Oddaj swój głos w plebiscycie GRAM AWARDS 2022

Grand Theft Auto V - recenzja wersji PC

Paweł Pochowski
2015/04/17 17:00
32
0

Michael, Franklin oraz Trevor powracają. Żaden z nich zbytnio się nie zmienił. Trevor nie zmądrzał, a Michael nie schudł. Mimo wszystko panowie prezentują się inaczej niż dotychczas. Podobnie, jak i całe GTA V.

Grand Theft Auto V - recenzja wersji PC

Nie spieszyło się Grand Theft Auto V na komputery. Gra najpierw zapowiedziana została na konsole minionej generacji, a fakt, że w ogóle wybiera się także i na PC trzymano w tajemnicy. Wcześniej wiele razy plotkowano o tym, czy takowa w ogóle powstanie, a twórcy dementowali te informacje. I choć jak dowiedzieliśmy się w tym tygodniu, Rockstar od samego początku planował stworzenie tej wersji - ukazała się ona jako ostatnia i to dopiero po kilku przesunięciach. Nie zaszkodziło to jednak jej popularności. Tytuł z miejsca wdarł się na top-listę sprzedaży na Steam, zostając najpopularniejszą grą wyprodukowaną przez firmę inną niż Valve. Spora w tym zasługa Rockstara, który upewnił się, że wersja komputerowa choć ostatnia, będzie tą najbardziej dopracowaną i kompletną. I faktycznie tak jest, co udowadniamy w poniższym tekście skupiającym się na technicznej stronie gry oraz różnicach pomiędzy tym, a poprzednimi wydaniami.

Już Grand Theft Auto V na PlayStation 4 oraz Xboksa One prezentowało się prześlicznie, ale pecetowa wersja gry jest jeszcze ładniejsza. Z całą pewnością podziwianie gry na komputerze to najlepszy sposób na dostrzeżenie jej piękna w pełnej krasie. Chociażby dlatego, że działa ona z większą liczbą klatek na sekundę i już na pierwszy rzut oka widać, że animacja i wygląd gry wiele na tym zyskują. To jednocześnie ostateczny argument w dyskusji, czy 60 fps prezentuje się lepiej od 30. Jeżeli ktoś ma wątpliwości, niech odpali grę na PlayStation 4 lub Xboksie One, a następnie zerknie na wersję komputerową. Różnica jest wielka widoczna gołym okiem.

Ale warstwa wizualna ulepszona została nie tylko pod tym względem. Kudosy wędrują na konto Rockstar także za to, że produkcja została świetnie zoptymalizowana. Dzięki szerokim możliwościom dostosowania jej ustawień, odpalić można ją nawet na dość leciwych komputerach. Oczywiście nie wygląda wtedy zbyt dobrze, ale przynajmniej działa. Jednocześnie jeżeli posiadacie super nowoczesny, wyposażony w dwie karty graficzne, sprzęt, możecie szarpnąć się na włączenie gry w rozdzielczości 4k. To także plus dla wszystkich graczy, nawet tych, którzy w tym momencie nie mają jeszcze takiego "potwora", ale być może będą mieli go w przyszłości. GTA V będzie wtedy wyglądało jeszcze ładniej niż dziś.

Co jednak najważniejsze, gra pozwala na osiągnięcie rozdzielczości 1080p przy 60 klatkach na sekundę nawet na średnio wydajnych komputerach. By oglądać GTA V w takiej jakości wystarczy już procesor z serii i3, a także karta graficzna pokroju GeForce 750 - a to nie jest dużo. Z kolei posiadacze mocniejszych komputerów mogą szarpnąć się na włączenie dodatkowych efektów. W opcjach można zdecydować z której biblioteki DirectX chcemy korzystać, jak mocno mają być zróżnicowani przechodnie na ulicach, jak dobrze mają prezentować się cienie czy odbicia na wodzie, a także czy chcemy włączyć efekty wygładzania krawędzi, takie jak MSAA. Pecetowa wersja nawet, gdy nie działa na najwyższych ustawieniach i przy średniej jakości teksturach, wygląda po prostu lepiej od konsolowej. Zwiększono zasięg widzenia, poprawiono odbicia na powierzchniach i elementy cząsteczkowe, lepiej prezentują się także twarze postaci, jak elementy ich ubioru. Rockstar poprawił także efekty pogodowe. Mgła czy deszcz prezentują się jeszcze lepiej niż na PlayStation 4/Xbox One - a już wtedy wyglądało to bardzo dobrze.

