziałem, to Rift jest idealną kopią WoW''a, przynajmniej na poziomie interfejsu > - walka też dużo się nie różni. Grafika jest lepsza, ale to nic dziwnego. > Co ten WoW zrobił z ludźmi. To właśnie WoW skopiował co tylko się dało od paru starszych MMO i zaprezentował to w odpowiedniej dawce i przy zaniżonych wymaganiach systemowych. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Z tego co widziałem, to WoW jest idealną kopią Everquesta i Asheron''s Call, przynajmniej na poziomie interfejsu - walka też dużo się nie różni. Grafika jest lepsza, ale to nic dziwnego. Problem, w tym, że młode pokolenie oprócz WoWa nie zna nic innego i w każdym innym MMO upatruje kalki WoWa, nie zdając sobie nawet sprawy, że to WoW jest idealną kalką.

Zapożyczył rozwiązania z innych produkcji, ale przecież to nie wszystko. Gdyby chodziło tylko o kalkowanie, to każdy mógłby stworzyć WOWa. Goście przez lata procowali nad czymś, co mogłoby uchodzić za idealne MMO. Wow jest idealnym wzornikiem ,a nie kalką. To reszt a właśnie stara się kalkować ten wzornik, który jest dość bliski ideałowi, tak przy okazji

Strider
Gramowicz
28/02/2011 07:38
Dnia 28.02.2011 o 07:28, L33T napisał:

Czyli w Rift mamy coś na kształt 3 podklas tak ? Z czego aktywna może być jedna ? To czym to się różni od Prime/Second spec w WoW ?

Mamy 4 klasy, każda z nich dzieli się na 8 Souli ze swoimi "drzewkami talentów", gracz wybiera 3 z 8 Souli, których talenty można dowolnie ze sobą mieszać, mało tego, można je w locie zmieniać na inne, jeśli wcześniej wykupimy sobie taką możliwość. Poza tym na 50 poziomie są do odblokowania specjalne Soule PvP. Z czasem mają dochodzić też nowe.Czym się to różni od WoWa? Wszystkim. Elastyczność pomiędzy klasami jest przeogromna, a swoboda mieszania Souli w obrębie poszczególnych klas sprawia, że w rezultacie w grze może wystąpić kilkaset różnych rodzajów (podklas) postaci. Tutaj naprawdę każdy znajdzie coś, odpowiadającego jego własnemu stylowi gry.

L33T
Gramowicz
28/02/2011 07:28

Czyli w Rift mamy coś na kształt 3 podklas tak ? Z czego aktywna może być jedna ? To czym to się różni od Prime/Second spec w WoW ?




Trwa Wczytywanie