Blizzard ujawnia przyczyny uśmiercenia StarCraft: Ghost

Patryk Purczyński
2011/02/15 11:57

Wielu graczy zapewne do dziś nie może przeboleć, że Blizzard nie dokończył prac nad StarCraft: Ghost. Okazuje się, że przyczyn należy upatrywać nie tylko w ówczesnym nadejściu nowej generacji konsol.

- Pracowaliśmy nad StarCraft: Ghost w tym samym czasie, w którym produkowaliśmy StarCrafta II i World of Warcraft - wspominał Mike Morhaime, współzałożyciel Blizzard Entertainment, podczas swego przemówienia na DICE Summit. - WoW wręcz eksplodował, więc musieliśmy podjąć jakieś decyzje względem posiadanych przez nas zasobów. To nie było środowisko, w którym StarCraft: Ghost mógł przetrwać. Nie mogliśmy robić wszystkiego naraz - dodał. Blizzard ujawnia przyczyny uśmiercenia StarCraft: Ghost

Dotychczas mówiło się, że planowany na PS2, Xboksa i GameCube'a spin-off StarCrafta musiał ostatecznie upaść z uwagi na dochodzącą do głosu nową generację konsol. Teraz wiemy jednak, że do zamknięcia projektu mocno przyczynił się również World of Warcraft. Wyniki finansowe z ostatnich lat wskazują, że Blizzard postąpił słusznie. Gracze nie patrzą jednak na uzyskiwane przez producenta i wydawcę dochody, dlatego wśród nich zdania będą z pewnością podzielone.

StarCraft: Ghost został zapowiedziany w 2002 roku, a jego produkcję powierzono ekipie Nihilistic Software. Już dwa lata później prace scedowano na załogę Swingin' Ape Studios, a po upływie kolejnych kilkunastu miesięcy skasowano wersję na GameCube'a. W marcu 2006 Blizzard ogłosił wstrzymanie prac na czas nieokreślony. Tryb kampanii dla pojedynczego użytkownika miał stanowić połączenie gry akcji ze skradanką. Do multiplayera planowano z kolei zaimplementować zarówno tradycyjne (deathmatch, capture the flag) jak i bardziej niekonwencjonalne moduły zabawy.

GramTV przedstawia:

Komentarze
25
Usunięty
Usunięty
16/02/2011 08:03

Jak się robi grę 5 lat, to potem się dziwią, że nie zdążyli przed nową generacją konsol.Jakby Diablo 3 było multiplatformowe, to również by nie powstało, bo zanim go wypuszczą wyjdzie PS4 czy Xbox1080 :P

Usunięty
Usunięty
16/02/2011 03:28
Dnia 15.02.2011 o 14:28, vegost napisał:

Przerwali bo nic innego jak idą na kasę a StarCraft 2 w trzech częściach jest tego doskonałym przykładem.

Idac Twoim tokiem rozumowania to WarCraft II wyszedl w trzech czesciach (podstawka, dodatek i pozniej battle.net edition), pierwszy StarCraft w dwoch czesciach (podstawka i dodatek). Za to taki World of WarCraft wyszedl az w czterech czesciach (podstawka i 3 dodatki) i jeszcze abonament trzeba placic. Firma jest po to, zeby zarabiac pieniadze.

Dnia 15.02.2011 o 14:28, vegost napisał:

Niech jeszcze zrobią DLC do sc2 i będzie good :)

Ostatnio zostaly wydane trzy darmowe mapki do StarCraft II. O tym jednak nie wspominasz, bo nie pasuja do teorii. Co do SC II oprocz kampanii jest jeszcze swietne multi. W sumie w trybie multi spedzilem juz spooooro godzin i ciagle nie mam dosc.

Usunięty
Usunięty
15/02/2011 23:55

To kolejny argument za tym, ze nie lubie Wow-a ;]




Trwa Wczytywanie