Osobiście testowałem GTA V na komputerze wyposażonym w procesor i5 4670, GeForce 770 oraz 8 gigabajtów pamięci RAM. Taki zestaw pozwala na włączenie gry w 1080p przy średnich teksturach - dla lepszych brakuje zasobów pamięci na karcie graficznej. Pozostało jednak sporo mocy obliczeniowej na włączenie MSAA, FXAA oraz TXAA. Gra zaproponowała także szesnastokrotne filtrowanie anizotropowe, maksymalne zagęszczenie i skalowanie dystansu, wysoką teselację, bardzo wysoką jakość cieniowania powierzchni - i wysoką lub bardzo wysoką jakość pozostałych efektów. Działała przy tym delikatnie poniżej 60 klatek, osiągając wartości od 55/56 do 58/59 fps.

GramTV przedstawia:

GTA V została więc lepiej zoptymalizowane od poprzedniczki, ponadto gra uniknęła większych problemów na starcie. Owszem, nie polubiła się co prawda z niestandardowymi znakami w nazwie użytkownika Windows, to jednak nic w porównaniu z problemami, których uświadczyliśmy odpalając GTA IV przy okazji premiery. Gdybym miał się doczepić, to trochę żałuję, że gdzieniegdzie pojawią się jeszcze elementy odstające od ogólnej jakości oprawy wizualnej. Plakaty w pokoju Franklina czy wiszące w szafie elementy zdecydowanie wykonano z mniejszą szczegółowością, choć być może właśnie to jest cena, którą trzeba zapłacić za możliwość odpalenia gry nawet na słabszych komputerach. Jeśli tak jest, to akceptuję ją, bo nie jest wygórowana. Marzyłoby mi się także większe zagęszczenie ulic oraz chodników - pisałem o tym już przy okazji GTA V na Xboksie One. Liczyłem po cichu, że skoro nie udało się to do końca na konsolach aktualnej generacji, być może uda się na PC. Niestety, na miasta z setkami aut i przechodniów widocznych na ekranie w jednym momencie będziemy musieli chyba poczekać do kolejnej gry z serii. Z drugiej strony cieszę się, że jeszcze bardziej zwiększony został zasięg widzenia i tylko czasami zdarza się, że tekstury w wyższej rozdzielczości doczytują się na naszych oczach. Z reguły proces ten jest realizowany odpowiednio wcześnie, by nie był zauważalny.

Oczywiście gra została przystosowana do obsługiwania za pomocą myszy i klawiatury. Tutaj także Rockstar popisał się szczegółowością, pozwalając graczom na bardzo precyzyjne określenie zachowania się gry - decydujemy z jaką czułością ma działać mysz, czy gra ma lekko pomagać przy sterowaniu, a także czy kamera ma trzymać się jednych ustawień czy np. wychodzić z trybu FPP do TPP przy przyklejeniu się do osłony. Nie zmienia to jednak faktu, że przestawienie się na klawiaturę zajęło mi dłuższą chwilę. Gamepad z naturalnych przyczyn jest wygodniejszy - klawiszy jest po prostu więcej i trzeba zapamiętać funkcję każdego z nich, czasem musiałem więc sprawdzić, gdzie tak właściwie kryje się czat, gdzie było radio, a gdzie możliwość korzystania z umiejętności specjalnej Franklina podczas prowadzenia auta. Osobiście nie do końca pasowało mi sterowanie autem za pomocą klawiszy WSAD - zamiast lewą ręką, pojazdami lubię kierować prawą, za pomocy strzałek kierunkowych. Oczywiście przypisanie klawiszy można dowolnie zmienić, ale prawa ręka podczas prowadzenia samochodu odpowiada za obracanie kamery, a także celowanie i strzelanie. Z dwojga złego musiałem więc pozostać przy docelowym ustawieniu. Oczywiście korzystanie z myszy i klawiatury jest całkowicie opcjonalne, bo gra korzysta także z padów, choć ten nie zapewnia tak wysokiej celności podczas strzelania, jak stary, poczciwy "gryzoń".

