XCOM 2 - broń i jej ulepszenia

Łukasz Wiśniewski
2016/02/12 16:00
0
0

Czas na przegląd uzbrojenia XCOM, Dowódco. Przyjrzymy się wszystkim jego typom i optymalnym dla nich ulepszeniom.

XCOM 2 - broń i jej ulepszenia

Nasza zbrojownia musi być cały czas wzbogacana o nowe typy broni, by sprostać wymaganiom rozwijającego się konfliktu. O ile na zwykłych żołnierzy Adventu wystarczy standardowe uzbrojenie, z czasem przeciwnik niestety zaczął nas doceniać i wysyłać coraz poważniejsze siły. Dlatego ważne jest, by nasi żołnierze dotrzymywali mu kroku dzięki zwiększającej się sile ognia. Bo nie ważne, jak bardzo doświadczeni będą, jeśli okaże się, że idą - ze użyję takiego porównania - z włóczniami na karabiny maszynowe...

Z tego też powodu jednym z kluczowych projektów, którym się zajęliśmy było rozpracowanie technologii broni modularnej, wykorzystywanej przez Advent. Dzięki temu wszelkie znajdowane przy zwłokach wroga akcesoria do broni mogą być teraz łatwo montowane na naszym sprzęcie. Nim przejdziemy do przeglądu uzbrojenia, Dowódco, może przyjrzyjmy się właśnie tym ulepszeniom. Wszystkie występują w trzech wersjach: podstawowej (P), zaawansowanej (Z) i doskonałej (D).

  • Kolba - nawet niecelny strzał zadaje niewielkie obrażenia - P: +1, Z: +2, D: +3
  • Luneta - zapewnia większą celność - P: +5%, Z: + 10%, D: +15%
  • Celownik laserowy - zwiększa szansę trafienia krytycznego - P: +5%, Z: + 10%, D: +15%
  • Automat - daje niewielką szansę natychmiastowego zabicia wroga - P: +5%, Z: +10%, D: +15%
  • Większy magazynek - zwiększa pojemność magazynka - P: +1, Z: +2, D: +3
  • Miękki spust - daje szansę odzyskania akcji po oddanym strzale - P: +5%, Z: + 10%, D: +15%
  • Automatyczna ładownica - zapewnia przeładowania broni bez zużycia punktu akcji - P: +1, Z: +2, D: +3

Nasza podstawowa broń posiadała opcję montażu dla pojedynczego ulepszenia, nowsze modele mieszczą dwa akcesoria, dzięki badaniom w szkole działań partyzanckich możliwe stało się doczepianie jeszcze jednego. W zasadzie dopiero wtedy skończyły się kompromisy. Sprawdzonymi zestawami akcesoriów dla broni zajmiemy się już podczas przeglądu arsenału.

Strzelby

Strzelby, XCOM 2 - broń i jej ulepszenia

Strzelby używają nasi Łowcy. Ma spory magazynek i jest w stanie zadawać potężne obrażenia, w tym krytyczne. Co dosyć oczywiste, najlepiej sprawdza się na krótkich dystansach, ale Łowca ogólnie nie jest specjalizacją związaną z walką na odległość. Z powodu sporej bazowej szansy na zadanie krytycznych obrażeń, warto ją wyposażyć w celownik laserowy - najlepsza strzelba ("Sztorm") z Doskonałym celownikiem laserowym według naszych statystyk w aż 35% przypadków trafia krytycznie. I to na standardowym dystansie, nie z przyłożenia. Jako drugie akcesorium warto rozważyć miękki spust lub automat. Niektórzy Łowcy preferują dodatkowe powiększenie magazynka, bo - jak twierdzą - wtedy nie muszą się martwić przeładowywaniem broni przez cały czas trwania misji. W sumie i tak często walczą mieczem - ale do broni bocznej pozwolę sobie powrócić już na końcu.

