Baldur's Gate 2 w nowej oprawie

Łukasz Odziewa
2010/04/19 11:50
23
0

W jednym z podcastów poświęconych Dragon Age: Początek pojawił się wywiad z teamem, który chce przywrócić do życia Baldur's gate 2.

Imoen zna każdy fan Baldur''s Gate

Trzeba przyznać, że zapał pewnych grup modderskich robi naprawdę ogromne wrażenie. Z pewnością zalicza się do nich Baldur's Gate 2: Redux mod team - grupa zapaleńców, którzy chcą przywrócić do życia Baldur's Gate 2 w nowej oprawie. Cały projekt oparty jest o silnik Dragon Age: Początek, a to co udało się osiągnąć do tej pory daje przedsmak tego, czego możemy oczekiwać w przyszłości. By nie trzymać dłużej w niepewności, zapraszam do oficjalnej galerii projektu. W sieci znalazł się także materiał wideo prezentujący postęp prac nad Baldur's Gate 2 Redux.

GramTV przedstawia:

Warto także wysłuchać wywiadu z twórcami, który znalazł się w jednym z podcastów poświęconych Dragon Age: Początek. Dla niecierpliwych - wywiad zaczyna się w okolicach 49 minuty. Miłego słuchania.

Komentarze
23
sirufok
Gramowicz
19/04/2010 18:58

Z chęcią bym zagrał w takiego remake''a:) A tymczasem może skuszę się na kolejny powrót do Wrót Baldura w 2D...^^

Afgncap
Gramowicz
19/04/2010 18:07

Ciekawe, ale pomijając ilość tekstu BG2 jest dość potężną grą, nawet jakby pominęli wiele questów pobocznych to by musieli to lata całe robić.@Hav5ockPierwsze słyszę żeby w BG inteligencja była bezużyteczna.

Kretoszczur
Gramowicz
19/04/2010 17:46

Imoen wygląda tutaj jak Leliana z Dragon Age: Origins

metronom
Gramowicz
19/04/2010 16:27
Dnia 19.04.2010 o 14:23, Isildur napisał:

A moim zdaniem nie powinni odświeżać BG 2 na nowym silniku. 2D ma swój urok i pasuje do tej gry. Tak wiem jestem staroświecki i marudzę ;-D

Mimo, że 2D to lokacje są bardzo ładne, bogate w szczegóły i dopracowane czym nie jedna gra 3D poszczycić się już nie może.

Isildur
Gramowicz
19/04/2010 14:23

A moim zdaniem nie powinni odświeżać BG 2 na nowym silniku. 2D ma swój urok i pasuje do tej gry. Tak wiem jestem staroświecki i marudzę ;-D

Crask
Gramowicz
19/04/2010 14:14

Jeżeli uda im się ten projekt doprowadzić do końca, chętnie zobaczę efekt. Ale raczej jako ciekawostkę, bo nie wydaje mi się żeby można było na silniku DA zrobić grywalną wersję BG 2.Natomiast projekt jedynki na silniku NWN 2 mnie jak najbardziej interesuje. Śledzę postępy od jakiegoś czasu, no i myślę że jest spora szansa na to iż się ta gra ukaże. Myślę że modderom którzy nad tym pracują, szkoda było by dotychczas zaangażowanej pracy, min. stworzenia olbrzymiej ilości nowych tekstur. W tej chwili afaik świat jest już gotowy i trwa oskryptowanie i umieszczanie npców. To co widziałem jest całkiem obiecujące, chociaż wygląd postaci może pozostawiać nieco do życzenia.Kciuk trzymam za oba projekty, ale w sukces tego z Dragon Age niezbyt wierzę. Co mnie z resztą nie martwi specjalnie, bo zawsze mogę na lapku odpalić dwójkę w wersji oryginalnej.

Pecyn
Gramowicz
19/04/2010 13:42

Według mnie największym problemem będzie przeniesienie i zaprojektowanie potworów z DnD, jak i systemu rozwoju postaci znanego z d20.

kotlecik5
Gramowicz
19/04/2010 13:29

Jakby robili na silniku NWN2 to by mogło jeszcze wypalić, ale na silniku DA:O? Zupełnie inna mechanika gry, ta gra prawie nie ma nic wspólnego z BG2 - postacie mają manę, są tylko 3 rasy, zupełnie inny rozwój postaci i wiele innych zmian + muszą odwzorować świat Baldura (co im raczej słabo wychodzi po screenach/filmiku) oraz te wszystkie dialogi... Jak kiedyś skończą ten projekt to będzie ostro okrojony i będzie miał mało wspólnego z BG2 :/ ale trzymam za nich kciuki.