To jeszcze nie koniec nowości. Komputerowa wersja GTA V już od samego początku wyposażona została w moduł GTA Online z napadami, które możemy rozgrywać wraz z innymi graczami po osiągnięciu 12 poziomu doświadczenia w trybie multi. Co ważne, przy zabawie w trybie wieloosobowym nie uświadczyłem żadnych problemów ani z grą, ani z jej serwerami. Ucieszyłem się także z możliwości wgrania swoich utworów muzycznych, których można słuchać w grze jako własnego radia. Nowością jest to, że możemy do piosenek dodać przerywniki w postaci rozmów prowadzących radiowe audycje dziennikarzy. No i jest także całkiem nowa stacja radiowa - The Lab z bardzo fajnym soundtrackiem.

Z kolei fani tworzenia własnych filmów po raz kolejni uraczeni zostali modułem Rockstar Editor, który najpierw pozwala na bardzo dokładne wyreżyserowanie i nagranie scen, z dowolnym wyborem kamery czy postaci i samochodów biorących w niej udział, a następnie całość można zmontować dość prostym w obsłudze, choć zaawansowanym narzędziem. Pozwala ono na nakładanie interesujących filtrów, cięcie i wklejanie ujęć czy tworzenia przejść pomiędzy nimi.

Grand Theft Auto V na PC to naprawdę świetna i bardzo rozbudowana gra. Rockstar po raz kolejny pokazuje, że król sandboksów jest tylko jeden i jest nim właśnie GTA. Tytuł ma chyba wszystko, co potrzeba do dobrej zabwy w podobnych grach - rozbudowany scenariusz, zróżnicowane misje, dobrze nakreślonych bohaterów, mnóstwo zadań pobocznych i świetny tryb online. To wszystko sprawia, że produkcja jest długofalową inwestycją, która będzie "zwracać się" przez całe miesiące.

Czy to oznacza, że wszyscy muszą sięgnąć po GTA V na PC? Bynajmniej. Zakup produkcji rekomendujemy graczom, którzy nie posiadają żadnej konsoli lub mają jedynie sprzęt poprzedniej generacji i to właśnie na nim poznali już przygody Trevora, Franklina oraz Michaela. Będą mile zaskoczeni, gdy zobaczą, jak bardzo zmienił się wygląd gry, a także, gdy posmakują nowości w trybie online. Jeżeli jednak macie już wersje na PS4 lub XOne, przesiadka na PC nie jest wskazana. Owszem, gra wygląda lepiej, ale też nie na tyle, by płacić za to 180 złotych. Możecie spokojnie poczekać rok czy dwa, aż gra stanieje, a pod Waszym biurkiem zagości maszyna, która uciągnie ją w rozdzielczości 4k. Poza tym wersja PC jest bardziej rozbudowana, w szczególności o elementy takie jak Rockstar Editor, ale nie przeceniajmy jego popularności - na poważnie zainteresuje się nim mniej niż 1/3 graczy. Nie zmienia to jednak faktu, że za wykonanie pecetowej wersji, dobrą optymalizację i zadbanie o szczegóły przed twórcami gry - czapki z głów.

9,0
Dla osób, które nie miały jeszcze okazji wybrać się do Los Santos - typowy must have
Plusy
  • poprawiona grafika i animacja
  • nowa stacja muzyczna
  • możliwość stworzenia własnego radia
  • świetna optymalizacja
  • sporo ustawień graficznych
  • GTA Online
  • Rockstar Editor
  • zabawa na długo
  • najlepsza wersja GTA V
Minusy
  • gdzieniegdzie można znaleźć elementy wykonane mniej starannie od pozostałych pod graficznym względem
  • menu czasem działa ociężale
  • przydługawe loadingi
  • większych - nie stwierdzono
Komentarze
32
Illidian_Stormrage
Gramowicz
05/05/2015 18:39
Dnia 28.04.2015 o 20:35, Arczir2d2 napisał:

Ja bym do minusów dodał jeszcze fatalny model jazdy... :P

To by trzeba było przypisać każdej wersji, i zgadzam sie z Tobą ten z GTA IV był bardziej realny moim zdaniem.