Karabiny snajperskie

Karabiny snajperskie, XCOM 2 - broń i jej ulepszenia

Karabin snajperski to broń dedykowana naszym Strzelcom wyborowym. Jest diabelnie celna na dużą odległość. A mówiąc "dużą" mam na myśli naprawdę dużą. Problem pojawia się, gdy wróg podchodzi blisko - no ale po to Strzelcy wyborowi mają przy boku pistolety... Oprócz ekstremalnego zasięgu, karabiny snajperskie cechuje też spora szansa na zadanie krytycznych obrażeń. Niestety tu nie do końca zadziała analogia do strzelb, bo celownik laserowy jest tym lepszy, im wróg jest bliżej. Dlatego dość podstawowym ulepszeniem dla tego typu broni pozostaje klasyczna luneta. Dzięki niej w pełni da się wykorzystać możliwość oddawania ognia do wszystkich, znajdujących się w linii strzału, celów widzianych przez oddział. Skromny magazynek jest pewnym problemem, ale warto się zastanowić, czy zamiast jego powiększania, lub ułatwiania przeładowania, nie postawić na miękki spust - szansa na oddanie kolejnego strzału przyda się Strzelcom wyborowym, bo wrogów w polu rażenia mają zwykle pod dostatkiem. Automat też jest do rozważenia.

Działka

Działka, XCOM 2 - broń i jej ulepszenia

GramTV przedstawia:

Działka to podstawowa broń naszych Grenadierów. Zadają spore obrażenia, ale przy okazji pożerają amunicję jak królik sałatę. Dlatego w ich wypadku nie ma wielkich dylematów jeśli idzie o ulepszenia. Skoro niektóre typy prowadzenia ognia opróżniają natychmiast cały magazynek, trzeba go powiększyć - z doskonałym większym magazynkiem można wykonać aż dwa ataki bez przeładowania... Z tego samego powodu wielkim przyjacielem Grenadiera jest automatyczna ładownica. Kolejnym przydatnym ulepszeniem jest luneta, bo szkoda tracić szansę zadania wrogowi takich ran. Jak widzisz, Dowódco, nad ta bronią nie ma się co zbytnio rozwodzić...

Karabiny szturmowe

Karabiny szturmowe, XCOM 2 - broń i jej ulepszenia

Podstawowa broń zarówno dla żółtodziobów, jak i Specjalistów. Czasem używają jej też Łowcy. Uniwersalne uzbrojenie ze sporym magazynkiem. Owa uniwersalność oznacza też, że w zasadzie nie ma jakichś jedynie słusznych kombinacji ulepszeń dla karabinu szturmowego. Skromna siła ognia sprawia, że warto zastanowić się nad dołączeniem automatu czy celownika laserowego, by uczynić tę broń bardziej zabójczą. jeśli Specjalista jest z zamiłowania wartownikiem, można zadbać o celność, montując lunetę. W takim wypadku może też być sensowne powiększenie magazynka, bo przy pewnej dozie szczęścia można oddać sporo strzałów w trybie warty.

Na koniec obiecane kilka słów na temat broni dodatkowej. W wypadku pistoletów używanych przez Strzelców wyborowych sprawa jest prosta: im nowocześniejsza broń, tym większe zadaje obrażenia. Opracowanie lepszych granatników dla Grenadierów zwiększy pole rażenia i zasięg strzału. Najbardziej złożona jest kwestia broni białej. Najnowocześniejsze jest Ostrze fuzyjne, zadające najwięcej obrażeń z największą szansą na trafienie krytyczne, ale niektórzy Łowcy wolą pozostać przy starszym Ostrzu Łukowym. Daje ono sporą szansę na ogłuszenie celu, co ma znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy nasz żołnierz trzyma się bardziej ścieżki skauta niż szturmowca, bo i tak nie ma wielkiej szansy na zabicie wroga jednym ciosem.

Inne artykuły z tego cyklu:

Tydzień z grą XCOM 2 jest wspólną akcją promocyjną firm gram.pl i Cenega

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!