HiddenNick
Gramowicz
19/04/2010 13:09

Tragicznie to wygląda...

Hav5ock
Gramowicz
19/04/2010 12:51

Wspomnienia BG na silniku NWN nie nastrajają mnie pozytywnie, ale pożyjemy zobaczymy. Najbardziej niepokoi mnie to, jak mod/remake poradzi sobie w warstwie dialogowej, to w końcu spora ilość tekstu to przepisania (a i głosy warto by dodać). A mechanika, wybaczcie ale o AD&D w wersji Baldurowej nie mam lepszego mniemania niż o systemie z DA:O(ach! ta bezużyteczność inteligencji, może dlatego zawsze wolałem Tormenta)

Karfein
Gramowicz
19/04/2010 12:49

Takie ambitne projekty lubią pozostać niedokończone, ale życzę twórcom wytrwałości i dopracowania tego ogromnego moda.Ale i tak wolałbym przeróbkę BG1 niż BG2.

metronom
Gramowicz
19/04/2010 12:48
Dnia 19.04.2010 o 12:21, MarioCDA napisał:

A tak nawiasem wie ktoś coś może o Black Mesa: Source?? ;P

Ostatnio czytałem (gdzieś), że zapowiedzi są na maj lub czerwiec 2010 roku ale kto ich tam wie ;-]

Runners_High
Gramowicz
19/04/2010 12:47

Ciekawy pomysł, ale czy to konieczne? Imo Baldury nie potrzebują "odświeżania", dzięki oldsqulowej grafice ma szanse zadziałać pewien element, który praktycznie nie występuje u dzisiejszych graczy, czyli wyobraźnia. BG zestarzał się godnie i niech tak zostanie.

Woo-Cash
Gramowicz
19/04/2010 12:47
Dnia 19.04.2010 o 12:03, sprawiedliwy21 napisał:

Chętnie by zobaczył najlepszego cRPGa wszechczasów w nowej oprawie.

Chętnie zagram w tego antyka w nowej oprawie ;)

knopfler
Gramowicz
19/04/2010 12:46

Ciekawy projekt, chętnie bym to zobaczył. Z drugiej jednak strony kto uwielbia BG2 to gra nawet w 2D a nowych graczy to raczej nie przyciągnie bo gra jest troche bardziej hardkorowa niz wpółczesne produkcje. To taka bardziej ciekawostka, ale popieram jak najbardziej.

Doomann
Gramowicz
19/04/2010 12:46

Hehe, niezły pomysł w sumie :-) ja właśnie jestem w trakcie przechodzenia BG2 po raz sam już nie wiem który :-) fajnie by było zobaczyć tą niesamowitą grę w 3D :-) problem tylko w tym, że bazują to na DA, który raz, że ma dość średnią grafikę, więc trudno się będzie tym zachwycać, a dwa, jak już wcześniej kilka osób zauważyło, nie ten świat, nie ta mechanika.

hans_olo
Gramowicz
19/04/2010 12:43

Bardzo, ale to bardzo nie odpowiada mi przywiązanie kamery do bohaterów. Nowy system też mięciutki. Zostaję przy 2D.

Zekzt
Gramowicz
19/04/2010 12:22
Dnia 19.04.2010 o 12:08, KraBicZ napisał:

Wszystko fajnie, tylko nie ta mechanika:D

Ta zgadzam się. Remake na silniku nwna lub nwna2 miał by jeszcze jako taki sens, realia odpowiednie, odwzorowanie klas i ras również. DA to raz że totalnie inny system rozwoju to jeszcze totalnie inne Rasy, musieli by tu naprawdę sporo własnych modeli powrzucać zaczynając na rasach krain kończąc na całem masie róznorakich potworów z forgotten realms. To raczej nie wypali.

MarioCDA
Gramowicz
19/04/2010 12:21

Według mnie każdą taką próbę trzeba wspierać bo to może naprawde przywrócić jakąś starszą i zapomnianą nieco już grę do życia. A tak nawiasem wie ktoś coś może o Black Mesa: Source?? ;P

Revanchist
Gramowicz
19/04/2010 12:16

Imoen i ten jej kresowiecki akcent, yuck.

Kadaj
Gramowicz
19/04/2010 12:16

Pożyjemy, zobaczymy.Remake pierwszego Baldura robi się na silniku NWN2 już od jakichś 4 lat i nie zapowiada się, by mieli to skończyć. xP

KraBicZ
Gramowicz
19/04/2010 12:08

Wszystko fajnie, tylko nie ta mechanika:D

sprawiedliwy21
Gramowicz
19/04/2010 12:03

Chętnie by zobaczył najlepszego cRPGa wszechczasów w nowej oprawie.