Arczir2d2
Gramowicz
28/04/2015 20:35

Ja bym do minusów dodał jeszcze fatalny model jazdy... :P

Rick
Gramowicz
26/04/2015 12:44

Dnia 26.04.2015 o 12:34, Chester001 napisał:

Oficjalne ostrzeżenie za co ? Ze wam wskazałem posta który jest z reklamą ?

Do tego służy przycisk "zgłoś". Chyba nic się nie zmieniło.

Dnia 26.04.2015 o 12:34, Chester001 napisał:

Za spam ? Chłopie ja tu jestem kilka dobrych lat.

I właśnie dlatego dostałeś ostrzeżenie. Piszesz dobrych kilka lat, a od początku zasada się nie zmieniła. Wydaje mi się, że 9 lat to wystarczająco dużo czasu na przyswojenie sobie zasady, że nie odpowiada się na wszelkie posty prowokatorów/piratów/spambotów.

Dnia 26.04.2015 o 12:34, Chester001 napisał:

To nie jest dyskusja. Ja już powiedziałem to co chciałem.

A więc ten post nie jest skierowany tylko do ciebie. Przypominam, że jeśli zauważycie na forum posta zawierającego linki do stron, na których można ściągnąć pirackie wersje gier lub programów, używajcie proszę przycisku "zgłoś" i nie wdawajcie się w niepotrzebne dyskusje. ;)

Chester001
Gramowicz
26/04/2015 12:34
Dnia 26.04.2015 o 12:00, Rick napisał:

> Ty, a Ty źle robisz to chyba jest reklama. Ty, a Ty chyba jesteś wystarczająco długo na tym forum, żeby wiedzieć, że na pewne posty się nie odpisuje. Tym razem oficjalne ostrzeżenie za spam, ale miej świadomość, że widzę twoje posty w innych tematach i radzę w niektórych przypadkach zastanowić się zanim klikniesz "dodaj post".

Oficjalne ostrzeżenie za co ? Ze wam wskazałem posta który jest z reklamą ?Za spam ? Chłopie ja tu jestem kilka dobrych lat. Nie piszę codziennie, ostatnio piszę w wątku GTA 5. I ja tu spamuje ?? Za to ze zapytam o coś czego nie wiem ? Po to jest forum.Łaske mi robisz ze dasz mi możliwość pisania na forum ?To nie jest dyskusja. Ja już powiedziałem to co chciałem.

Rick
Gramowicz
26/04/2015 12:00
Dnia 26.04.2015 o 11:47, Chester001 napisał:

Ty, a Ty źle robisz to chyba jest reklama.

Ty, a Ty chyba jesteś wystarczająco długo na tym forum, żeby wiedzieć, że na pewne posty się nie odpisuje. Tym razem oficjalne ostrzeżenie za spam, ale miej świadomość, że widzę twoje posty w innych tematach i radzę w niektórych przypadkach zastanowić się zanim klikniesz "dodaj post".

Chester001
Gramowicz
26/04/2015 11:47

Ty, a Ty źle robisz to chyba jest reklama.

LaplaceNoMa
Gramowicz
25/04/2015 04:37
Dnia 25.04.2015 o 00:43, H_Four napisał:

Poprawiona grafika? hue. Przecież to wygląda gorzej niż Watch Dogs, które bashowaliśmy za pogarszanie grafiki...

Co wygląda w tej grze źle?

H_Four
Gramowicz
25/04/2015 00:43

Poprawiona grafika? hue. Przecież to wygląda gorzej niż Watch Dogs, które bashowaliśmy za pogarszanie grafiki...

Headbangerr
Gramowicz
23/04/2015 02:44

Odnoszę wrażenie, że autor odrobinę się pogubił i sam nie wie, czy recenzuje efekt przeniesienia GTA na nową platformę, czy samą grę.

Illidian_Stormrage
Gramowicz
18/04/2015 19:06
Dnia 18.04.2015 o 16:59, Zekzt napisał:

Zagrać to i tak bym zagrał, bo posiadam aktualny świeży zestaw [GTX 980, I7mka skręcona na 4.2, 16gb ramu, win7 64bit], aczkolwiek mam tez już dosyć leciwy sprzęt z którego dalej czasem korzystam, głównie jak kleje jakieś mody do gier, to służy mi za platformę testową =) [stary piec ma GTXa 260, procek E8400 skręcony na 4.0, 3.25 GB ramu i stoi na win7 32bitowym] Mógł bym więc na tym starym kompie zrobić GTAV taki stress test optymalizacji ^^

GTX 260 jest lepszy od 9800 GT wiec pewnie nawet na średnich w FHD pociśniesz a na obecnym tym z 980 to na ultra i w 4k (jeśli posiadasz takowy monitor) pociśnie zapewne.

