Brytyjski urząd regulujący tamtejszy rynek reklam, Advertising Standards Authority (ASA), zbanował ostatnio jedną z reklam Sony. Chodzi o poster reklamujący PlayStation Move.

Według ośmiu osób, które złożyły skargę na plakaty Sony, są one zbyt agresywne i mogą zachęcać dzieci do nieodpowiednich zachowań. Trudno się tutaj nie zgodzić. Jak widać na załączonym obrazku gracz z kontrolerem w ręku najpierw przybiera tylko kompromitujące pozy, ale na największym zdjęciu trzyma on w uścisku wirtualną postać. Wycofana prawa ręka raczej nie sugeruje, że będzie on przeciwnikowi robił czochrańca, tylko mu po prostu przyłoży w twarz.
Co ciekawe, w złożonych przeciwko reklamie PlayStation Move skargach wspomniano nawet o rasizmie, ale nawet ASA uznała to za przesadę.
Sony, jak podaje serwis Eurogamer, już skomentowało sytuację tłumacząc, że kontrowersyjna reklama miała promować sam kontroler, a nie konkretną grę. Jeżeli chodzi o drastyczność obrazu, to jeszcze przed wywieszeniem plakatów złagodzono je. Wreszcie reklama ta nie miała być skierowana do dzieci, ale wiadomo, że po ulicach chodzą wszyscy.
Jak sądzicie? Brytyjczycy są tutaj zbytnio przewrażliwieni?