KiValasZtaZ
Gramowicz
18/04/2015 17:24

Optymalizacja w tej grze to bajka. Na GTX 760 mimo przekroczenia pamięci na karcie o 500 megabajtów (wszystko bardzo wysokie, wygładzania krawędzi wyłączone) ta gra działa w przedziale 40-60+ FPS. Jeśli ktoś potrzebuje dodatkowej siły ognia dodajcie mnie do social clubu - nazwa ta sama co tu. Gorąco pozdrawiam

Zekzt
Gramowicz
18/04/2015 16:59

Zagrać to i tak bym zagrał, bo posiadam aktualny świeży zestaw [GTX 980, I7mka skręcona na 4.2, 16gb ramu, win7 64bit], aczkolwiek mam tez już dosyć leciwy sprzęt z którego dalej czasem korzystam, głównie jak kleje jakieś mody do gier, to służy mi za platformę testową =) [stary piec ma GTXa 260, procek E8400 skręcony na 4.0, 3.25 GB ramu i stoi na win7 32bitowym]Mógł bym więc na tym starym kompie zrobić GTAV taki stress test optymalizacji ^^

Calwert
Gramowicz
18/04/2015 14:47

Dawno żadna gra tak mnie nie wciągnęła jak ta,spędzam przy niej każdą wolną chwilę.Świna kampania ze smaczkami w postaci odwołań do pop kultury,ciekawe i wyraziste postacie,dobre tempo opowieści i generalnie jej hollywoodzkość .Do tego optymalizacja miodzio.Do tego wszystkiego jeszcze mody które pewnie zaczną się już niebawem pojawiać .Co do problemów technicznych o których już wspomnieli inni ja dorzucę jeszcze problem ze swoją stacją radiową,po włączeni jej gra zaczyna lekko przycinać,przełączenie na inną i wszystko wraca do normy.Rockstar wykonał świetną robotę.Mimo tych drobnych problemów,nie ma gier doskonałych technicznie,GTA V dostaje ode mnie 10/10.

Illidian_Stormrage
Gramowicz
18/04/2015 14:35
Dnia 18.04.2015 o 14:24, Zekzt napisał:

Faktycznie ta optymalizacja taka solidna ? Mógł bym poddać ten tekst o 7mioletnim PC pod próbę, mam jeden taki na stanie =) Fakt, faktem ograłem ten tytuł na konsoli i chciałem go kupić na blaszaku na jakiejś promocji, ale jeśli jest faktycznie tak rewelacyjnie zrobiony technicznie [w sumie to ta ekipa co robiła MP3 więc spodziewałem się, ze staną na wysokości zadania], to na nowym piecu mógł bym spróbować go ruszyć na absolutnym ultra w 4k [jak sugerowano z opcją dwonscale, bo mój monitor to standardowe full hd] a na starym zrobić mu ostateczny test optymalizacji ^^

To nie jest tekst o 7 letnim kompie po prostu tak dobra jest optymalizacja, w 4k wiadomo zę nie pograsz i 60 fpsach ale płynne stabilne 30 fpsów powinno być choćby na takim 9800 GT w minimalnych. Optymalizacja rewelacyjna i o tysiąckroć lepsza od tej z GTA IV czy nawet L.A. Noire, masa suwaków którymi możesz zmienić zaludnienie przykładowo. Także jeśli bałeś się np że na Twoim kompie którego kupiłeś w powiedzmy 2010 roku nie pójdzie Ci GTA V to możesz spokojnie w ciemno kupować, jedyne problemy jakie wystąpiły to problemy z pobieraniem patcha 5GB którego zasysało po kilkanaście kilobajtów na sekundę przez co ludzie musieli go ściągać innymi źródłami by mieć pełną szybkość, to tak w skrócie. Podsumowując Rockstar odwalił kawał solidnej roboty co zaoowocowało rekordem (300tysięcy jednocześnie grających w GTA V na steamie) i 1mln sprzedanych kopii bodajże też tylko na steam :).

Zekzt
Gramowicz
18/04/2015 14:24

Faktycznie ta optymalizacja taka solidna ? Mógł bym poddać ten tekst o 7mioletnim PC pod próbę, mam jeden taki na stanie =)Fakt, faktem ograłem ten tytuł na konsoli i chciałem go kupić na blaszaku na jakiejś promocji, ale jeśli jest faktycznie tak rewelacyjnie zrobiony technicznie [w sumie to ta ekipa co robiła MP3 więc spodziewałem się, ze staną na wysokości zadania], to na nowym piecu mógł bym spróbować go ruszyć na absolutnym ultra w 4k [jak sugerowano z opcją dwonscale, bo mój monitor to standardowe full hd] a na starym zrobić mu ostateczny test optymalizacji ^^

Illidian_Stormrage
Gramowicz
18/04/2015 14:09

Czemu gra mając podobnej wagi zarzuty na PC dostaje 9.0 a na konsoli o 0,7 pkt więcej? Skoro to ta sama gra z rewelacyjną jak na Rockstar optymalizacją i grę pociągnie nawet 7-mio letni PC.

Cykada85
Gramowicz
18/04/2015 02:36
Dnia 18.04.2015 o 02:26, Shinigami napisał:

masakra na ulicach wielkiego miasta. Podobnie jak dwa tytuły które przywołałeś.

Ja tam masakry nigdy nie robilem :P Co do Mafi to jednak klimat byl tam inny, inne czasy, muzyka, samochody, strasznie mi sie to podobalo. A sleeping dogs mial za to swietny system walki :)

Shinigami
Gramowicz
18/04/2015 02:26
Dnia 18.04.2015 o 02:08, Cykada85 napisał:

gra ma barwne postacie i bogaty swiatmnie gry ktore ukazuja wspolczesny swiat nie kreca. nie lubie samochodowek

Dnia 18.04.2015 o 02:08, Cykada85 napisał:

wole Mafie i Sleeping Dogs.

;)Większość w grach szuka odskoczni, czy będzie to bieganie z karabinem, mieczem czy laserami nie ma większego znaczenia, bo spełnia swoją rolę - relaksuje i pozwala się oderwać, do tego oferuje sporo dobrej zabawy. GTA to nic innego jak swobodna (prawie) niczym nieograniczona masakra na ulicach wielkiego miasta. Podobnie jak dwa tytuły które przywołałeś.Wszystko rozbija się o świat przedstawiony, jeden będzie polował na smoki, drugi wysadzał z kumplami banki, czy latał po ulicach z karabinem. Zasada pozostaje ta sama, gra wciąga ;)

Cykada85
Gramowicz
18/04/2015 02:08
Dnia 17.04.2015 o 23:31, Shinigami napisał:

W GTA tak jak w większości podobnych gier, gracza ogranicza tylko jego wyobraźnia, sam nie jestem fanem tej serii, jednak nie można być zupełnie ślepym na radość jaką zapewnia od czasu pierwszej odsłony. Dowal do tego tryb online i zabawę ze znajomymi i masz murowany pochłaniacz czasu.

Zgodze sie ze gra ma barwne postacie i bogaty swiat ale mnie gry ktore ukazuja wspolczesny swiat nie kreca. Poza tym ja nie lubie samochodowek, a w GTA mimo ze model jazdy jest dosc prosty to mnie takie jezdzenie nuzy, a misje z nimi zwiazane jeszcze bardziej. Od tej serii zdecydowanie wole Mafie i Sleeping Dogs.

Dan14NR
Gramowicz
17/04/2015 23:47

Mnie GTA 4 znudzilo po kilku godzinach a w 5 się zagrywalem. Fabula w 5 jest bardzo oryginalna jak na gry GTApodobne i wciąga jak diabli. Wersji PC pewnie nie przetestuje, bo gram na PS3 ale nawet na starej konsoli gra jest śliczna.

Shinigami
Gramowicz
17/04/2015 23:31

W GTA tak jak w większości podobnych gier, gracza ogranicza tylko jego wyobraźnia, sam nie jestem fanem tej serii, jednak nie można być zupełnie ślepym na radość jaką zapewnia od czasu pierwszej odsłony. Dowal do tego tryb online i zabawę ze znajomymi i masz murowany pochłaniacz czasu.Teraz większość gier na siłę ładuje elementy RPG, bo coś tam gracza trzyma - odblokowywanie, wbijanie poziomów - wszystko bez sensu ważne, że coś się w tle dzieje, bo wtedy nie czuje, że ''zmarnował czas'' - no jak? przecież znalazłem dwie nowe fiolki i mam zbroje +5!Liczy się fun, a nie wszystkich bawi to samo ;)

PokerMorda
Gramowicz
17/04/2015 23:04

Znowu gadanina o klatkach na sekundę -__- Odpuście z tym nonsensem...A tak poza tym początkiem, to recka bardzo porządna, przyznać muszę, że czuje się trochę zachęcony do GTA V, ale komputer mam trochę zbyt leciwy ;-)

Szurubur
Gramowicz
17/04/2015 20:51

Mimo wszystko wydaje mi się, że GTA IV było większym skokiem jakościowym niż obecne GTA V. Do tego razi w oczy fakt, że na dobrą sprawę miasto jest puste, mało jest ludzi i to niszczy klimat wielkiej metropolii. Już chyba WD pod tym względem wygrywał. A tak poza tym, to ogólnie jest bardzo dobrze, zresztą tak jest przy okazji każdej części GTA :)

leszeq
Gramowicz
17/04/2015 19:27

Przeszły już problem ze ściąganiem, wieszaniem, podmianą plików itp. itd, czy czekać na patcha?

misioo
Gramowicz
17/04/2015 19:24

Taa! Godny następca Vice City. Po nudnych kolejnych częściach znowu mamy jeden wielki pastiż! Wydanie PC, poza problemami ze ściągnięciem, patchowaniem, nazwą kompa itd, wygląda przepięknie i jest zoptymalizowane świetnie! Jak dla mnie 10/10 za powyższe oraz kosmiczne dialogi, ogrom możliwości oraz dopracowanie i rozbudowanie jakiego nie uświadczymy w żadnej inne grze jaka kiedykolwiek powstała. Minus pokroju ''przydługiego ładowania'' nie obliguje do odjęcia całego jednego punktu.

Gosen
Gramowicz
17/04/2015 19:23

Według mnie loadingi są dość szybkie, szczególnie w porównaniu do IV czy konsolowej wersji. Poza tym gra świetna jak wcześniej tylko jeszcze ładniejsza, no i 60 fpsów - świetna optymalizacja.

Amiga4ever
Gramowicz
17/04/2015 18:52

Mnie każde GTA nudziło..i tylko VICE CITY ukończyłem całe. GTA V zaś rozpizgała mi mózg :))))

dariuszp
Gramowicz
17/04/2015 18:40

Model jazdy jest ok. Spróbuj grać padem.

Madoc
Gramowicz
17/04/2015 18:34
Dnia 17.04.2015 o 18:04, Cykada85 napisał:

Ja pogralem w te gre pare godzin i nudzila mnie tak jak poprzednia czesc. Nie wiem jakos mnie te cale GTA nie kreci, dla mnie gry z otwartym swiatem to tylko rpg. Skoro nie mozna levelowac i ulepszac sprzetu to jaki sens ekploracji swiata? Nudy.

Nie tyle chodzi o eksplorację świata, co korzystanie z jego otwartości i ogromu możliwości dla dobrej zabawy.

MisioKGB
Gramowicz
17/04/2015 18:21

Zdecydowanie mogę potwierdzić słowa o świetnej optymizacji, gra działa pięknie od samego początku. To już nie czwarta część, która cierpliwie czekała na kilka dużych update zanim można było w nią grać. Jest świetnie gra się świetnie!

piorko90
Gramowicz
17/04/2015 18:11

Mi brakuje jednak modelu jazdy, rozwalania pojazdów i wylatywania przez szybę z GTA IV :/ Poza tym OK :D ja bym dał 8.5

Cykada85
Gramowicz
17/04/2015 18:04

Ja pogralem w te gre pare godzin i nudzila mnie tak jak poprzednia czesc. Nie wiem jakos mnie te cale GTA nie kreci, dla mnie gry z otwartym swiatem to tylko rpg. Skoro nie mozna levelowac i ulepszac sprzetu to jaki sens ekploracji swiata? Nudy.